LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

לכו לכנס

נכתב על ידי 
ראשון, 28 אוגוסט 2016 19:59
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

 את התמונה ציירה christina ohanian במהלך ETC.

(את התמונה ציירה Christina Ohanian במהלך ETC. הצילום המטושטש - באשמתי. גרסה מוצלחת יותר אפשר למצוא כאן)

 

השנה השתתפתי בCAST. בינתיים, זהו כנס בדיקות התוכנה השני אליו הגעתי (הראשון היה European Testing Conference), ויצאתי משם עמוס חוויות ותובנות. אבל לא על זה אני רוצה לדבר - חוויות וסיפורים על הכנס יש לא מעט (יש הרבה דוגמאות). אני רוצה להזכיר כמה סיבות בגללן אני חושב שכדאי ללכת לכנס.

נתחיל קודם כל עם כל מיני סיבות לא ללכת לכנס -  זה יקר, וממילא יש מלא הרצאות באינטרנט, אז למה בכלל לטרוח? ולמי יש זמן לזה? וגם ככה אני לא מכיר שם אף אחד. חוץ מזה, במחירים של כנס בן שלושה ימים אפשר להירשם לקורס של שבועיים (ואם זה כנס בחו"ל רחוק, אז גם לקורס של חצי שנה) ובקורס לפחות ברור לגמרי מה אמורים ללמוד ומה מרוויחים בחזרה.
למעשה, זו כנראה הנקודה שהכי קשה להתמודד איתה - כנסים זה אולי נחמד, אבל ההחזר שלהם אינו מובן מאליו, ולכן קשה יותר לשכנע את מקום העבודה לשלם עליהם, וקשה לא פחות לשכנע את עצמכם להוציא כסף על כנס (לשלם בעצמי על משהו שקשור לעבודה?! אם הרעיון הזה נשמע לכם מהפכני, אני ממליץ על הרשומה הזו כנקודה למחשבה).
כמובן, לא כל הכנסים דומים, ולא לכולם אתם רוצים ללכת. למצוא את הכנס הנכון זה חלק מהקושי - אף אחד לא רוצה להשקיע שלושה ימים וכמה אלפי שקלים בשביל כנס גרוע.
חלוקה אחת בה נתקלתי ונראית לי הגיונית אפשר למצוא כאן (לאלו שמתעצלים לקרוא, או מתעצלים לקרוא באנגלית, החלוקה היא לכנסים מכווני קהילת-אנשי-מקצוע, לעומת כאלו שמכוונים לשוק המסחרי וההרצאות בהם הן חצי פרסומת. ההטבות שמקבלים מרצים בכנס יכולות לשמש רמז משמעותי כדי לזהות את מיקום הכנס על הסקאלה). אבל, מתוך הנחה שאתם הולכים לכנס מהסוג הנכון, מה כבר יכול לצאת לכם מזה?

