LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
כאן הינכם מוזמנים לתת משוב לגבי התנהלות הפורום ואתר ITCB, שיטות העבודה, בחינות וכן הלאה.
אנו כאן לרשותכם, במטרה לשפר את השיח בעולם הבדיקות בארץ, ולהתמקצע.
  • דף:
  • 1
  • 2

נושא לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 08 ספט 2013 05:51 #849

  • halperinko
  • halperinko's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 836
  • תודות שהתקבלו 35
  • קארמה: 3
לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה,
כאשר אני מסתכל על התגובות בטיפים השונים - נראה כי תגובות שיועדו להודעה מסויימת צורפו להודעה אחרת.
תגובות שרלוונטיות לטיפים שכרגע בדף השני, מופיעות לצד טיפים בדף הראשון.
לא נראה שיש קשר למיקומן בדף.
ולא נראה כהסטה קבועה וברורה.
עריכה אחרונה: 16 אוק 2013 18:25 ע"י halperinko. סיבה: תוקן
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 06 אוק 2013 20:40 #898

  • halperinko
  • halperinko's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 836
  • תודות שהתקבלו 35
  • קארמה: 3
קדימות גבוהה - לטפל לפני שחרור שלב זה!
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 08 אוק 2013 16:32 #913

  • Saar Ginzburski
  • Saar Ginzburski's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 50
  • תודות שהתקבלו 4
  • קארמה: 0
הגבתי מספר פעמים עם יוזר פייסבוק אתה יכול לראות בשם "קרן בוטבול" והתגובות ממשיכות להיות שם..

אפשר לשים שם תגובות אחרות שלא עוברות צד שלישי כמו ששמתי בסיגיסט

sigist.intuition.co.il/index.php/news/item/36-news3

זה במצב שכל אחד יכול להגיב ומי שרשום לא צריך לרשום את הפרטים שלו ויש אפשרות שרק מי שרשום יכול להגיב ולראות את התגובות..
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 08 אוק 2013 19:23 #915

  • halperinko
  • halperinko's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 836
  • תודות שהתקבלו 35
  • קארמה: 3
קשה לזהות בתגובות ששמת לאיזו הודעה כוונו (גנריים מדיי), נסה להגיב גם בדף #2.
>>> מחק בהקדם את התגובות המיותרות שאתה מעלה <<<
(האם יש לי דרך למחוק תגובות?)

הדוגמא הבאה מציגה את חוסר הקשר בין ההודעה המקורית לתגובה:
www.itcb.org.il/index.php?option=com_k2&...d7%9d&Itemid=647
אותו משתמש ניסה פעמיים להגיב - וכנראה התייאש אחרי שלא הגיעו לנק' הנכונה.
התגובה הבאה כנראה גם כן כוונה לאותו הטיפ:
www.itcb.org.il/index.php?option=com_k2&...d7%94&Itemid=647

ע"פ התוכן - האייטם אליו ניסו להגיב היה זה:
www.itcb.org.il/index.php?option=com_k2&...סה-ראשונה&Itemid=647


כנ"ל התגובה הבאה במיקום שכנראה אף משתמש מן המניין לא יכול להגיע אליו:
www.itcb.org.il/index.php?option=com_k2&...d7%aa&Itemid=647


מערכת התגובות בסיגיסט נראית טובה - בהנחה כי לא מחייבת רישום לאתר, אך עדיין מאפשרת חסימה כלשהיא של משתמשים סוררים (וכמובן מחיקה על ידי במידת הצורך)
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 15 אוק 2013 15:23 #942

  • Saar Ginzburski
  • Saar Ginzburski's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 50
  • תודות שהתקבלו 4
  • קארמה: 0
התקנתי את מערכת התגובות ששמתי בסיגיסט באתר.

itcb.org.il/index.php?option=com_k2&view...%95%D7%97&Itemid=647

כרגע זה מוגדר שרק משתמש רשום באתר יכול להגיב וכמובן שאפשר לפתוח את התגובות גם למשתמשים אנונימים.

