LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

סיכום מיטאפ מנהלי בדיקות #02 - QA Academy - The Verint Way

נכתב על ידי 
שישי, 26 ינואר 2018 07:04
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

כנס מנהלים 2 LOGO

 

מה אנחנו המנהלים חושבים על הכשרות העובדים שלנו?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות
1/18 QA Academy - The Verint way)

מוזמנים לדון בנושאים לצפות בעוד תמונות ולקרוא תגובות בשרשור בקב' הבדיקות בפייסבוק:
https://www.facebook.com/groups/IL.Testing.QA/permalink/1611685602230694

לשמחתנו מתוך כשבעים איש שנרשמו למפגש כמות המגיעים היתה יחסית גבוהה לעומת מה שאנו רגילים אליו, והחדר היה בתפוסה מלאה.
קהל נכבד ביותר של מנהלים וראשי צוותים הגיע - למרות היותם אנשים עסוקים - מה שמראה כי יש תובנה כי עלינו להמשיך ולהשתפר כבודקים וכמנהלים.
סבב הכרות קצר הבהיר לנו כי בחדר יש סהײכ מעל 800 שנות ניסיון במצטבר - כיף לראות כי יש שכבה ניהולית וותיקה בקהילת הבדיקות בארץ עם מנהלים בוותק של מעל 10 שנים ורבים גם מעל 20 שנות ניסיון.
אייל אזולאי פתח את המפגש בהצגת ורינט - החברה המארחת, וחלקה של קבוצת הבדיקות שלו בין קבוצות הבדיקות של החטיבות השונות.

וגם הציג את משולש התנאים המאפשרים הצלחה של קבוצת בדיקות:
זמן
איכות
ומקצועיות

תמונה לסוף החלק כנס מנהלים 2הראשון

בחלק הראשון של המיטאפ עלה רועי שלוש, ראש צוות בדיקות ב-Verint והציג בפני המשתתפים מספר שאלות, שאיך לא, התפתחו לדיונים מסעירים.

ברור כי לכל שאלה כזו יש עוד אופציות תשובה רבות, והתשובות כאן הוגבלו ל-4 בשל יכולות הכלי ששימש לאיסוף ההצבעות של המשתתפים בזמן המצגת https://kahoot.it והתגלה ככלי יעיל מאוד להפעלת הקהל (אם כי רצוי לתת קצת יותר זמן בכדי שאנשים יספיקו לענות)

שאלה 1: מה גורם לעובד להישאר בחברה?

האופציות שעלו כתשובה -

1. התפתחות ניהולית
2. התפתחות מקצועית
3. שכר
4. חופש ביטוי

התשובה העיקרית שעלתה היא ההתפתחות המקצועית של העובד שכן, בהרבה מהמקרים תשפיע גם על שכרו, על יכולתו להתבטא באופן  חופשי בעבודתו ויכולתו להתפתח ניהולית.

חשוב גם לציין שמטרות שונות מגיעות בגילאים שונים ובמצבים כלכליים שונים וסביבתיים. ייתכן שבגילאים מבוגרים יותר אדם יעדיף להרוויח יותר כסף או יבקש יותר חופש ביטוי מאשר לדאוג להתקדמותו המקצועית לאחר שכבר צבר ניסיון וידע רב.

שאלה 2: מתי ישקיע מנהל בהכשרת העובד שלו?

1. כשיגיע העובד לחברה
2. העובד יצא לקורסים מדי פעם
3. תמיד
4. כאשר תכנס טכנולוגיה חדשה

גם כאן התשובה הייתה יחסית ברורה וחד משמעית, תפקיד המנהל להשקיע בעובד ולהכשירו לאורך כל תקופת העסקתו, ולעזור לו להשתפר מיום ליום.

