LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודקים - זכרו כי מדובר באנשים

נכתב על ידי 
שבת, 23 אוגוסט 2014 21:34
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

בודקים - זכרו כי מדובר באנשים

"זכרו כי מדובר באנשים" (Tony Bruce) – בסופו של יום – כל מוצר ותוכנה מיועד לשרת צרכי אנשים.

לעיתים מדובר בקהל אבסטרקטי שאיננו מכירים באופן אישי ואין לנו גישה אליו, ולעיתים באנשים נגישים שאנו יכולים להגדיר ולזהות וגם לתקשר עמם באופן ישיר.

לא משנה כמה קטע הקוד שלנו נגיש או נסתר מעין כל – בסופו של דבר אלו אנשים אמיתיים אשר יהנו מיכולותיו או יסבלו ממגבלותיו.

ההשפעה יכולה להיות מינורית, כמו התסכול בהמתנה חצי שנייה נוספת עד לקבלת המידע המבוקש, או הכעס הרגעי על כך שתכונה אינה מובנת מאיליה ודורשת קריאת הנחיות שימוש, או השפעה מהותית שעלולה לגרום לאבידות כספיות או חס וחלילה אבידות בנפש.

בסופו של דבר – כל תכונה תורמת למישהו, ולכל באג היכולת לפגוע במישהו.

וכאשר אנו באים להציג באג במערכת – אנו צריכים להתייחס למידה בה הוא יכול להשפיע על האנשים המשתמשים בה.

לעיתים קרובות אנו נהייה היחידים המייצגים את צרכי הלקוחות בפני שאר גופי הפיתוח.

בכדי לייצג את הלקוחות של המערכת נאמנה תחילה עלינו לשקול:

מי יהיו המשתמשים של מוצר או תכונה זו?, מה חשוב לאנשים אלו?

האם נוכל לדמיין מי הם?, מה הם יעשו עם המוצר?, מה ההגדרה שלהם למוצר מועיל ומוצלח?

מה יקשה עליהם או יפגע בהם?, מהן ההשלכות של באג שמצאנו עליהם?, האם מדובר ביחידים או באלפים?

שיקולים אלו ישפיעו על ניתוח הסיכונים שלנו – בבואנו לבחון באגים שנמצא.

לעיתים קרובות רצוי לשחק משחק תפקידים – בו ניתן שמות ואפיון למשתמשים הווירטואליים שלנו – וננסה לחשוב מה סדר יומם, והיכן וכיצד ישתמשו במוצר, כך נוכל למפות את צרכיהם טוב יותר – אלו סיפורי משתמש.

תהליכים אלו יכולים לעזור לנו למפות את האזורים החשובים יותר במוצר – וכך למקד את מאמץ הבדיקות שלנו.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-10-remember-it-is.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 Testing is All About People

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:29

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Remembering Jerry: Exploring Requirements

    Remembering Jerry: Exploring Requirements It’s been four years since – sadly – Gerald M. “Jerry” Weinberg passed away. Ever since then, I struggled with some public mourning about him, until recently I had just the right idea. On a weekly basis, I will publish a review of a book I read that Jerry either wrote himself or is about some of his work. Today, we are going to take a look at another book Jerry co-authored with Donald C. Gause: Exploring Requirements – Quality Before Design published by Dorset House Publishing in 1989. Don Gause and Jerry Weinberg tackle many perspectives around the gathering of requirements in this book. To be honest, I don’t recall much of it years after reading it. The only exception probably is the mentioning of the Dictum in the Swedish Army: When the map and the territory don’t agree, always believe the territory. I recall that I reached out to Jerry once to find out about the origin of that Dictum to reference it properly. He basically wrote me back that the origin was personal communication, probably with someone from the Swedish Army. Upon re-visiting the table of contents for this review, I start to notice that there is more that I regularly use from this book. Gause and Weinberg describe the difference between the problem space and the solution space. The problem space is the area where much of the domain knowledge stems from, and where a potential problem for a user of your system lies. The solution[…]

    26.09.2022 | 9:45 קרא עוד...
  • How does the Internet work – in simple terms

    Introduction Internet is the backbone of how we mostly communicate today with each other and across the world. One thing… The post How does the Internet work – in simple terms appeared first on Sumon Dey.

    26.09.2022 | 7:59 קרא עוד...
  • Crime Day 2022 – Sketchnotes

    Als langjährige Leserin der Stern Crime Hefte habe ich dieses Jahr zum ersten Mal am Crime Day teilgenommen. Bequem zu Hause vom Sofa aus konnte ich im Livestream einigen spannenden Konversationen lauschen. Die Professionen der Sprecher waren sehr abwechslungsreich – Buchautoren, Rechtsmediziner, Kommissare, Staatsanwälte, Psychiater uvm. waren vertreten. Ich konnte viel mitnehmen und lernen und möchte euch mit meinen Sketchnotes an den Inhalten einiger Talks teilhaben lassen: Alles Böse hat einen Auslöser? Thriller-Autor Wulf Dorn im Gespräch mit der forensischen Psychiaterin Nahlah Saimeh Kriminalistischer Instinkt Antonia Ernst, Staatsanwältin Wenn die Toten sprechen Claas Buschmann, Rechtsmediziner Die dunkle Seele des Mörders … Der Beitrag Crime Day 2022 – Sketchnotes erschien zuerst auf Katjasays.

    26.09.2022 | 7:46 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - למד להסביר
    בודק - למד להסביר בודק - למד להסביר – כבודקים אנו נאלצים להעביר הלאה מידע רב בשלבים שונים של עבודתנו, החל מהסבר על התקדמות ומצב משימת הבדיקות שלפנינו, דרך הסבר מהות הבאגים, מקורם, חומרתם והשלכותיהם. מעבר לכך פעמים רבות אנו…
    קרא עוד...
  • למה צריך לעשות זאת עוד פעם?
    למה צריך לעשות זאת עוד פעם? אל תעשה משהו שמישהו אחר כבר ביצע - מבלי לשאול - למה צריך לעשות זאת עוד פעם?   טיפים מחברי ITCB-AB
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>