LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Staying Positive in a Pandemic (a personal story)

    TL;DR I know it can be hard but to look for the positives in any situation. This post covers things that have happened in my life and how I’ve tried to respond to them. My motivation for writing this is to highlight the positive things that have happened to me during these trying times. I appreciate everyone's experiences will be different and by no means mean to diminish any mental health affects this time has had on me or others. That said I’ve always been one who tries hard to find positives in any situation. It was really clarified for me when I watched former professional wrestler Diamond Dallas Page (yes I’m a big wrestling fan) talk about living life at 90%. He said life is 10% what happens to you and 90% how you react to it. If you want to hear more the link is in the references below. To give you some perspective please let me share a couple of things that have happened to me in my life. When I was 7 I crossed the road without looking, stepping in front of a car I’m informed was doing ‘at least’ 45 miles an hour in a 30 zone. My mother was told I wouldn’t walk unaided, if I woke up from my coma. Spending half a year in hospital then visiting regularly over the next couple wasn’t exactly fun but I was alive. Over the years I’ve managed to play football, cricket and rugby with a[…]

    9.05.2021 | 10:50 קרא עוד...
  • Five Blogs – 7 May 2021

    The (best) five blogs we can read today. Check them out. 9 Roadblocks to Success Written by: Frank Sonnenberg Limiting Beliefs About Evolutionary Design Written by: Bill Wake How To Compete In A New Era Of Innovation Written by: Greg Satell Your Leadership Is Contagious—Whether You Know It Or Not Written by: Lolly Daskal Are you really a Test Coach? Written by: Maria Kedemo Quote of the day: “Sometimes it seems safer to hold it all in, where the only person who can judge is yourself.” -Sarah Dessen You can follow this page on Twitter

    9.05.2021 | 1:04 קרא עוד...
  • What I Learned When I Developed a Web App

    What I Learned When I Developed a Web App Last week, I released a web application for people to use to practice UI and API automation. It took me about four months to develop, working on weeknights and weekends, and it was quite an adventure! Here are five lessons I learned while developing the app. Lesson One: Software development is hard; really hardYou’ve probably heard this before, and probably from the developers you work with. But unless you’ve actually tried to develop an app yourself, you really don’t know how hard it is. I remember in my early days of software testing, when I would find bugs where field validations weren’t working correctly, and I would assume that the developer just didn’t care. But now that I know just how hard it is to get validations to even work at all, I am really sympathetic! Lesson Two: We have product owners for a reasonTake a moment to appreciate your product owner this week; the work they do is more important than you realize. When I started to work on the front end of my application I didn’t think it would be very complicated because it only has a few simple screens. But as I was coding the pages, I kept coming up with questions about how each page should be connected to the others. Finally I had to stop what I was doing and sketch out wireframes. This is the kind of thing that product owners do for us so that we don’t have to! Lesson Three: Even the[…]

    8.05.2021 | 9:55 קרא עוד...

טיפים

  • אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות
    אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות " אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל". מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד דווקא חסרי הניסיון, שרק…
    קרא עוד...
  • בודק - השאר ממוקד מטרה
    בודק - השאר ממוקד מטרה בודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>