למרות שהרבה פעמים כאשר אנו מסתכלים על המצב בפועל, מטעמים שונים ניתן יותר דגש בהכשרה ראשונית ופחות בהכשרה שוטפת, אם בשל המאמץ הכרוך ביצירה וניהול של הכשרות אלו או בשל מגבלות כלכליות.

שאלה 3: באילו אזורים ירצה המנהל להשקיע בעובדיו?

1. soft skills
2. בחלק הטכני
3. הכרת המתודולוגיות
4. הבנת הלקוח

בשאלה זו רוב הקולות הלכו לחלק הטכני מהעובדה הפשוטה שעובד אינו יוכל לעבוד ולתת תפוקה מספקת אם אינו בקיא באזורים הטכניים בתחומו.

אך גם הבנת הלקוח זכתה ללא מעט קולות בשל העובדה שהעובד יתקשה להוציא מוצר איכותי כאשר אינו מכיר את הלקוח שלו בצורה מספקת.

ברור כי נדרש איזון כלשהו בין התחומים הללו, ואף אחד מהם אינו בא על חשבון האחר.

שאלה 4: כיצד נמפה את הידע של עובדינו?

1. מבחנים טכניים תקופתיים
2. נשאל את ממשקי העבודה
3. Shadowing
4 פשוט יודעים

התשובה כאן היא לא חד משמעית ותלויה במספר גורמים.

מנהל לרוב יעדיף פשוט לדעת, מכיוון שבתנאים מיטביים ישב המנהל עם עובדיו באופן יומי/שבועי וידע תמיד באילו יכולות הם החלשים יותר, ובאילו חזקים יותר, וכתוצאה מכך יוכל המנהל לשקף את הידע שלו בכל שלב.

קיימים מקרים בהם המנהל לא ימצא בקרבת העובד ואז כנראה יעדיף המנהל לשאול את ממשקי העבודה של אותו עובד על יכולותיו.

היתרונות בקבלת מידע ממשקים הוא שלעתים יש להם דרך ראייה שונה משלנו, והם יראו דברים שאנו אולי נותנים להם פחות דגש, והחסרונות נעוצים בצורך להבין את התשובות בקונטקסט ולעתים בהטיות של אנשים אלו.

שאלה 5: מתי נפתח את ה-soft skills של עובדינו?

1. בקורסים
2. בסיטואציות יומיומיות
3. לא ניתן לשנות את הsoft skills של העובד
4. בשיחות הערכה

התשובה כאן הייתה כמעט חד משמעית. על אף ששיחות ההערכה נועדו לצורך קבלת פידבק, ושיפור העובד, אופי השיחות הללו מוגדר כיותר רשמי ומקצועי.

בעוד שבמהלך סיטואציות יומיומיות, יוכל העובד להבין את ההקשר של הסיטואציה ולקבל את הביקורת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

לדוגמה, אם עובד התנהל לא לעניין בשיחה/דיון מסוימים (התפרץ/איחר וכו'), יוכל להמהל לפנות אליו מיד אחרי הדיון, וכך הפידבק יהיה אפקטיבי ככל האפשר.

שאלה 6: מי אחראי על הקידום המקצועי של העובד?

1. העובד בעצמו
2. המנהל הישיר
3. המנהל העקיף
4. משאבי אנוש

לשאלה זו עלו שתי תשובות עיקריות, ועם שתיהן אני נוטה מאוד להסכים.

מצד אחד המנהל הישיר של העובד הוא זה שנותן את המשימות היומיומיות, ובכך קובע את האזורים בהם יתמקד ויתפתח העובד.

ומהצד השני, יכול להיות גם מצב בו המנהל משקף לעובד את היעד של הצוות והעובד מנווט את עצמו אל היעד באמצעות אזורים בהם בוחר להתפתח ולהרחיב יותר.

 

QA Academy in Verint (איך עושים את זה ב Verint?)

