סקירת כלים Testmo | ניצן גולדנברג

Testmo הוא כלי לניהול והרצת בדיקות המגיע אלינו מברלין, גרמניה. הכלי קיים בשוק מזה כ-5 שנים ומציע יכולות נרחבות של ניהול בדיקות והרצתן, אך ללא מודול לפתיחה וניהול תקלות. לכלי יש תכונות ויכולות התממשקות מרובות, אותן אסקור במאמר זה.

התכונות המרכזיות של Testmo

  • מערכת ניהול בדיקות
  • ניהול ותיעוד בדיקות חקרניות
  • התממשקות עם כלים צד שלישי
  • ממשק מנהל מערכת (Admin)

 

מערכת ניהול בדיקות

התכונה המרכזית בכל מערכת לניהול בדיקות היא בנק מקרי הבדיקה (Repository). ב-Testmo, כמו בכלים אחרים לניהול בדיקות, ניתן לפתוח תיקיות ולהכניס לתוכן את מקרי הבדיקה. עם זאת, בניגוד לכלים דומים, לא ניתן לייצר מקרי בדיקה ללא יצירת ספריות מראש. במקרה של יצירת מקרי בדיקה לפני יצירת הספרייה, הם משויכים אוטומטית לספרייה ללא שם, ניהול זה אינו ידידותי למשתמש.

בנוסף, אם רוצים לצאת מחלון יצירת מקרה בדיקה או ספרייה ללא שמירת הנתונים, באמצעות לחיצה על אחת מהאפשרויות בסרגל הצדדי, לא ניתן לעשות זאת. יש ללחוץ על "ביטול" או "אישור".

כמו בכלים אחרים, יש אפשרות לבחור איזה סוג מקרה בדיקה מעוניינים לייצר (טקסט בלבד או פירוט צעדי הבדיקה). האפשרות היחידה להוספת צעדים היא באמצעות הוספת צעד חדש, מה שטוב בפני עצמו. אך מה קורה כאשר יש מקרי בדיקה שבהם הצעדים הראשוניים חוזרים על עצמם? הייתי מצפה שתהיה אפשרות להשתמש בצעדים ממקרי בדיקה אחרים או להשתמש במקרה בדיקה הכולל צעדים כצעדים ראשוניים (Call test). בנוסף, חסר שדה של "ערכים לשימוש" בצעדים. הייתי מצפה שיהיו שלושה שדות לכל צעד: פעולה, ערך לשימוש ותוצאה צפויה.

ישנן כל אפשרויות עורך הטקסט המצופות, יכולת הוספת קובץ למקרה הבדיקה, סטטוס מקרה הבדיקה וקישור תקלה (דורש חיבור לכלי לניהול תקלות). קיימת אפשרות לייבא או לייצא את מקרי הבדיקה או לשכפל אותם.

ניהול ותיעוד בדיקות חקרניות

לכלי יש יכולת לנהל מקרי בדיקה שנוצרו באמצעות בדיקות חקרניות (Exploratory Testing). אופן העבודה הוא לפתוח "Session" חדש ולתעד את כל מה שאנו עושים באותו הרגע במערכת. עם זאת, גיליתי שהתכונה הזו לא עובדת כפי שהייתי מצפה. אין אפשרות להקליט את הסשן, לעשות צילומי מסך או לסמן על גבי צילומי המסך הערות.

הרצת הבדיקות

מודול הרצת הבדיקות בכלי הוא בעל נראות נעימה ונקייה. יש אפשרות להוסיף מקרי בדיקה מתוך רשימה קיימת או לייצר חדשים. יש לשונית של סטטוס הרצת הבדיקות, המעניקה מידע לגבי מצב ההרצה. לעומת זאת, המודול לא מאפשר לסמן את הסטטוס של כל צעד בנפרד (האם עבר או נכשל), אלא רק את הסטטוס של מקרה הבדיקה כולו. אין כפתור "הרצה", מה שגרם לי להתעכב בהבנה כיצד "מריצים" את הצעדים של מקרי הבדיקה.

התממשקות עם כלים צד שלישי

לכלי יש רשימה מכובדת של יכולות התממשקות עם כלים צד שלישי.

ממשק מנהל מערכת

לכלי יש מנהל מערכת עשיר, המאפשר למנהל לאפיין את הפרויקט באמצעות ניהול משתמשים בצורה קלה ונוחה, הוספת שדות חדשים לכל המסכים, בניית תהליכי שימוש, הוספה ושינוי סטטוסים של מקרי בדיקה והרצות, ניהול אבני דרך (Milestones) וקינפוג התממשקות עם כלים צד שלישי.

יתרונות

  • עיצוב ממשק משתמש פשוט ונעים לשימוש
  • קל להבנה ולשימוש
  • מגוון רחב של אפשרויות התממשקות
  • ממשק מנהל מערכת עשיר
  • 20 ימי שימוש חינם
  • התממשקות ל-CI/CD ויצירת מנות הרצה לבדיקות אוטומטיות ישירות לכלי

חסרונות

  • הכלי אינו מגיע עם מודול ניהול תקלות
  • חוויית המשתמש של הכלי לוקה בחסר באזורים רבים
  • באתר החברה מצוין שיש דוחות, אך לא מצאתי אפשרות לייצר דוחות
  • אכזבה במודול בדיקות חקרניות
  • מודול האוטומציה אינו מאפשר יצירת מקרי בדיקה וכתיבת קוד

 

 

מענה לצרכים של החברה 5/10

נותן למשתמש חווית שימוש 2/10

תמיכה וקהילה 2/10

סה"כ 3.3