LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד? (סיכום מיטאפ מנהלים 12/17)

נכתב על ידי 
חמישי, 18 ינואר 2018 17:31
דרגו כתבה זו
(2 הצבעות)

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות 12/2017)

 

תמונה 1 כנס מנהלים מתוקן

  1. שב עם העובד והתעניין בחייו האישיים, הבן את מעמדו המשפחתי והתרגל לשאול אותו על חייו לעתים קרובות (לא רק בצורה רשמית כי הנך מנהלו אלא מתוך רצון לקשר אישי). כך תיווצר פתיחות בניכם.

  2. שייך פרויקט לעובד, גרום לו להרגיש שיש לו "בייבי". כך יהיה בעל מוטיביציה רבה יותר - כשהעיסוק הופך ממטלה לאתגר אישי אנחנו נוהגים להשקיע בו יותר.
    (פרויקט יכול להיות הובלת משימה מתוך המשימות השוטפות אבל בהחלט גם משהו אחר שיתרום לחברה או לעובדיה)
  3. קבע פגישות שבועיות אישיות - אפילו של כמה דקות, שתף את העובד בדברים שעוברים עליך בעבודה, ושאל אותו על העבודה שלו ובאילו פרויקטים היה רוצה להתעסק. בדוק האם הוא מרוצה מהעיסוק שלו כרגע ושאל האם יש משהו שמפריע לו להתקדם.
    הפגישות הנן דו-צדדיות - בעת הפגישות, שאל את העובד היכן הוא חושב שאתה יכול להשתפר ואילו דברים לדעתו אתה יכול לעשות אחרת. הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה הניהולית.
  4. כאשר העובד מגיע אליך עם שאלה או רעיון כלשהם, אל תמהר לענות (בטח עם התשובה היא שלילית), אמור לו שתחשוב על כך, ובצע מחשבה מעמיקה עם עצמך האם בקשתו של העובד תוכל להתגשם. חזור אליו ביום/יומיים לאחר מכן עם תשובה.
  5. דאג שהעובד שלך יהנה מסביבת עבודה טובה ותומכת, נוחה ושכיף להגיע אליה בבוקר, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית ובנוסף דאג שתמיד יעמוד בפניו אתגר מקצועי. השילוב בין השניים היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעובד לקחת צעד קדימה.
  6. דאג לתת לעובדיך פידבק חיובי לעתים קרובות. גם כאשר ברצונך לבקר אותם, התחל ממחמאה על פעולה שעשו, ואם צריך בכ"ז עבור תוך קישור נעים גם לנושאים לשיפור.
  7. גבה את עובדיך אל מול אחרים - גם אם העובד טעה, תן לו להבין שאתה בשבילו ושיש לו גב. במידה ותרצה לדבר עמו על טעותו, עשה זאת באופן אישי.
    אל תשכח לתת קרדיט לעובדייך על פעולות מוצלחות שעשו גם במפגש עם מנהלים ושאר סובבים
  8. כאשר קיים לחץ בעבודה, דאג להישאר עם העובד ולא להשאיר אותו לבד לבצע עבודה - גם אם סיימת את מטלותיך (מצא איך לתמוך). עצם נוכחותך תראה שאכפת לך ותגרום ליחסים טובים יותר בינך לבין העובד.
  9. הקרב מעצמך למען העובד וחפה עליו. אם התקלקל לו המסך, אמור לו  - "קח את שלי, אני כבר ידאג לעצמי לאחר" - שידע שאתה תמיד שם בשבילו.
  10. הצג בפני העובד את יעדי ההתקדמות/קידום שלו - כאשר קיימת תכנית עבודה והתקדמות מסודרת, קיימת בעובד מוטיבציה גדולה יותר לבצע את המטלות.
  11. חבר גם את משפחתו של העובד לצוות / קבוצה - כאשר המשפחה מכירה אותך ואת חבריו לעבודה, יותר קל להם לתמוך ולהבין בשעות העומס, ועובד שמרגיש כי מקום עבודתו הנו משפחה שנייה - ירצה להישאר ולהשקיע יותר  (גם אם אין לכך תקציב מוגדר - ארגנו מפגש משפחות רבעוני בפארק עם/בלי מנגל)

