LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
פורום זה נועד לפיתוח שאלות לדוגמה בשיתוף עם הקהילה
הנכם מוזמנים לחוות דעתכם לגבי השאלות שמוצגות בפורום
ולהציע שאלות דוגמה נוספות

נושא הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים"

הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים" 15 מאי 2015 14:16 #3359

  • Michael Stahl
  • Michael Stahl's Avatar
  • מנותקים
  • Fresh Boarder
  • פוסטים: 3
  • קארמה: 0
שלום!
אחת מהבקשות שאנו מקבלים לעיתים תכופות היא לפרסם עוד שאלות דוגמה לבחינות ההסמכה.
מצד אחד אנו מבינים את הצורך; מצד שני, הכנת שאלות היא תהליך לא פשוט שצורך זמן ומחשבה. כיוון שהארגון שלנו מבוסס על מתנדבים, הזמן שאנו יכולים לדרוש מהחברים הוא מוגבל, והקדימות שלנו היא לכתיבת שאלות אמיתיות למבחנים חדשים.
ובכל זאת – צריך גם שאלות דוגמה!

הפורום הזה מנסה לענות על הצורך על ידי גיוס כלל קהיליית הבודקים (מוסמכים ושאינם מוסמכים) ליצירת שאלות דוגמה.
איך זה עובד?

כל אחד יכול להציע שאלה – בתנאי שהיא עומדת בתנאים הבאים:
- השאלה בוחנת את אחד מיעדי הלמידה (learning objectives; “LO”) המופיעים בסילבוס. בשלב זה אנחנו מתמקדים בסילבוס הבסיס (Foundation level). עותק של הסילבוס נמצא כאן (בעברית ואנגלית). יחד עם השאלה צריך לציין את ה-LO אותו היא בוחנת.
- יש לציין את ה-K-level של השאלה (רמת הידע הנדרש). ליד כל LO בסילבוס מצוין ה – K-level שלו. שאלות על LO מסויים חייבות להיות ב-K-level שצוין לאותו LO.
יש הסבר על רמת הידע הנדרש בתוך הסילבוס. בקצרה מאוד:
 K1: לזכור
 K2: להבין
 K3: ליישם
 K4: לנתח
אפשר לראות הסבר ארוך יותר בנספח ב' בסילבוס.


שאלות מוצעות ב-post חדש.

רצוי, יחד עם השאלה, לתת גם ארבע תשובות. אם נותנים תשובות, צריך גם להוסיף הסבר למה התשובה הנכונה היא אכן נכונה, ולמה הלא-נכונות אינן נכונות.

ככלל, תשובות צריכות להיות פחות או יותר באותו אורך; צריך להימנע מתשובות אדיוטיות כל כך שמיד ברור לכל בעל שכל שאינן רלוונטיות; הן צריכות להימנע ככל האפשר מלהיות מבוססות על תהליך עבודה שיתכן והוא שונה בחברות שונות.

כל חבר בפורום יכול לסקור כל שאלה ולהגיב עליה. אם השאלה טובה, אפשר פשוט להגיב עליה ב"לייק" (בפורום שלנו זה נקרא "הודה"). "שאלה טובה" משמעותה שהכל טוב:
- השאלה אכן בוחנת את ה-LO
- היא ב-K-level המתאים
- התשובה הנכונה אכן נכונה והאחרות אינן נכונות
- התשובות הלא נכונות אינן לא-נכונות בצורה טריוויאלית; הן באותו אורך פחות או יותר; אינן מתחכמות ומנסות להכשיל על ידי דו משמעות וכו'

אם משהו בשאלה או בתשובות חסר, אפשר להוסיף הצעה לתוספת או לשינוי (למשל, הוספת תשובות – עם הסבר למה הן נכונות או לא – לשאלה שהוצעה).

להזכירכם – התשובה הנכונה היא "הטובה ביותר"; כלומר, מותר ליצור מצב שבו התשובה הנכונה היא המלאה, ואילו האחרות אומרות משהו שהוא נכון, אך חלקי.

הרעיון הכללי הוא לשפר את השאלות עד שיגיעו ל-4 "לייקים" - דבר שיסמן את השאלה כשאלת דוגמה טובה.

אפשר לכתוב שאלות בעברית או באנגלית.

זהו בגדול. עכשיו בואו ננסה לרוץ עם זה.

מיכאל שטאל
האחראי על הבחינות ב-ITCB
עריכה אחרונה: 15 מאי 2015 15:27 ע"י Michael Stahl.
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

טיפים

לרשימה המלאה >>