LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

נכתב על ידי 
ראשון, 30 נובמבר 2014 20:28
דרגו כתבה זו
(4 הצבעות)

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו,

לעיתים מדובר בחברה חדשה שצריכה לצאת אל השוק בהקדם ולהשיג את מתחריה בכדי לשרוד בסביבה הכלכלית,
לעיתים מדובר בחברה וותיקה אשר נותנת יותר מיקוד בשמירה על שמחת ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים,

אנו כבודקים לעיתים "חיים בבועה" מנותקים ממטרות הארגון – ומסתכלים דרך ה"משקפיי הבודק" אותם אנו רגילים לחבוש, אך עלינו ללמוד ולהתאים את דרך המחשבה שלנו, יעדי הבדיקות וניתוח הסיכונים – לנדרש לחברה, למוצר הספציפי, ולעיתים אף לגירסה הספציפית של המוצר (כיוון שתנאי השוק יכולים להיות שונים מגירסה לגירסה).

אחת הדרכים הינה היחשפות ללקוחות, דרך נוספת הינה קבלת עדכונים מגורמי השיווק המכירות והשירות, לא מזיק גם לקרוא מדיי פעם בעתונות הכלכלית – לגבי מיצוב החברה ויעדיה הכלכליים.

לעיתים ניתן לבקש ולהצטרף לנסיעות התקנה ותמיכה, במקרים אחרים כמו אפליקציות לשימוש גנרי יותר – ניתן להכנס לרשתות החברתיות ולחפש התייחסויות משוב לגבי המוצר.

באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, פורומים רלוונטיים ועוד – נוכל ללמוד מה אהוב על המשתמשים, מה מפריע להם ומה חסר להם – ניתן מכך ללמוד הרבה מאוד על צרכי הלקוחות, ומה עשוי לשפר את מכירות המוצר.

רצוי לקרוא את מסמכי ההתקנה וההדרכה של המוצר, ואף את המסמכים השיווקיים שמפורסמים לרוב באתר החברה.

במערכות רשתיות ניתן להפיק מידע רב בעזרת כלים העוקבים אחר פעילויות המשתמשים – היכן שהו זמן רב יותר, באילו חלקים מהאפליקצייה השתמשו יותר...

שיחות פתוחות עם גורמים בשיווק ובתמיכה עשויים מחד להביא מידע חשוב אשר מבלי שניזום פעילות זו לא יגיע לאוזנינו, ומאידך להביא גורמים אלו לתודעה כי מידע זה חשוב והכרחי לנו, ובכך לרתום אותם לאיסוף והעברת מידע אלינו הבודקים.

רגישות לנאמר במפגשים ומנשרים לגבי מצב החברה ומטרותיה – יכולה לעזור לנו למקד את פעילותנו באופן המיושר עם צרכי החברה ומטרותיה.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-13-understand-business.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:19

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Testing Tales: Cookie Monster

    Testing Tales: Cookie Monster “Yum! Yum! Yum!”The lab was a dark place at night with rows and rows of computers running test automation. The CPUs spun up, the heat went up, and the screensavers turned on. Thousands of tests exercised the secret new hardware and software that would soon power internet and cable for millions of people.Test after test executed as violently fast as possible, Logging thousands of passes, and a few failures. Everything from firmware to drivers, and operating system components to networking. Such serious and frenetic activity — as if the tests knew the world depended on them.Then one machine awoke. Its screen burst with light and a loud “Yum! Yum! Yum!” noise rang out. Cookie Monster filed the screen throwing cookie after cookie into his mouth. Then another machine awoke, and another, until the lab was filled with cookie monsters dueling for attention. Almost as soon as they appeared, the cookie monsters disappeared, the screens went dark, and the lab was quietly humming again.Yum! Yum! Yum!Inside the machine, my tests were running. I was charged with testing the HTML 4 features of the browser. What a treat for my first assignment at Microsoft. The test code was generating all sorts of cookies — little strings that remember your website preferences and now power trillion-dollar ad companies.The test scripts generated as many conceivable types of cookies as possible. All different lengths of strings, zero-length, one character long, ASCII characters, extended characters, foreign characters, special characters — everything my testing brain could come up with. That JavaScript code’s job was to make sure that[…]

    9.08.2022 | 5:35 קרא עוד...
  • Appium| Locator strategies | Find elements in Native App Android, iOS

    Locator strategies supported by Appium:In the video we will see how to find element in different os Android and iOS when doing mobile automation testing:ID Class Name Xpath Accessibility ID Android UI Automator Android View Tag (Espresso Only) iOS UI AutomationRefer part 2 here: https://mobiletestingtip.blogspot.com/2021/11/appium-locator-strategies-2-find.html

    9.08.2022 | 4:34 קרא עוד...

טיפים

  • טיפ - עבודת בודקים בצמד עם המפתח
    טיפ - עבודת בודקים בצמד עם המפתח  עבודת בודקים בצמד עם המפתח "עבודה בצמד עם המפתח" – לעבודה בצמדים יתרונות רבים אך לעיתים היא נזנחת בשל "העלות הכפולה". בשנים האחרונות עם עליית שיטות אג'יליות ו- Extreme Programming צורת עבודה זו יותר נפוצה. כששני…
    קרא עוד...
  • אל תפסיקו לשאול שאלות...
    אל תפסיקו לשאול שאלות... במסגרת עבודת הבדיקות - אל תפסיקו לשאול שאלות... אחרי שקראתם את הרקע לנושא הנבדק, פנו למהנדסי המערכת, והבהירו עמם נקודות שאינן ברורות, גם אם נראה לכם כי הבנתם הכל, השתדלו לשאול שאלות פתוחות - לעולם אינכם…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>