בחלקו השני של המפגש הוצגה תכנית ההדרכה שהוקמה לפני כשנה בחברת Verint האקדמיה לQA אשר מטרתה העיקרית היא להגדיר לעובדים אופק התפחותי ולהביא בודקים לאורך מספר שנים משלב ה-Junior לשלב ה-Senior. זאת באמצעות בניית הפרופיל של הבודק האולטימטיבי לחברה ויצירת הכשרות שיקדמו את העובד לאזורים הללו.

תמונה של גאנט בודקים

בתמונה ניתן לראות דוגמא להכשרות שבוצעו ב2017 ושיבוצעו ב-Q1 של 2018 , ע"פ חלוקה רבעונית ומיפוי לנושאים ראשיים שונים, שיטה זו מאפשרת הן למנהל והן לעובד לצפות מה ניתן לקדם ומתי

ההכשרות אינן רק מקצועיות, קיימות הכשרות במגוון תחומים שנועדו גם כדי לפתח את המנהיגות, החשיבה, יחסי האנוש ועוד...

לפני שיחלו תהליכי ההכשרה יוגדרו קודם כל התכונות ויכולות הנדרשות לבודק, ולמפתח אוטומציה.

כך ייראו ב-Verint הדרישות ממהנדס בדיקות:

 

מיפוי יכולות בודק

 

וכך ממהנדס אוטומציה:

מיפוי יכולות אוטומציה

 

התהליך יכלול מיפוי פערים עבור כל עובד, ותעשה מחשבה על ההכשרות הנדרשות לו בכדי להגיע למאפיינים הנדרשים על מנת לעבור לשלב הבא.

התהליך יבוצע בצורה כזו שהעובד מוערך בכל תקופה וממשיך בהכשרות הנדרשות לו בכדי להשתפר ולהגיע ליעדים שהוצבו לו.

סוגי רמות

 

התהליכים הללו וצרכי ההכשרה בתחומי הבדיקות והתחומים הכלליים דיי דומים בין מרבית החברות וניתן להתאימם בקלות יחסית - הנכם מוזמנים לפנות למנהלים בוורינט לקבלת חלק מהחומר,
הועלתה שאלה לגבי התאמת השיטה לחברות קטנות יותר וסטארטאפים, ובמיוחד כאלו שינם אג'יליים ולעתים תפקידי הבודק והאוטומציה מתבצעים ע"י אותם האנשים ואפילו ע"י המתכנתים - גם במקרה זה ברגע שחברה אחת תבצע את ההתאמות של התהליך ותסכים לחלוק אותו עם הקהילה יהיה קל יותר לשכפלו לחברות נוספות, וכאן זה חשוב במיוחד כי לחברות אלו לרוב קשה לבנות תהליך מסוג זה בשל מחסור במשאבי זמן.

מנגד ברור כי בפן הטכני וסביבת וצרכי הלקוח יש שוני ניכר בין חברה לחברה, ולכן מירב ההתאמות יידרשו להגדרת הנושאים הטכניים.

התהליך

 

סיכום:

מאיזה כיוון שלא נסתכל על זה, ההשקעה שלנו כמנהלים בעובדינו היא קריטית, ולא רק על מנת שהעובד יצליח למלא את מטלותיו, אלא גם בכדי שירגיש שמתפתח ולומד כל יום ויום דברים חדשים.

סבירות גבוהה שעובד שירגיש שנשאר במקום מבחינה מקצועית לא יישאר במקום העבודה שלו.