תמונה 2 כנס מנהלים מתוקן

טיפים לראיון עבודה

  1. התכונן לפני ראיון העבודה, עבור על קורות החיים וכתוב לך שאלות ליד אזורים שמעניינים אותך יותר.
  2. נסה להציג את הראיון כפגישת היכרות ולא כראיון עבודה - כך העובד המתראיין ילחץ פחות ותוכל למדוד את ביצועיו האמיתיים.
  3. במהלך הראיון, הסתכל על העובד ולא על קורות החיים (שמור על קשר עין) - כך ירגיש שאתה עמו ומכבד אותו ופחות "נבחן".
  4. דאג שהעובד שמגיע לראיון אינו לחוץ, שבור את הקרח עם small talk, דבר איתו על נושא אישי, ספר קצת על עצמך ותחביבייך. המטרה היא שירגיש חופשי להיפתח ולחלוק ולא  שהלחץ שלו יגרום לכך שביצועיו האמתיים לא ישתקפו.
  5. בצע תיאום ציפיות - הסבר לעובד את תהליך המבחנים והראיונות. שידע תמיד היכן הוא עומד.
  6. הגדר מראש מה חשוב לך לוודא בראיון, בחר שאלות טכניות שמוודאות את התאמת העובד לתפקיד, דאג שאינך מלחיץ את העובד בעת שאלת השאלות.
  7. וודא שהעובד שולט בשפות הנדרשות לביצוע התפקיד
  8. פרט בפני העובד את התפקיד אליו הוא מתראיין ואת דרישותיו
  9. תן לעובד זמן לשאול שאלות - סביר להניח שבמהלך הראיון לא כיסית את כל ההסברים ולעובד נשארו שאלות פתוחות, וכך גם תוכל לראות את רמת ההתעניינות שלו.
  10. במידה ואתה מרוצה מהעובד במהלך הראיון ומעוניין בהמשך התהליך, תן לעובד פידבק במקום על התרשמותך ממנו. המטרה כאן היא לתת לעובד את ההרגשה שאתה מעוניין בו ולגרום לך (ולחברה) לבלוט במידה והעובד מתראיין במקומות נוספים

תמונה 3 כנס מנהלים מתוקן2 

למפגשים נוספים בנושאים שונים - הצטרפו ל- http://bit.ly/TestIL

בכדי לדון בנושא זה ובנושאים אחרים הקשורים לבדיקות הנכם מוזמנים ל http://bit.ly/TestIL-FB

סיכומי כנס מנהלים

שונה לאחרונה ב שלישי, 23 ינואר 2018 18:53

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Once upon a time, le PO Testeur

    Once upon a time, le PO Testeur Aujourd’hui, la notion de qualité dans les applications délivrées prend de plus en plus d’ampleur dans le monde numérique. Cependant, si les hiérarchies arrivent à bien identifier les coûts pour mettre en place une certaine qualité, elles n’arrivent pas forcément à faire de même pour les gains que cela va apporter. Les dirigeants vont donc mesurer les coûts et les contrôler le plus possible. Le plus souvent, ces restrictions vont empêcher de mettre en place un service qualité pleinement efficace, et donc empêcher le but final qu’est le produit de qualité.Une de ces restrictions, que j’ai pu constater plusieurs fois par moi-même, est celle de la double casquette PO et chargé des tests fonctionnels. Ces deux rôles sont selon moi incompatibles sur un même projet. D’une part, leurs charges de travail individuelles sont trop importantes pour assumer un deuxième rôle. Sur un projet, les missions de ces 2 profils s’effectuent correctement si on s’y consacre à temps plein. De plus, les missions demandées, les profils, et les points de vue sont complémentaires et se challengent l’un l’autre.Dans cet article, on pourra également assimiler le rôle du PO du cadre Scrum au rôle de Business Analyst dans d’autres méthodes.1) Deux rôles qui vont se challengerEn effet, les missions de ces deux acteurs sont fondamentalement différentes, mais surtout complémentaires l’une de l’autre. Le PO va porter la vision du produit et alimenter le backlog, la liste des fonctionnalités qu’on envisage d’intégrer dans le produit. Il va toujours chercher à ajouter de la valeur au[…]

    24.02.2020 | 3:54 קרא עוד...
  • Customers Don’t Want To Use Your Software

    Customers Don’t Want To Use Your Software I often use a pithy phrase I picked up from Michael Bolton many moons ago (which he himself picked up from David Platt author of Why Software Sucks) to help people understand the relationship between software quality & it’s users / customers I’ve been using it a lot recently, so thought I’d share it here Banksy artwork shredded during auction Here’s the phrase as I remember it: “People don’t want to use your software, they want to have used it” (Source – David Platt) This is how I interpret & use the message: as much as we think our customers will just love navigating our website or product, that isn’t their goal. Our software is merely a means to achieving their actual goal (like buying a birthday present, checking their  bank balance or paying a bill). A Picture Hanging Analogy Michael brings this idea to life with the analogy of hanging a picture – in order to get to the outcome of visual beauty on your wall, you (by & large) need to drill a hole. Most of us don’t want to use a drill, we choose to use it in order to get a picture on the wall in a timely manner. Sidenote – the use of a drill is a fantastic analogy of tools / automation helping humans, but that’s another story… This message is powerful itself as it helps build empathy with your customer & makes you realise just where you as a software development team sit in[…]

    24.02.2020 | 3:45 קרא עוד...
  • Meme of the day: When you ask a question in stackoverflow

    Source : Reddit The post Meme of the day: When you ask a question in stackoverflow appeared first on The Life Of One Man.

    24.02.2020 | 2:06 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>