LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

סיכום מיטאפ מנהלי בדיקות #02 - QA Academy - The Verint Way

נכתב על ידי 
שישי, 26 ינואר 2018 07:04
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

כנס מנהלים 2 LOGO

 

מה אנחנו המנהלים חושבים על הכשרות העובדים שלנו?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות
1/18 QA Academy - The Verint way)

מוזמנים לדון בנושאים לצפות בעוד תמונות ולקרוא תגובות בשרשור בקב' הבדיקות בפייסבוק:
https://www.facebook.com/groups/IL.Testing.QA/permalink/1611685602230694

לשמחתנו מתוך כשבעים איש שנרשמו למפגש כמות המגיעים היתה יחסית גבוהה לעומת מה שאנו רגילים אליו, והחדר היה בתפוסה מלאה.
קהל נכבד ביותר של מנהלים וראשי צוותים הגיע - למרות היותם אנשים עסוקים - מה שמראה כי יש תובנה כי עלינו להמשיך ולהשתפר כבודקים וכמנהלים.
סבב הכרות קצר הבהיר לנו כי בחדר יש סהײכ מעל 800 שנות ניסיון במצטבר - כיף לראות כי יש שכבה ניהולית וותיקה בקהילת הבדיקות בארץ עם מנהלים בוותק של מעל 10 שנים ורבים גם מעל 20 שנות ניסיון.
אייל אזולאי פתח את המפגש בהצגת ורינט - החברה המארחת, וחלקה של קבוצת הבדיקות שלו בין קבוצות הבדיקות של החטיבות השונות.

וגם הציג את משולש התנאים המאפשרים הצלחה של קבוצת בדיקות:
זמן
איכות
ומקצועיות

תמונה לסוף החלק כנס מנהלים 2הראשון

בחלק הראשון של המיטאפ עלה רועי שלוש, ראש צוות בדיקות ב-Verint והציג בפני המשתתפים מספר שאלות, שאיך לא, התפתחו לדיונים מסעירים.

ברור כי לכל שאלה כזו יש עוד אופציות תשובה רבות, והתשובות כאן הוגבלו ל-4 בשל יכולות הכלי ששימש לאיסוף ההצבעות של המשתתפים בזמן המצגת https://kahoot.it והתגלה ככלי יעיל מאוד להפעלת הקהל (אם כי רצוי לתת קצת יותר זמן בכדי שאנשים יספיקו לענות)

שאלה 1: מה גורם לעובד להישאר בחברה?

האופציות שעלו כתשובה -

1. התפתחות ניהולית
2. התפתחות מקצועית
3. שכר
4. חופש ביטוי

התשובה העיקרית שעלתה היא ההתפתחות המקצועית של העובד שכן, בהרבה מהמקרים תשפיע גם על שכרו, על יכולתו להתבטא באופן  חופשי בעבודתו ויכולתו להתפתח ניהולית.

חשוב גם לציין שמטרות שונות מגיעות בגילאים שונים ובמצבים כלכליים שונים וסביבתיים. ייתכן שבגילאים מבוגרים יותר אדם יעדיף להרוויח יותר כסף או יבקש יותר חופש ביטוי מאשר לדאוג להתקדמותו המקצועית לאחר שכבר צבר ניסיון וידע רב.

שאלה 2: מתי ישקיע מנהל בהכשרת העובד שלו?

1. כשיגיע העובד לחברה
2. העובד יצא לקורסים מדי פעם
3. תמיד
4. כאשר תכנס טכנולוגיה חדשה

גם כאן התשובה הייתה יחסית ברורה וחד משמעית, תפקיד המנהל להשקיע בעובד ולהכשירו לאורך כל תקופת העסקתו, ולעזור לו להשתפר מיום ליום.

למרות שהרבה פעמים כאשר אנו מסתכלים על המצב בפועל, מטעמים שונים ניתן יותר דגש בהכשרה ראשונית ופחות בהכשרה שוטפת, אם בשל המאמץ הכרוך ביצירה וניהול של הכשרות אלו או בשל מגבלות כלכליות.

שאלה 3: באילו אזורים ירצה המנהל להשקיע בעובדיו?

1. soft skills
2. בחלק הטכני
3. הכרת המתודולוגיות
4. הבנת הלקוח

בשאלה זו רוב הקולות הלכו לחלק הטכני מהעובדה הפשוטה שעובד אינו יוכל לעבוד ולתת תפוקה מספקת אם אינו בקיא באזורים הטכניים בתחומו.

אך גם הבנת הלקוח זכתה ללא מעט קולות בשל העובדה שהעובד יתקשה להוציא מוצר איכותי כאשר אינו מכיר את הלקוח שלו בצורה מספקת.

ברור כי נדרש איזון כלשהו בין התחומים הללו, ואף אחד מהם אינו בא על חשבון האחר.

שאלה 4: כיצד נמפה את הידע של עובדינו?

1. מבחנים טכניים תקופתיים
2. נשאל את ממשקי העבודה
3. Shadowing
4 פשוט יודעים

התשובה כאן היא לא חד משמעית ותלויה במספר גורמים.

מנהל לרוב יעדיף פשוט לדעת, מכיוון שבתנאים מיטביים ישב המנהל עם עובדיו באופן יומי/שבועי וידע תמיד באילו יכולות הם החלשים יותר, ובאילו חזקים יותר, וכתוצאה מכך יוכל המנהל לשקף את הידע שלו בכל שלב.

קיימים מקרים בהם המנהל לא ימצא בקרבת העובד ואז כנראה יעדיף המנהל לשאול את ממשקי העבודה של אותו עובד על יכולותיו.

היתרונות בקבלת מידע ממשקים הוא שלעתים יש להם דרך ראייה שונה משלנו, והם יראו דברים שאנו אולי נותנים להם פחות דגש, והחסרונות נעוצים בצורך להבין את התשובות בקונטקסט ולעתים בהטיות של אנשים אלו.

שאלה 5: מתי נפתח את ה-soft skills של עובדינו?

1. בקורסים
2. בסיטואציות יומיומיות
3. לא ניתן לשנות את הsoft skills של העובד
4. בשיחות הערכה

התשובה כאן הייתה כמעט חד משמעית. על אף ששיחות ההערכה נועדו לצורך קבלת פידבק, ושיפור העובד, אופי השיחות הללו מוגדר כיותר רשמי ומקצועי.

בעוד שבמהלך סיטואציות יומיומיות, יוכל העובד להבין את ההקשר של הסיטואציה ולקבל את הביקורת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

לדוגמה, אם עובד התנהל לא לעניין בשיחה/דיון מסוימים (התפרץ/איחר וכו'), יוכל להמהל לפנות אליו מיד אחרי הדיון, וכך הפידבק יהיה אפקטיבי ככל האפשר.

שאלה 6: מי אחראי על הקידום המקצועי של העובד?

1. העובד בעצמו
2. המנהל הישיר
3. המנהל העקיף
4. משאבי אנוש

לשאלה זו עלו שתי תשובות עיקריות, ועם שתיהן אני נוטה מאוד להסכים.

מצד אחד המנהל הישיר של העובד הוא זה שנותן את המשימות היומיומיות, ובכך קובע את האזורים בהם יתמקד ויתפתח העובד.

ומהצד השני, יכול להיות גם מצב בו המנהל משקף לעובד את היעד של הצוות והעובד מנווט את עצמו אל היעד באמצעות אזורים בהם בוחר להתפתח ולהרחיב יותר.

 

QA Academy in Verint (איך עושים את זה ב Verint?)

בחלקו השני של המפגש הוצגה תכנית ההדרכה שהוקמה לפני כשנה בחברת Verint האקדמיה לQA אשר מטרתה העיקרית היא להגדיר לעובדים אופק התפחותי ולהביא בודקים לאורך מספר שנים משלב ה-Junior לשלב ה-Senior. זאת באמצעות בניית הפרופיל של הבודק האולטימטיבי לחברה ויצירת הכשרות שיקדמו את העובד לאזורים הללו.

תמונה של גאנט בודקים

בתמונה ניתן לראות דוגמא להכשרות שבוצעו ב2017 ושיבוצעו ב-Q1 של 2018 , ע"פ חלוקה רבעונית ומיפוי לנושאים ראשיים שונים, שיטה זו מאפשרת הן למנהל והן לעובד לצפות מה ניתן לקדם ומתי

ההכשרות אינן רק מקצועיות, קיימות הכשרות במגוון תחומים שנועדו גם כדי לפתח את המנהיגות, החשיבה, יחסי האנוש ועוד...

לפני שיחלו תהליכי ההכשרה יוגדרו קודם כל התכונות ויכולות הנדרשות לבודק, ולמפתח אוטומציה.

כך ייראו ב-Verint הדרישות ממהנדס בדיקות:

 

מיפוי יכולות בודק

 

וכך ממהנדס אוטומציה:

מיפוי יכולות אוטומציה

 

התהליך יכלול מיפוי פערים עבור כל עובד, ותעשה מחשבה על ההכשרות הנדרשות לו בכדי להגיע למאפיינים הנדרשים על מנת לעבור לשלב הבא.

התהליך יבוצע בצורה כזו שהעובד מוערך בכל תקופה וממשיך בהכשרות הנדרשות לו בכדי להשתפר ולהגיע ליעדים שהוצבו לו.

סוגי רמות

 

התהליכים הללו וצרכי ההכשרה בתחומי הבדיקות והתחומים הכלליים דיי דומים בין מרבית החברות וניתן להתאימם בקלות יחסית - הנכם מוזמנים לפנות למנהלים בוורינט לקבלת חלק מהחומר,
הועלתה שאלה לגבי התאמת השיטה לחברות קטנות יותר וסטארטאפים, ובמיוחד כאלו שינם אג'יליים ולעתים תפקידי הבודק והאוטומציה מתבצעים ע"י אותם האנשים ואפילו ע"י המתכנתים - גם במקרה זה ברגע שחברה אחת תבצע את ההתאמות של התהליך ותסכים לחלוק אותו עם הקהילה יהיה קל יותר לשכפלו לחברות נוספות, וכאן זה חשוב במיוחד כי לחברות אלו לרוב קשה לבנות תהליך מסוג זה בשל מחסור במשאבי זמן.

מנגד ברור כי בפן הטכני וסביבת וצרכי הלקוח יש שוני ניכר בין חברה לחברה, ולכן מירב ההתאמות יידרשו להגדרת הנושאים הטכניים.

התהליך

 

סיכום:

מאיזה כיוון שלא נסתכל על זה, ההשקעה שלנו כמנהלים בעובדינו היא קריטית, ולא רק על מנת שהעובד יצליח למלא את מטלותיו, אלא גם בכדי שירגיש שמתפתח ולומד כל יום ויום דברים חדשים.

סבירות גבוהה שעובד שירגיש שנשאר במקום מבחינה מקצועית לא יישאר במקום העבודה שלו.

לשימושכם הלינק למצגת המלאה של המיטאפ מנהלים:

https://drive.google.com/file/d/1GJ7a9BlgnfkMN-uJCJk3zBMMsCWE01lY/view?usp=sharing

שונה לאחרונה ב רביעי, 31 ינואר 2018 13:41

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • EarlGrey 2 —Direct Project Copy Setup Guide

    EarlGrey 2 —Direct Project Copy Setup Guide This post is part of a group of articles aimed at helping you set up & get started with EarlGrey 2.This post covers the set up of EarlGrey 2 in your project, using a direct project copy. Both video and written setup are provided!I. Copy EarlGrey21. Clone Earlgrey 2 repository into your project — make sure to clone the earlgrey2 branch!Tip: git clone -b earlgrey2 https://github.com/google/EarlGrey.git2. Download earlgrey2's dependencies. Tip: To do that, in the terminal, navigate to the EarlGrey2 directory, then run the following shell script:sh Scripts/download_deps.shMake sure that after this step, your folder structure is as follows:EarlGrey/SubmodulesII. Add EarlGrey2 to your project1. Open Earlgrey xcode project and make sure that both AppFramework and TestLib build.2. Add the EarlGrey.xcodeproj file to your project’s Xcode. Tip: To do this, drag the earlgrey.xcodeproj file from the EarlGrey directory to your project. Make sure that the project is added under your project — otherwise xcode will ask you to create a workspace and you don’t want that.III. Add an EarlGrey2 UI Testing TargetCreate a UI Testing Target if you don’t already have one!Open your UI Testing Target, and in Build Phases, add LibTestLib.a into the “link with libraries” section. Tip: When you press the + button, you should be able to find it by using the search bar — It should show up under the EarlGrey project.In Build Settings, add -ObjC to Other Linker Flags.Add the location of EarlGrey and eDistantObject to your User Header Search Paths.Tip: If you followed the step number 3, these directories should be under$YOUR_PROJECT_DIR/EarlGrey$YOUR_PROJECT_DIR/EarlGrey/Submodules/eDistantObject5. Add AppFramework — in Build Phases, create a New Copy[…]

    13.12.2019 | 7:38 קרא עוד...
  • How Testing Software is a Lot Like Playing Poker

    How Testing Software is a Lot Like Playing Poker From Omaha Hi-Lo to No-Limit Texas Hold'Em, poker can take hours, be entertaining and at times, nail-biting fun. Poker is a popular, high-stakes game and every hand can be different. There's a mental strategy in poker that's required to tell different hands, recognize a bluff and read the actions of every player. While it might not look like it, testing out new software is similar to playing a hand of poker. Poker games and software testing both require math, probability and intuition."If you can't learn from your experiences, you just aren't going to win," John Cernuto Play a hand of poker and you can easily find yourself calculating the risks and rewards. It's similar to any business or investment strategy and parallels software testing. Bill Gates probably summed it up best, "A player collects different pieces of information—who's betting boldly, what cards are showing, what this guy's pattern of betting and bluffing is—and then crunches all that data together to devise a plan for his own hand." This is a step often seen with processing different types of information. Poker games require a plan of attack and players need to analyze the actions of others."May the flop be with you," Doyle BrunsonAnother similarity between poker and testing software is the initial analysis. In poker, the players need to assess how all the other players are playing each hand. Are they all playing a big pot? It might be a tell that they have a big hand. Likewise, if they play loosely with small pots,[…]

    13.12.2019 | 5:52 קרא עוד...
  • QA&TEST 2019 – Pro Tester using Fault Injection

    QA&TEST 2019 – Pro Tester using Fault Injection Since the start of my career as a tester, I’ve always been obsessed with testers delivering tangible value to the business. I realized ‘redefining software quality’ was my calling. There were quite a few powerful stories that lead to this realization, and one of the most important ones I presented at the QA&TEST 2019 conference. This was a story about testers taking responsibility and recognizing how important it is to understand the underlying technology of the product. From this event emerged the three core values I feel which can reshape how we think about software quality. This talk was awarded the best presenter award at the QA&TEST 2019 conference,  Award ceremony video here. I thoroughly enjoyed the conference, the city and the hospitality. I talked about it in this article and a short shout out for the organizers on a job well done. Presentation key points Out of scope The products being very complex, it was impossible to test everything through black box testing. Areas which the testers were unable to understand how they work, or there was no way to test them, were not considered as the tester’s responsibility. While quality is everyone’s responsibility, but testers do need to make sure all bases are covered. It isn’t necessary that everything must be tested by a tester, but a tester should make sure that ‘someone’ is testing all the areas that should be covered.   Code coverage Code coverage is not the only measure to check, but certainly is one[…]

    13.12.2019 | 5:39 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>