LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
פורום זה נועד לפיתוח שאלות לדוגמה בשיתוף עם הקהילה
הנכם מוזמנים לחוות דעתכם לגבי השאלות שמוצגות בפורום
ולהציע שאלות דוגמה נוספות

נושא הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים"

הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים" 15 מאי 2015 14:16 #3359

  • Michael Stahl
  • Michael Stahl's Avatar
  • מנותקים
  • Fresh Boarder
  • פוסטים: 3
  • קארמה: 0
שלום!
אחת מהבקשות שאנו מקבלים לעיתים תכופות היא לפרסם עוד שאלות דוגמה לבחינות ההסמכה.
מצד אחד אנו מבינים את הצורך; מצד שני, הכנת שאלות היא תהליך לא פשוט שצורך זמן ומחשבה. כיוון שהארגון שלנו מבוסס על מתנדבים, הזמן שאנו יכולים לדרוש מהחברים הוא מוגבל, והקדימות שלנו היא לכתיבת שאלות אמיתיות למבחנים חדשים.
ובכל זאת – צריך גם שאלות דוגמה!

הפורום הזה מנסה לענות על הצורך על ידי גיוס כלל קהיליית הבודקים (מוסמכים ושאינם מוסמכים) ליצירת שאלות דוגמה.
איך זה עובד?

כל אחד יכול להציע שאלה – בתנאי שהיא עומדת בתנאים הבאים:
- השאלה בוחנת את אחד מיעדי הלמידה (learning objectives; “LO”) המופיעים בסילבוס. בשלב זה אנחנו מתמקדים בסילבוס הבסיס (Foundation level). עותק של הסילבוס נמצא כאן (בעברית ואנגלית). יחד עם השאלה צריך לציין את ה-LO אותו היא בוחנת.
- יש לציין את ה-K-level של השאלה (רמת הידע הנדרש). ליד כל LO בסילבוס מצוין ה – K-level שלו. שאלות על LO מסויים חייבות להיות ב-K-level שצוין לאותו LO.
יש הסבר על רמת הידע הנדרש בתוך הסילבוס. בקצרה מאוד:
 K1: לזכור
 K2: להבין
 K3: ליישם
 K4: לנתח
אפשר לראות הסבר ארוך יותר בנספח ב' בסילבוס.


שאלות מוצעות ב-post חדש.

רצוי, יחד עם השאלה, לתת גם ארבע תשובות. אם נותנים תשובות, צריך גם להוסיף הסבר למה התשובה הנכונה היא אכן נכונה, ולמה הלא-נכונות אינן נכונות.

ככלל, תשובות צריכות להיות פחות או יותר באותו אורך; צריך להימנע מתשובות אדיוטיות כל כך שמיד ברור לכל בעל שכל שאינן רלוונטיות; הן צריכות להימנע ככל האפשר מלהיות מבוססות על תהליך עבודה שיתכן והוא שונה בחברות שונות.

כל חבר בפורום יכול לסקור כל שאלה ולהגיב עליה. אם השאלה טובה, אפשר פשוט להגיב עליה ב"לייק" (בפורום שלנו זה נקרא "הודה"). "שאלה טובה" משמעותה שהכל טוב:
- השאלה אכן בוחנת את ה-LO
- היא ב-K-level המתאים
- התשובה הנכונה אכן נכונה והאחרות אינן נכונות
- התשובות הלא נכונות אינן לא-נכונות בצורה טריוויאלית; הן באותו אורך פחות או יותר; אינן מתחכמות ומנסות להכשיל על ידי דו משמעות וכו'

אם משהו בשאלה או בתשובות חסר, אפשר להוסיף הצעה לתוספת או לשינוי (למשל, הוספת תשובות – עם הסבר למה הן נכונות או לא – לשאלה שהוצעה).

להזכירכם – התשובה הנכונה היא "הטובה ביותר"; כלומר, מותר ליצור מצב שבו התשובה הנכונה היא המלאה, ואילו האחרות אומרות משהו שהוא נכון, אך חלקי.

הרעיון הכללי הוא לשפר את השאלות עד שיגיעו ל-4 "לייקים" - דבר שיסמן את השאלה כשאלת דוגמה טובה.

אפשר לכתוב שאלות בעברית או באנגלית.

זהו בגדול. עכשיו בואו ננסה לרוץ עם זה.

מיכאל שטאל
האחראי על הבחינות ב-ITCB
עריכה אחרונה: 15 מאי 2015 15:27 ע"י Michael Stahl.
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

חדשות מעולם הבדיקות

  • A proud moment

    I am happy to be among so many leading test automation practitioners on this list. Lists are hard, I am sure many deserving people are always left off. I’ve learned so much from the people on this list (as well as ones who aren’t on the list). (I would add a screenshot of my mention here, but WordPress refuses to upload files for me at the moment.) It’s my goal to give people who are interested in AI and ML in the context of testing and test automation more opportunities to learn about it, I’ve found it hard to find resources for beginners like myself. Let’s explore it together! I’ve got some webinars planned, and also hope to present more about it at conferences in the future. The post A proud moment appeared first on Agile Testing with Lisa Crispin.

    20.11.2018 | 6:13 קרא עוד...
  • 7 Steps to Create a Test Strategy from Scratch

      I recently found myself in the situation of having to create a test strategy completely from scratch, for the “imminent” launch of a web app that I’d never actually seen or been involved in before.  Though faced with hurdles and pressured by time, it was a very interesting and enjoyable experience, where I felt […]

    20.11.2018 | 4:04 קרא עוד...
  • Five Blogs – 20 November 2018

    The (best) five blogs I read today. Check them out. Leadership by Example Written by: Wally Bock Management Must Manage Written by: Bob Marshall Tools for Systems Thinkers: The 6 Fundamental Concepts of Systems Thinking Written by: Systems Thinking Combat algorithm bias with these software test pointers Written by: Gerie Owen Five Strategies for Managing Test Automation Data Written by: Kristin Jackvony Quote of the day: “Everyone has doubts. Everyone freaks out about where they are in life. But that’s a good thing. You’re open to change and growth.” – Ari Eastman You can follow this page on Twitter

    20.11.2018 | 12:13 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - למד לשאול – Learn to Question
    בודק - למד לשאול – Learn to Question  בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן…
    קרא עוד...
  • הכירו את לקוחותיכם
    הכירו את לקוחותיכם הכירו את לקוחותיכם "הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא. האמת היא…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>