LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

כנסים, כנסים, כנסים - European Testing Conference

נכתב על ידי 
ראשון, 10 מרס 2019 19:40
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הרבה זמן ידעתי שאני אגיע ל european testing conference. למעשה שנה שלמה.
על הכנס שמעתי באמצע 2017, כאשר התחלתי להרגיש שיש לי ידע שאני יכולה לשתף בו אחרים. לכן חיפשתי כנסים בארץ ובחו"ל.
מצאתי את Agile Teating Days ואת European Testing Conference (או בקיצור AgileTD ו ETC בהתאמה).
שמחה ומאושרת, הגשתי הצעה לשני הכנסים.

לשמחתי הגדולה, מארגני ETC אינם מסתפקים בהגשת הצעה כתובה. לכל הצעה מוקצבת שיחת סקייפ בת 15 דקות.
בשיחת הסקייפ שלי, הכרתי לראשונה את מאארט ופרנצי.
למרות שההצעה שלי לא התקבלה, שיחת הסקייפ שלנו הייתה השלב הראשון שהביא אותי להיום.
מאארט זיהתה מצידה פוטנציאל הטעון טיפוח. ומייד דחפה אותי קדימה.
החל מקריאה לעקוב אחריי בטוויטר (מה שדרש ממני להתחיל להשתמש בטוויטר - כדאי לכם לנסות), מאארט הכניסה אותי לרשימת הבודקות שכדאי לעקוב אחריהן וצירפה אותי אל קהילת Women in Testing בסלאק (וזוהי כעת קריאה נרגשת לנשים שאוהבות בדיקות תוכנה, להצטרף אליי שם).

אז לא התקבלתי ל ETC 2018 או ל AgileTD 2017, אך כן לכנס סיגיסט 2017, שבו זכיתי להזדמנות ראשונה "לדבר בדיקות" לפני קהל.
מאחר שהתחלתי להשתמש בטוויטר, בעקבות דחיפתה של מאארט, ראיתי דיווחים על הנעשה בשני הכנסים ונפעמתי.
חגיגת ידע, נטוורקינג והנאה. קיבלתי החלטה - בשנה הבאה אני שם.

ואז הגיע הזמן הזה בשנה, שבו יש להגיש את ההצעות לשני הכנסים הללו.
עד לשלב זה, כבר התוודאתי על מספר רב של כנסים מרשימים לא פחות. לחלקם הגשתי הצעות אשר נדחו.
הגשתי הצעות חדשות לכנסים AgileTD ו ETC.

אל שיחת הסקייפ הפעם, הגעתי יותר בשלה וממוקדת מה אני רוצה לשתף עם משתתפי הכנס.
מאארט, מנטורית בכל רמ"ח איבריה, הציעה לי טוויסט קטן ומעניין לנושא שלי, אשר הפך להרצאה מוצלחת.
אינני מקנאה בצוות המארגן של הכנסים הללו. כל כך הרבה הצעות טובות נדחות מפני שפשוט אין זמן עבור כולן.
הפעם הודעת הדחייה עבור ההצעות שלי, התקבלה בקלילות מצידי. אני אל הכנס הזה הולכת.

קיבלתי תשובה שלילית, אז מה זאת אומרת שאני הולכת לכנס?!
קניתי כרטיס, עם הנחה הניתנת לכל המגישים הצעות שלא התקבלו.
הודעתי בעבודה שאני לוקחת חופש וטסתי לכנס.

השנה הכנס התקיים בולנסיה, ספרד, בתאריכים 14-15.2.2019.
טסתי אל מדריד, משם לקחתי רכבת לולנסיה. (בחירה שאיפשרה לי לטייל מעט במדריד טרם הכנס מתחיל).
אל המלון הגעתי יחסית מאוחר, 9 בערב, כאשר מספר רב של משתתפים בכנס כבר משוטטים להם ברחבי העיר.
במלון פגשתי את ליסה ומאארט. את ליסה כבר פגשתי ב AgileTD, וזה הרגיש כמו לפגוש חברה ותיקה. זו הייתה פעם ראשונה שאני פוגשת את מאארט, שלא בשיחת וידאו. מאארט הייתה מקסימה כמו תמיד, וגם איתה תחושת החברות הייתה כבר מבוססת.
את הערב בילינו בשיחות בבר המלון עד שעות הלילה המאוחרות. מבחינתי הכנס כבר התחיל.

בארוחת הבוקר במלון, כבר פגשתי המון פנים ידידותיות מוכרות. פרנצי, מריאן, מאאריט, אן מארי, אנג'י, עמית, אלכס, אש, קלייר וכמובן ליסה ומאארט.
בהליכה קצרצרה, הגענו אל מקום הכנס. קיבלתי תג שם, סטיקרים וכמה מזכרות מספונסרים של הכנס.
כעת מתחילה העבודה הקשה - להחליט אל אילו הרצאות וסדנאות ללכת.
אין ספק, האפשרויות היו נהדרות. קיבלתי החלטות והלכתי לדבר עם אנשים.
פגשתי את ליסי ותומס שהכרתי ב AgileTD, והכרתי מספר לא קטן של אנשים מעניינים חדשים.

את ה Keynotes הראשון מסרה אנג'י ג'ונס. אושיית אוטומציה שאני מעריצה מאז שראיתי אותה דוברת בכנס SeConf בלונדון בסוף 2016.
אנג'י סיפרה על הדרך והאתגרים השונים שאיתם התמודדה כחלק מקבוצת בדיקות של 30 איש, אשר נתנה שירותי בדיקות לצוותי פיתוח הכוללים לא פחות מאשר 2000 מתכנתים בארגון.
האתגרים השונים, דרכי ההתמודדות הפרקטיים והרגשיים היו מרתקים ומעוררי השראה.

לאחר מכן, בחרתי ללכת להרצאה של רומיאו בנושא Property-based testing. ההרצאה הייתה מעניינת ומשעשעת. רומיאו הציג טסטים הכתובים ב Gherkin אשר הכילו באגים שונים עבור משחק הבואולוינג.
יחד זיהינו כיצד הטסטים שהציג לנו רומיאו, מכילים מקרים אשר המציאות אינה מאפשרת וכיצד הכרת חוקי המשחק באופן מדוייק מאפשרים לנו לייצר מקרי בדיקה אמינים ורלוונטיים.

הפעילות הבאה הייתה Speed-meet. כל אחד מהמשתתפים הכין מבעוד מועד mind map על עצמו, עיסוקיו השונים, מה מעוניין ללמוד ובמה יכול לשתף אחרים. בשיחות קצרות, של כ 2 דקות לכל שיחה, המשתתפים דיברו עם הפרטנר שלהם על נושא שעניין אותם בהתאם ל mind map של הפרטנר. לאחר 2 דקות, הזוגות היו מתחלפים והמשתתפים קיבלו פרטנר חדש.
זו פעילות כיפית, מעניינת, יוצרת קשרים, ועם זאת - גם מתישה. אני מצאתי את עצמי לוקחת הפסקה קלה לאחר שיחה עם כ 5 אנשים. ואז חזרתי להשתתף. כמוני, רבים אחרים בחרו לעצור או להפסיק כאשר התאים להם.

לאחר מכן, בחרתי ללכת לסדנה של ליסה ומליסה בנושא Using Dependency Mapping to enhance testing techniques. הן הדגימו ותירגלו איתנו כיצד המחשה ויזואלית של תלויות שונות בין רכיבי המערכת יכולה לתרום לנו. לי היא תרמה להזהות אילו איזורים אינני מכירה במידה מספקת ועליי להשלים מידע לגביהן. כמו כן, גם להבין כיצד שינויים ברכיב אחד ישפיעו באופן ישיר או עקיף על רכיבים אחרים במערכת.

להרצאה הבאה לא להלכתי. בחרתי לפרוש למלון, שהיה במרחק של 3 דקות מאולם הכנסים, על מנת לצבור כוחות להמשך היום.

הגעתי בזמן לפתיחת פעילות ה Lean coffee. אני חובבת מושבעת של Lean coffee.
זהו פורמט דיון בקבוצות לא גדולות - כ 8 אנשים.
נושאי הדיון הועלו על ידי החברים בקבוצה, לאחר סיום העלאת הנושאים, כל אחד מנקד את הנושאים המעניינים אותו.
כך, בבחירה דמוקרטית, נבחרים הנושאים לדיון וסדר השיחה.
לכל נושא מוקצבים 5 דקות. לאחר סיום 5 הדקות, הקבוצה מצביעה האם מעוניינים להמשיך בדיון הנוכחי או לעבור לנושא הבא.
פשוט תענוג.

את היום הראשון של הכנס סגרה שרה וולס, שסיפרה על בדיקות בסביבת Production, אשר בהחלט נמצאו יעילות עבור מערכת שבעיקרה עיונית ואינה יכולה לגרום לנזקים כלכליים משמעותיים.

לאחר סיום היום הראשון של הכנס, התקיימה ארוחת ערב קלילה באולם הכנס ובה המשכנו גם בדיונים מקצועיים וגם בשיחות אישיות.
כאשר האולם נסגר, לקחנו את הדיונים אל פאב מקומי, שם נשארנו עד מאוחר. כאשר החלטנו שהגיע הזמן לחזור אל המלון למנוחה, מצאנו את עצמנו ממשיכים בשיחות ודיונים אל תוך הלילה בלובי של המלון. ככה זה כאשר אתה ישן באותו מלון עם מספר כה רב של אנשים מעניינים שאתה זוכה לפגוש פנים מול פנים רק בכנסים.

את היום השני התחילה סאל פראודנברג. היא סיפרה על תהליך יפה ומעניין בחזרה אל שולחן התכנות, לאחר הפסקה ארוכת שנים. היא תאירה מסע מעניין ומורכב, בעיקר כאישה הנמצאת על הקשת האוטיסטית וכיצד התמודדה עם קפיצת הראש שעשתה.

לאחר מכן, הלכתי את הסדנא של מרטין הינייה. הסדנא עסקה בשיווק השינוי שאתה מעוניין ליצור בארגון.
הסדנא הייתה מעניינת ובהחלט עוררה בי השראה. הנושא של שיווק נכון הינו מתאים לכל תחום. בין אם זה מוצר, תהליך, רעיון או מטלה - לשווק באופן שמעורר שיתוף פעולה, יהפוך את המשך הדרך לקלה בהרבה.

ההרצאה הבאה שאליה בחרתי ללכת הייתה של פרנציסקו גורטזר בנושא Brining Production observability to your testing environments.
מה שלקחתי מההרצאה שלו היה שאנחנו כל כך עסוקים בפיצ'ר בודד, בפונקציונליות, עד שאנחנו לעיתים שוכחים שזה עובר לשימוש בסופו של דבר. ואם לשימוש הזה אין מדדים, ייתכן שהחמצנו לחלוטין את המטרה והלקוחות נמנעים משימוש בפיצ'ר שעבדנו עליו רבות. אם נמדוד ובחין כיצד הלקוחות משתמשים בפועל בפיתוחים שלנו, נלמד כיצד לבדוק ולאתר תקלות ריאליות ויותר "customer facing".

ההרצאה הבאה הייתה של אלכס שלדבאך בנושא Heuristics and hunches in exploratory testing. לא היה לי ספק לרגע שאותה אני הולכת לשמוע.
ההרצאה הייתה מרתקת וסיפקה לי המון חומר למחשבה. בעיקר על מדוע אינני עושה שימוש רחב יותר ב ET?

הפעילות הבאה הייתה ה open space. פעילות זו מאוד חביבה עליי, כל אחד מהמשתתפים יכול להציע נושאים לדיון ולשבץ את הנושא שלו במשבצת זמן וחדר ייעודיים. אני הצעתי 2 נושאים שרציתי לדון בהם.
לאחר סיום שלב השיבוצים, כל אחד בחר במה מעוניין להשתתף והלך לחדר המתאים עבור משבצת הזמן הראשונה.
כל משבצת זמן הייתה באורך 30 דקות, זמן שבהחלט איפשר להתחיל דיונים פוריים אשר יכלו גם להמשיך לאחר הכנס.
כפי שציינתי, הצעתי 2 נושאים. לשמחתי, הגיעו מספר יפה של אנשים להשתתף בדיונים שהובלתי.

משבצת זמן ראשונה - הסמכות בבדיקות תוכנה, כיצד הן תורמות, אילו קיימות ומציעות ידע אשר אינו נצבר בעבודה השוטפת ובהשתתפות בכנסים.
להפתעתי, הדעה הרווחת הייתה שיש צורך בהסמכות וצבירת ידע מתודולוגי רשמי. דיברנו על רמת הרלוונטיות ולמי מיודעות הסמכות ברמות שונות.
סקרנו בין היתר את רמות ההסמכה השונות של ISTQB, BBST, Agile Testing Fellowship ו IIST.

משבצת זמן שנייה - כנסי בדיקות, מה אנחנו מקבלים בהם? מה אנחנו מצפים לקבל? כיצד אנחנו יכולים להשפיע על התוכן?
הדיון הזה גם היה פורה באופן מפתיע. אנשים מגיעים עם מטרות שונות וציפיות לחוויות שונות, ומצליחים להנות ולהרגיש נשכרים מההשקעה בכנס.
בין הציפיות שעלו היו נטוורקינג עם אנשי בדיקות, שמיעת הרצאות על סיפורי הצלחה וכישלון ושיתוף לקחים, רכישת קישורים טכניים ובינאישיים.
הסכמנו כי אופן ההשפעה על התוכן טמון באקטיביות מצד המשתתפים לספק פידבק מועיל ומפורט למארגני הכנסים, איתור נושאים שבהם יכולים בעצמם לשתף את הקהילה ובכך להעשיר את גיוון ההצעות להרצאות אשר הכנסים מקבלים.

את משבצת הזמן השלישית שלי ביליתי בהשתתפות בקבוצת עבודה על קלפי Test Sphere. המערכת שנבחרה ל"בדיקה" הייתה אפליקציית Uber.
תוך שימוש בקלפים, התמודדנו עם שאלות ואתגרים מזויות חדשות אשר "נכפו" עלינו על ידי הקלפים. ודנו כיצד ניתן למדוד ולבדוק ביעילות הרבה ביותר.
רעיון השימוש בקלפים מצא חן בעיניי.

את הכנס סגרה אש קולמן. אישה מרשימה עם סיפור מעורר השראה.
אש סיפרה על דרכה בעולם ההייטק, על ההתמודדות כאישה שחורה בצוות פיתוח המורכב מגברים לבנים בלבד.
אתגרים התמודדויות והמון השראה.

לאחר סיום הכנס, בקבוצה גדולה, המשכנו אל פאב מקומי, שם ישבנו דיברנו עוד מספר שעות. לשם הצטרף ג'יימס לינדזי, אשר הגיע במיוחד מאנגליה ליום פעילות מעניין אשר התקיים למחרת. (לשמחתי הרבה, הטיסה שלי חזרה לארץ איפשרה לי להישאר יום נוסף ולצטרף ליום הפעילות המדובר).
משם המשכנו לארוחת ערב, בקבוצה שכמעט תפסה את כל מרחב המסעדה. כרגיל, ממשיכים לדון על בדיקות וחוויות שאספנו במהלך הכנס ועל הכנסים הבאים שקרב מציצים מעבר לפינה.

על יום ה Peer Workshop שהתקיים למחרת, אספר בפוסט נפרד.

שונה לאחרונה ב ראשון, 10 מרס 2019 19:45

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>