בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום "בחן את דרך פעולתך מידיי יום" – לעיתים קרובות אנו חושבים כי הגענו לשיטת העבודה האידיאלית, או כי אין לנו היכולת לשנות את דרכי…
למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא "למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא" – תחילה – חשוב ללמוד כי למרות ההבטחות של כמה ממשווקי הכלים אין אוטומציה ללא תכנות, בסופו של דבר עם…
אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות " אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל". מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד…
הכירו את לקוחותיכם "הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות…
נכתב על ידי halperinko |
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
אם נתקלת בבאג במקרה... או שחזרה תקלה מלקוח - חפש באגים דומים, סביר להניח שפיקששת סדרה שלמה של באגים מאותו סגנון. בתרגום חופשי מהמסמך הבא של Cem Kaner. ראה המסמך בלינק הבא, כמו…
חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח בכדי להבין למה לא נמצאו הבאגים האלו לפני ששוחרר המוצר, כמו גם - מהיכן נבע הבאג מלכתחילה. אין כאן תהליך של חיפוש אשמים - אלא…
הערכות זמנים הינן תהליך חשוב להצלחת הבדיקות לא תמיד יעזור להוסיף בודקים - זכרו "תשע נשים לא יולדות בחודש..." להוספת בודקים יש עלויות נלוות של הכשרה, ניהול ועוד. לעיתים קרובות ניתן לשפר…
במסגרת עבודת הבדיקות - אל תפסיקו לשאול שאלות... אחרי שקראתם את הרקע לנושא הנבדק, פנו למהנדסי המערכת, והבהירו עמם נקודות שאינן ברורות, גם אם נראה לכם כי הבנתם הכל, השתדלו לשאול שאלות…
מבט טרי מביא באגים טריים באופן טבעי אנו כבודקים מתמחים בעבודה עם המוצר שאותו אנו בודקים, בהרבה מקרים זהו יתרון (אנו יכולים לזהות בעיות, לעבוד מהר יותר וכן הלאה), אך לעיתים זהו…
אל תגיד "אוטומציה זה למומחים באוטומציה", הכל מתחיל בך! - שאל את עצמך על אילו פעולות אתה חוזר יותר מ-5 פעמים ביום? וכיצד תביא לכך שלא תצטרך לעשות זאת שוב? טיפים…
Someone I know was moaning recently about a lot of tedious electronic form filling they had to do for work. It was something that happened once a year, but it was much more lengthy and tedious this year than before. It struck me that this was a sharply focused example of when user experience (UX) and data quality collide.
I realised that I haven’t talked about these two together so far, so this article is a fairly random collection of thoughts about the relationship between UX and data quality.
Defining terms
I’ve already gone into the meaning of UX a few times, so I won’t repeat that here. Data quality could (like UX) have lots of definitions, but I’ll go with one inspired by the RST definition of a bug: poor data quality means that you have data that’s less valuable to you than it might otherwise be.
This is things like:
You have less data than you’d like (in terms of rows, filled-in i.e. non-null columns, or both);Some or all of it is unusable;If you process the data then the output will be less valuable than you’d like, or it will take a lot of effort to get the data into a state where processing it will produce valuable output.
Drilling down one more level:
Data might be unusable because e.g. a field that should hold the name of a day of the week instead contains the word hippopotamus;Data might produce bad outputs if e.g. it contains duplicate rows,[…]
A while back, a tester brought a patient in for treatment. It wasn’t a human patient; it was a sentence about building and testing in an organization. The tester asked me for help.
“Could you provide me with a first aid kit for this statement that came from my management?”
“We have to move on to DevOps to be able to release code more often but we also have to increase testautomation in any way we can and minimize manual time consuming testing.”
This is the sort of statement that needs more than first aid; it needs emergency room treatment. We’ll start with handling some critical problems right away to get the patient stabilized. Then we need to prepare the way for longer-term recovery, so that the patient can be restored to good health and become an asset to society.
I’ll suggest a number of quick treatments. As I do that, I’ll identify why I believe the patient needs them.
Replace “have to” with “choose to” in each case.
Unless someone is about to run afoul laws of nature, of government, or of ethics, no one has to do anything. People and organizations choose to do things. It’s important to preserve your agency. When you have to do things, you don’t have control over them. When you choose to do things, you remain in charge.
Replace “move on to DevOps” with “apply DevOps principles and practices”.
DevOps is not something to do; it’s a set of ideas and approaches for[…]
Sometimes we need to sort numbers. In this post I will give a solution a fictive sorting problem. I want to sort numbers with python. Sorting is a part of many tasks. It is useful to know how to use the sorting function in python.
We have a list with positive and negative numbers. Create a function that sorts the list by the absolute values. This means without the sign.
Some examples will explain what I want to do:
sorting [-20, -5, 10, 15] results in [-5, 10, 15, -20]sorting [1, 2, 3, 0] results in [0, 1, 2, 3]sorting [-1, -2, -3, 0] results in [0, -1, -2, -3]
My first solution uses the build in sorted function. Let’s create a function that has an input parameter and returns the sorted array. The sorted function has two input parameters. The first one is the list or iterable that you want to sort. The second one is a comparison key from each element in the list.
sort_numbers(input):
return sorted(input, key=lambda x: abs(x))
sort_numbers([-1,-2,-4,0])
The sorted function will return a new array. The result is sorted according our rules. There is an other solution. A lambda function can be used.
sort_numbers=lambda n:sorted(n,key=abs)
sort_numbers([-1,-2,-4,0])
The key can be just the abs function. There is no need to create an extra lambda.
A list object in python has a sort method. This method will modify the list in place. The output is the same.
the_numbers = [-1,-2,-4,0]
the_numbers.sort(key=abs)
This solution is not the[…]
בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן…