LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Context Above All

    Context Above All The other night I attended We Need To Talk About Testing, a panel discussion featuring Cassandra Leung, Alaine Miller, Richard Bradshaw, and Rob Meaney, hosted by Codecraft. With an audience of software crafters rather than testers, it made sense that the conversation was guided through a set of greatest hits topics including automation, the need for humans in testing, confirmatory vs exploratory, testability, the testing triangle, and observability.   The panelists spoke eloquently about all of those things from positions that demonstrated both expertise and experience, and a sense of humour.  I couldn't help thinking about Brian's mum when Richard urged us not to drive testing with the automation pyramid: it's not a strategy, it's a triangle. I was familiar with the majority of the content but I do enjoy listening to knowledgeable people speaking on a subject they care about. One of the things I particularly like about these kinds of events is having someone else's lens on a topic I know too.This is probably why I found myself noting how many of the answers referred to context. It's a given in the context-driven testing world that the value of a practice depends on its context. However, it can be hard, when you're trying to get a foothold in a new domain, use a new stack, or talk to new teams to know quite what the important aspects of that context are for the task at hand. And it may not be cheap to find out.So perhaps a key point,[…]

    23.10.2021 | 11:56 קרא עוד...
  • Test Patterns out of control

    Test Patterns out of control  

    22.10.2021 | 4:10 קרא עוד...
  • Five for Friday – October 22, 2021

    My day job is busier than normal these days, so this week flew by. A few interesting articles dropped into my view – maybe you’ll find them interesting as well. Self plug time – Unity Gaming Services are now available – a lot of folks on my team were an integral part of making this happen.If you are familiar with NPS (Net Promoter Score), you probably already know that it comes with pros and cons. Here’s a bit of how NPS can grow with NPS 3.0I enjoyed this article on how to learn the Feynman way (tl;dr – learn it well enough that you could explain it to anyone).Oh sorry – another HBR article. If you’re not a member, either join, or use an incognito/private window. This article on 5 Things High Performing Teams do Differently kicks assI like it when companies are transparent with their outages and errors. Too often (like this article), we gloss over the learning opportunity by referring to a operational mistake as a “server glitch” That’s all I have this week – thanks for reading yet again.

    22.10.2021 | 12:58 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>