  • הזדמנות לשמוע על מגוון נושאים מעניינים - כן, נכון. יש מלא נושאים מעניינים באינטרנט, עם וידאו באיכות נפלאה והיכולת לצפות בזה מתי שרק מתחשק לכם ולסנן את הנושאים שמעניינים אתכם בלבד. אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם משהו במחשב בלי הסחות דעת באמצע? בלי הפיתוי לשים את השיחה ברקע ולעשות עוד שלושה דברים במקביל? זה קורה פחות עם אנשים אמיתיים.
    יתרון נוסף שיש להרצאות בכנס הוא שלפעמים אתם נכנסים להרצאה רק כי אתם שם, או כי כולם נכנסים, או כי אתם רוצים לשמוע את הדובר (או הדוברת), ומגלים הרצאה מפתיעה. זה מה שקרה לי  בהרצאת הפתיחה של היום השני בCAST
  • הזדמנות לשאול שאלות - שמעתם הרצאה ממומחה שמתעסקת בתחום שאתם מתקשים בו? לא הבנתם משהו בהרצאה בתחום חדש לכם? יש משהו שנראה לכם חשוב לומר? אם אתם נמצאים בכנס אתם יכולים לקום ולשאול. אם ההרצאה מוקלטת, ההערה שלכם תיכנס לשם לטובת הצופים. אתם גם יכולים לתפוס את המרצה לשיחה קצרה אחר כך ולדבר על הנושאים שמציקים לכם באופן אישי. 
  • יש הרבה אנשים מעניינים שלא מרצים בכנס אבל מגיעים אליו. לפעמים תמצאו את עצמכם מדברים במשך שעה או שעתיים עם אנשים שרק פגשתם. או שתפגשו מישהו שבמקרה מכיר את הדבר הזה שאתם מסתבכים איתו עכשיו (ועכשיו, כשיצרתם קשר, אפשר לשלוח לו דוא"ל עם שאלה קצרה או שתיים, או אפילו לשכור אותו כיועץ אם הוא עושה כאלה דברים). 
  • ואגב אנשים שפוגשים - אם הגעתם עד לפוסט הזה, אתם כנראה קוראים כמה בלוגים, או עוקבים אחרי טוויטר (או שקובי עשה עבודה ממש טובה בלגרום לכם להיכנס לקישור הזה), וכנראה שיש אנשים שאתם נהנים לקרוא יותר מאשר את היתר. נחשו מה? הם (או לפחות חלקם) מגיעים לכנסים. לחבר אישיות למי שעד כה הכרתם ככותבים (וכתמונת פרופיל) מוסיף לחווית הקריאה ומעשיר את התקשורת בין שניכם (שעד כה בדרך כלל הסתכמה ב"אני קורא את מה שנכתב").
  • בכנס יש גם סדנאות - היתרון של סדנאות הוא בכך שאפשר גם לתרגל את הרעיונות החדשים ולראות איך הם עובדים בשבילכם. הסדנאות בדרך כלל לא יוקלטו, וגם אם כן - השתתפות בסדנה זה הרבה יותר מועיל מאשר צפייה בה. לא באמת לומדים הרבה מצפייה בלבד. 
  • לומדים מה קורה במקומות עבודה אחרים - יש לנו (או לפחות לי) מעין תחושה שאנחנו יודעים הכל, ומה שאנחנו רואים מסביבנו זה מה שכולם עושים. אבל המציאות די רחוקה מזה - חלק מהאנשים עושים דברים דומים, חלק נמצאים הרחק מעבר למקום אליו חשבנו שאנחנו רוצים להגיע, ואחרים נמצאים במקום בו היינו לפני חמש שנים. חלק פשוט חיים בעולם בו מה שאנחנו עושים פשוט לא רלוונטי. זו הזדמנות ללמוד מה קורה אצלם, ומה הם עשו כדי להגיע לאותו מקום (ואם מדובר בכנס מקומי, זו גם דרך לדעת אם מדובר במקום בו תרצו לעבוד או לגייס אנשים שמגיעים ממנו). חוץ מזה, אולי סתם תשמעו במקרה על איזה כלי שמשתמשים בו ומוצא חן בעיניכם.
  • זו זריקת מרץ נהדרת - לפעמים העבודה היומיומית יכולה להיות שוחקת, ואם אתם היחידים במקום העבודה שמפגינים עניין בתחום מסויים (האחרים אולי מתעניינים בשקט בלי שאתם שמים לב) זה יכול להיות מעייף. בכנס תמצאו אנשים שאכפת להם מנושא הכנס. להיות בחברת אנשים אחרים שאכפת להם מוסיף המון אנרגיה.
  • זה גם לא מזיק לצניעות - אם אתם אלו שמתעניינים בתחום באופן הכי קולני בסביבתכם, קל מאוד להתבלבל ולחשוב ש"אני הכי טוב בזה". אולי גם תצליחו לגרום לאחרים לחשוב כך. בכנס יש לכם הזדמנות לראות אנשים טובים לא פחות (חלקם יהיו טובים יותר), וללמוד מהם, או לפחות להפנים שיעור זריז בצניעות.
  • זו הזדמנות לקדם את עצמך - לא כולם מרצים בכנס. למעשה, הרוב אינם מרצים. ועדיין, כנסים מספקים מקום להציג את עצמכם בפני המשתתפים האחרים - בחלק מהכנסים מספקים במה להרצאות ספונטניות מהקהל: אלו יכולות להיות שיחות בזק (lightning talks), או שוק פתוח (שמתקרא בלע"ז open space), או אותה פעילות שאין לי מושג איך לתרגם בשם lean coffee. המון הזדמנויות לדבר. אפשר גם סתם לשאול שאלות מוצלחות בהרצאות, או לגשת למישהו בארוחת צהריים ולהציג את עצמכם.
  • זה כיף - עדיף לא לשכוח גם את זה. בדרך כלל יהיו אחרי הכנס מפגשים עצמאיים (או מאורגנים) של משתתפי הכנס, או טיול משותף ביום שלאחר מכן, ואפילו במהלך הכנס - אנשים מסביבכם נהנים, וזה מדבק. 
  • יש מה לספר אחר כך בבית - הייתם בכנס? מצויין. אם זה היה כנס טוב, אז שמעתם לפחות רעיון אחד חדש שאפשר לספר עליו בעבודה. זה יכול לשפר את הדרך בה עובדים אצלכם, או לכל הפחות לבנות קצת את המוניטין בעבודה, שגם זה חשוב.

אז איך מוצאים כנס טוב? מתחילים להתערב בקהילה. קוראים קצת תוכן בבלוגים או אפילו בטוויטר, מגיעים למיטאפים (היתרון המשמעותי של מיטאפ הוא בעלות הנמוכה - בדרך כלל המפגש יהיה בחינם, וקרוב יחסית, וכל מה שנדרש הוא כמה שעות בערב) ומתחילים להתעניין. מתישהו תשמעו על מישהו שהלך לכנס, או מתכנן ללכת לאחד. או מארגן אחד. או שתראו הקלטות של הרצאות משנים קודמות.
ורק כדי להבהיר - אמנם הכנסים עליהם כתבתי הם כנסים בחו"ל, אבל יש גם כמה כנסים בארץ - בימים אלו מתארגן HVC שיהיה בנובמבר, אחת לכמה זמן יש כנס SIGIST, ונדמה לי שהיה השנה משהו בשיתוף עם אוניברסיטת באר שבע. ספציפית, לא הלכתי לכנסים האלה, כי הם לא נראו כמו מה שחיפשתי. מצד שני, יש שני מיטאפים אליהם אני משתדל ללכת בקביעות. הראשון הוא JeST, והשני הוא סלניום מיטאפ (המפגש הבא יתקיים בעוד שבועיים, אגב). זה לא טוטאלי כמו כנס, אבל בשני המקרים מרכז הפעילות הוא סביב יצירת קבוצה של אנשי מקצוע. חוץ מזה, אם מספיק אנשים בארץ יגיעו לכנסים ולמפגשים, יהיו יותר מפגשים וכנסים שקל (ולא מאוד יקר) להגיע אליהם. 

שונה לאחרונה ב ראשון, 28 אוגוסט 2016 21:10

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>