לשימושכם הלינק למצגת המלאה של המיטאפ מנהלים:

https://drive.google.com/file/d/1GJ7a9BlgnfkMN-uJCJk3zBMMsCWE01lY/view?usp=sharing

שונה לאחרונה ב רביעי, 31 ינואר 2018 13:41

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Product Mapping and Quality Insight

    Product Mapping and Quality Insight Previously I talked about project management and a quality focus. Here I want to take both down a level to get a little more practical, specifically around the idea of how that quality focus strongly encourages delivery teams to create product maps. It’s those product maps that will give a team the first insights into what quality is going to look like. This notion or product mapping is where I think product management (and thus product mangers) and product development (and thus product developers) start to to intersect. Since there are many very specific ways to craft a product map in a given tool — including using no tool at all! — I’m going to remain largely agnostic of tool concerns here and instead just focus on the idea of product mapping as a technique. The product map, as an artifact, is of course also important. So what is this “product map” thing? Well, the product map is generally a high-level visual summary that maps out the vision and direction of your product over time. The goal here is to convey the strategic direction for the product and tie the product direction back to the strategy for the company as a whole. Crucially, it’s important to note that a product map is not one over-arching view of the entire product. In fact, there will likely be multiple product maps. Specifically, and I think this is a good way to frame it, you will have one product map per market promise.[…]

    1.08.2021 | 2:38 קרא עוד...
  • Creating a Quality Strategy

    Creating a Quality Strategy In my last post, I introduced the concept of the Quality Maturity Model: a series of behaviors that help teams attain various attributes of quality in their software. One of the things it’s important to note is that adopting a Quality Maturity Model requires the whole team to contribute to quality. Quality is not something to be thrown “over the wall” to testers; rather it is a goal that both developers and testers share. But how can you get the whole team to own quality? One way is through the creation of a Quality Strategy. A Quality Strategy is a document that the whole team agrees on together. It’s like a contract that describes how quality software will developed, tested, and released by the team. In this post, I’ll discuss some of the questions you may want to answer in your team’s Quality Strategy. Creating and Grooming Stories:How does the team decide what stories to work on? This could be a decision by the whole team, or by the product owner only. Or the prioritization could be done by someone outside the team. Who grooms the stories to get them ready for development? This could be the whole team or a subset of the team. Ideally, you’d want to have at least the product owner, one developer, and one tester participating. Development Process:How does the team decide who works on which story? It could be that the developers can pick any story from the board, or it could be that[…]

    1.08.2021 | 8:46 קרא עוד...
  • API Testing Challenges - How To Use Simulation Mode

    This post and video shows how to use the Simulation Mode in API Challenges. What are the API Challenges? Our API Challenges Application has a fully functional cloud hosted API, and a set of challenges to work through. Overview The API has a simulation mode, this allows you to experiment with different tools in a controlled environment. Watch on YouTube Patreon ad free version Simulation Mode The simulation mode uses hard coded data in responses, but tries to mimic some conditions. e.g. it expects you to post a specific JSON payload or XML payload and responds ‘as if’ you sent it. But… it also checks if you sent valid json, or valid xml, and responds based on your headers e.g. returning XML if you ask for it. The simulator is stateless and does not track your usage, making it deterministic for multiple users. Which means: Entities created do not show in the ‘entities’ call, but can be retrieved by a ‘GET’ Entities deleted do not show in the ‘entities’ and respond to a 404, but the delete for them will return a 200… you can only delete ‘specific’ entities, other entities will respond with a forbidden request. etc. there are ‘inconsistencies’ but they are logical based on the needs of a stateless simulator. Use the actual API that underpins the challenges if you want a ‘real’ API. Try the verbs and payloads listed below as a way of making sure your tooling is setup and you understand the absolute basics[…]

    1.08.2021 | 5:00 קרא עוד...

טיפים

  • טיפים לאוטומציה יעילה - Dale Emery
    טיפים לאוטומציה יעילה - Dale Emery (How to Survive the Coming Test Automation Zombie Apocalypse (PDF slide deck By Dale Emery bit.ly/15XFGkp סט שקופיות מעולה המתאר את מרבית המחלות התוקפות פעילויות אוטומציה - ומדגיש כיצד לטפל בהן! על כל שקופית ניתן לפתוח…
    קרא עוד...
  • אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות
    אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות " אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל". מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד דווקא חסרי הניסיון, שרק…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>