כמו כן יש מערכת ניהול בתוך האתר שמאפשר מחיקה/עריכה, רשימה שחורה של משתמשים ומילים וכו'..
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

לפי תוכן התגובות - נראה ש- Disqus מצורפים להודעה הלא נכונה 15 אוק 2013 16:13 #946

  • halperinko
  • halperinko's Avatar
  • מנותקים
  • Administrator
  • פוסטים: 836
  • תודות שהתקבלו 35
  • קארמה: 3
נראה טוב - פרט ל:
1. אין סימון כמות תגובות לכל אייטם ברשימות השונות (טיפים, בלוג, כלים...)
2. לא מאוד קריטי במיקום זה - אבל שוב להעלאת תמונה נדרש לינק
3. פתח גם למשתמשים לא רשומים.
4. מערכת ההצבעות לתגובות קצת "עקומה" במקום לספור מס' הצבעות חיוביות ושליליות - הצבעה אחת מנטרלת את השנייה - כך שייתכן ש100 איש הצביעו והתוצאה היא 0...

תודה
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.
  • דף:
  • 1
  • 2

חדשות מעולם הבדיקות

  • Product Mapping and Quality Insight

    Product Mapping and Quality Insight Previously I talked about project management and a quality focus. Here I want to take both down a level to get a little more practical, specifically around the idea of how that quality focus strongly encourages delivery teams to create product maps. It’s those product maps that will give a team the first insights into what quality is going to look like. This notion or product mapping is where I think product management (and thus product mangers) and product development (and thus product developers) start to to intersect. Since there are many very specific ways to craft a product map in a given tool — including using no tool at all! — I’m going to remain largely agnostic of tool concerns here and instead just focus on the idea of product mapping as a technique. The product map, as an artifact, is of course also important. So what is this “product map” thing? Well, the product map is generally a high-level visual summary that maps out the vision and direction of your product over time. The goal here is to convey the strategic direction for the product and tie the product direction back to the strategy for the company as a whole. Crucially, it’s important to note that a product map is not one over-arching view of the entire product. In fact, there will likely be multiple product maps. Specifically, and I think this is a good way to frame it, you will have one product map per market promise.[…]

    1.08.2021 | 2:38 קרא עוד...
  • Creating a Quality Strategy

    Creating a Quality Strategy In my last post, I introduced the concept of the Quality Maturity Model: a series of behaviors that help teams attain various attributes of quality in their software. One of the things it’s important to note is that adopting a Quality Maturity Model requires the whole team to contribute to quality. Quality is not something to be thrown “over the wall” to testers; rather it is a goal that both developers and testers share. But how can you get the whole team to own quality? One way is through the creation of a Quality Strategy. A Quality Strategy is a document that the whole team agrees on together. It’s like a contract that describes how quality software will developed, tested, and released by the team. In this post, I’ll discuss some of the questions you may want to answer in your team’s Quality Strategy. Creating and Grooming Stories:How does the team decide what stories to work on? This could be a decision by the whole team, or by the product owner only. Or the prioritization could be done by someone outside the team. Who grooms the stories to get them ready for development? This could be the whole team or a subset of the team. Ideally, you’d want to have at least the product owner, one developer, and one tester participating. Development Process:How does the team decide who works on which story? It could be that the developers can pick any story from the board, or it could be that[…]

    1.08.2021 | 8:46 קרא עוד...
  • API Testing Challenges - How To Use Simulation Mode

    This post and video shows how to use the Simulation Mode in API Challenges. What are the API Challenges? Our API Challenges Application has a fully functional cloud hosted API, and a set of challenges to work through. Overview The API has a simulation mode, this allows you to experiment with different tools in a controlled environment. Watch on YouTube Patreon ad free version Simulation Mode The simulation mode uses hard coded data in responses, but tries to mimic some conditions. e.g. it expects you to post a specific JSON payload or XML payload and responds ‘as if’ you sent it. But… it also checks if you sent valid json, or valid xml, and responds based on your headers e.g. returning XML if you ask for it. The simulator is stateless and does not track your usage, making it deterministic for multiple users. Which means: Entities created do not show in the ‘entities’ call, but can be retrieved by a ‘GET’ Entities deleted do not show in the ‘entities’ and respond to a 404, but the delete for them will return a 200… you can only delete ‘specific’ entities, other entities will respond with a forbidden request. etc. there are ‘inconsistencies’ but they are logical based on the needs of a stateless simulator. Use the actual API that underpins the challenges if you want a ‘real’ API. Try the verbs and payloads listed below as a way of making sure your tooling is setup and you understand the absolute basics[…]

    1.08.2021 | 5:00 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>