LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

עליכם להיכנס כמשתמשים רשומים בכדי להוסיף כתבות ומאמרים - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

לוקליזציה ובינאום - צבי גורדון

לוקליזציה ובינאום - צבי גורדון (עולם הבדיקות גיליון #10)תהליכים יסודיים בדרך אל חוויית משתמש טובה יותר תקצר כאן היריעה מלתאר מה נדרש כדי לפרוץ לשוק חדש, אך כפי שניווכח במאמר זה, הצעד…
נכתב על ידי | ראשון, 18 מרס 2018 16:13
האם מתודולוגיות הבדיקות מתאימות לתחום ה- BI ? - רון ורד (עולם הבדיקות גיליון #8) בינה עסקית - Business Intelligence) BI) הינו תחום שחדר לארגונים גדולים ובינוניים (כגון בנקים, חברות ביטוח, רשתות…
נכתב על ידי | שבת, 01 יולי 2017 13:01
מבוא לבדיקות נגישות - אלון פרידמן ויסברד (עולם הבדיקות גיליון #8) מאמר זה נועד לספק נקודת פתיחה לבודקי תוכנה שמעוניינים ללמוד ולהתחיל לבצע בדיקות נגישות. החלק הראשון מוקדש לרקע על נגישות, התקנים…
נכתב על ידי | שבת, 01 יולי 2017 12:24
מבוא לבדיקות עומסים (חלק #1) - נחום דימר (עולם הבדיקות גיליון #6) מורכבותם של יישומי אינטרנט, אפליקציות מובייל מודרניים, עבודה בענן והמספר הגדל של המשתמשים, מעלה מדרגה את נושא הבדיקות בכלל ובדיקות…
נכתב על ידי | ראשון, 09 אוקטובר 2016 20:10
אבטחת מידע - לא לאנשי IT בלבד - עודד אבסקר (גיליון #5) המילה סייבר היא מילה שלא ניתן להתחמק ממנה בשנתיים האחרונות- כולם משתמשים בה החל מפרסומות בטלוויזיה וכלה בשיחות מסדרון על…
נכתב על ידי | שבת, 20 אוגוסט 2016 20:28
האנציקלופדיה לבדיקות - בדיקות אבטחה Security Testing - אייל זילברמן (גיליון #4) ההגדרהבדיקות שנועדו לקבוע את מידת האבטחה ( security ) של מוצר תוכנה. ר' גם בדיקות תפקודיות (פונקציונליות) (מתוך ISTQB Glossary…
נכתב על ידי | ראשון, 27 מרס 2016 21:33
מהו DWH ואיך בודקים אותו - רם קדם (גיליון #3) מהו Data Warehouse ואיך בודקים אותו?מחסני נתונים, ( DWH, Data Warehouse ) הם חלק אינטגרלי מכל ארגון אשר שואף לקבל תובנות עסקיות…
נכתב על ידי | ראשון, 27 מרס 2016 20:35
בדיקות מן העולם - ביג-דאטה - אלון לינצקי (גיליון#1) בתחום הביג דאטה, העולם נכנס ליישומים אשר מביאים כמות נתונים משמעותית גבוהה יותר... מאמר זה הופיע בגיליון#1 של מגזין עולם הבדיקות - לצפייה…
נכתב על ידי | שלישי, 20 אוקטובר 2015 20:02
להתחבר עם המשתמשים - מבוא לבדיקות שימושיות ( Usability ) איימן חוראני (גיליון#1) מי הם המייצגים הדמוגרפיים העיקריים שלך? כיצד הם תופסים את המוצר שלך? מדוע חלק מהמשתמשים ממשיכים להשתמש במוצר בעוד…
נכתב על ידי | שלישי, 20 אוקטובר 2015 19:58

חדשות מעולם הבדיקות

  • The challenge of prioritizing bugs

    The challenge of prioritizing bugs ...

    20.10.2019 | 11:07 קרא עוד...
  • 92: 9 Steps to Crater Quality & Destroy Customer Satisfaction - Cristian Medina

    Cristian Medina wrote an article recently called "Test Engineering Anti-Patterns: Destroy Your Customer Satisfaction and Crater Your Quality By Using These 9 Easy Organizational Practices" Of course, it's sarcastic, and aims to highlight many problems with organizational practices that reduce software quality. The article doesn't go out of character, and only promotes the anti-patterns. However, in this interview, we discuss each point, and the corollary of what you really should do. At least, our perspectives. Here's the list of all the points discussed in the article and in this episode: Make the Test teams solely responsible for quality Require all tests to be automated before releasing Require 100% code coverage Isolate the Test organization from Development Measure the success of the process, not the product. Metrics, if rewarded, will always be gamed. Require granular projections from engineers Reward quick patching instead of solving Plan for today instead of tomorrow Special Guest: Cristian Medina.Sponsored By: Azure Pipelines: Automate your builds and deployments with pipelines so you spend less time with the nuts and bolts and more time being creative. Many organizations and open source projects are using Azure Pipelines already. Get started for free at azure.com/pipelines Support Test & CodeLinks: Test Engineering Anti-Patterns: Destroy Your Customer Satisfaction and Crater Your Quality By Using These 9 Easy Organizational Practices — The article we discuss in the show. tryexceptpass — Cris's blog

    20.10.2019 | 2:00 קרא עוד...
  • What is a Customer?

    What Is A Customer? In the world of Agile, and the world of business too, we hear a lot about “customer value”. Folks seem to have some kind of handle on “value” (although not everyone can agree on that one – see my post “What Is Value” for my take, based on Goldratt and his Theory of Constraints). And for the record, we might also choose to frame the question of value within the Antimatter Principle frame, and vocabulary: Value: The degree to which folks’ needs, in aggregate, are being (or have been) met. But what about “customer”? So simple and straightforward. Do we even need to define it? I thought not, until a recent conversation on Twitter gave me pause for reconsidering. Specifically, the idea that maybe folks are talking at major cross-purposes, with significantly differing assumptions and definitions for the term. If we can’t agree on a basic term like “customer”, what chance alignment of a whole host of fundamental questions about software, products and business generally? Here’s my definition, again using the Antimatter Principle as a frame: Customer: Someone (could be either a person, or a collection of people) whose needs we’re attending to. I’m pretty sure you’ll have a different definition of customer. I’d love to hear your take. Before I close this post, here’s a different definition, informed by Crosby and his Zero-Defects (ZeeDee) approach to quality: Customer: Anyone who receives or anticipates receiving something (e.g. a good or a service) from someone else. This[…]

    19.10.2019 | 5:51 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>