LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

רשימת חברות Crowdsource testing

נכתב על ידי 
רביעי, 14 אוקטובר 2015 05:00
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

רשימת חברות Crowdsource testing

ותחילה מה יש לוויקיפדיה לומר לגבי המונח:

http://en.wikipedia.org/wiki/Crowdsource_testing 

וגם: The Definitive Guide to Crowdsourced Testing - for Testers and Companies

הגיבו כאן עם שמות חברות Crowdsource testing ואם יש לכם איזה פידבק לגביהם...

(מבוסס בין השאר על שרשור בנושא בתפוז: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=936&MessageId=167173850 )

 

רשימת החברות (כרגע ללא סדר מיוחד):

http://www.utest.com  - (או בשמה החדש Applause) חברה שמיסדיה ישראלים, אחת החברות הגדולות והמסודרות בתחום.
שמחזיקים סט כלים ברשת, לתכנון הפעילות מכיוון החברה המקבלת את השירות, והן לזיהוי בודקים פוטנציאליים, וניהול הפרויקטים ודיווחי הבאגים של המשתמשים.
אמינה יחסית.
לחברה אתר עם הרבה חומר מעניין, בלוג פעיל ועוד.

התשלום מתבצע בעיקר ישירות ל-PayPal - הכי קל לרוב (אם אינני טועה היתה עוד דרך לקבל תשלום - צריך לבדוק באתר פרטים נוספים).
ברגע שמדווח באג, והוא מאושר ככזה שאינו כפילות, ומוודאים שחומרת הבאג היא בהתאם להגדרות - התשלום הוא ביחס לחומרה הסופית שסוכמה.
לכל פרויקט יש הגדרת מחיר לכל באג ע"פ חומרתו ולפעמים גם באיזה איזור נמצא.

 

חברה ישראלית חדשה יחסית - http://www.we-test.com

http://www.passbrains.com 

http://www.bugfinders.com 

https://www.pay4bugs.com 

http://www.mob4hire.com - מתמקדים בתחום המובייל

http://qaonrequest.com >>> (נקנה ע"י http://softwaretesting.ca )  עכשיו >>> https://crowdsourcedtesting.com 

http://www.usertesting.com - בעיקר Usability Testing

http://99tests.com 

http://www.crowdtesters.com

https://mycrowd.com 

https://www.rainforestqa.com - נעזרים בבודקים מתוך אתרי Crowd Flower, Amazon Mechanical Turk - ראו מטה.

https://www.passbrains.com 

https://betafamily.com 

TestTailor 

http://ubertesters.com

http://www.testbats.nl

https://test.io/tester

https://globalapptesting.com 

 http://testarmy.com

https://bugcrowd.com  -  בדיקות אבטחה בלבד.

https://cobalt.io - בדיקות אבטחה - ראו גם: https://cobalt.io/talent 

https://crowdshield.com

http://www.sqalabs.com

http://www.testbirds.com

http://whatusersdo.com

http://www.usertesting.com

http://www.userfeel.com

http://www.feedbackarmy.com - Register at mturk.com to become reviewer

http://www.analysia.com

http://www.trymyui.com

http://www.userlytics.com

www.betabound.com - פלטפורמה שיתופית לבדיקות בטא.

 

http://www.enrollapp.com - בדיקות לוגו והשוואת UI.

 

>>> מי שרוצה "להתאמן בחינם" - יכול לנסות להצטרף לפרוייקטים קהילתיים / פרוייקטים חינמיים Open-Source באתרים הרלוונטיים לאלו, פשוט התקינו כלים שמעניינים אתכם, התחברו לכלי דיווח הבאגים של הפרוייקט ושלחו המשוב שלכם, הקפידו לוודא שאתם לא שולחים משהו שכבר דווח, ובתקווה גם תוכלו להנות מהמשוב של אותם תכנתים.
לדוגמא אתרים כמו https://github.com 

אתרים לנותני שירותים כלליים בהם מוצעות גם פעילויות בדיקות:

אתר Amazon Mechanical Turk חיפוש משרות בדיקה -   https://www.mturk.com/mturk/searchbar?selectedSearchType=hitgroups&searchWords=qa&minReward=0.00&x=0&y=0# 

אתר Crowd Flower מציע לעיתים גם משרות בדיקה - https://elite.crowdflower.com/?view=register 

 

אתרים שאיננו בטוחים אם עדיין פעילים - או שנמצאו כ-לא פעילים:

http://bugpub.com >>> (לא בטוח אם עדיין פעילים)

https://www.hatforce.com  - מתמחים ב-Security >>> זהירות!!! - לאחרונה האתר מראה בעיות אבטחה (לא בטוח אם עדיין פעילים)

http://join.youeye.com  - >>>  נקנתה ע"י http://www.userzoom.com  לא בטוח אם עדיין עוסקים בתחום )

http://testcovery.co  - בעיקר ל-Apps ->>>  נראה שנסגר )

http://mogotest.com  ->>>  נראה שנסגר )

 http://www.squadhelp.com/WebsiteTestingContests >>> לא עוסקים יותר בתחום (בעיקר שיווק גרפי)

http://testninjas.com - פעילות של STC ->>> נראה שנסגר ) 

 

>>> נשמח למשוב על הרשימה - אם אתם נתקלים באתרים חדשים או כאלו שכבר לא פעילים - תודה, קובי)

Crowdsourcing

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 30 אוקטובר 2016 09:56

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Five for Friday – January 24, 2019

    This is the special time travel edition of FfF (I lost a day – mentally – while traveling). I have read, and re-read this article on Work is Work. It’s a fantastic analysis of organizational design. I plan on reading it yet again after I post this.It’s no secret that I like Radical Candor, and in order to care personally, you need to get to know your team. Mike Cohn posted 25 Questions that Will Help You Know Your Teammates Better this weekSpeaking of feedback, Negative Feedback Rarely Leads to ImprovementTwo github links to close things out – the first is The Book of Secret KnowledgeThe second github link is a curated list of Chaos Engineering topics. This one is staying in my favorites. (potentially) related posts: Five for Friday – January 19, 2018 Five for Friday – October 4, 2019 Five for Friday – January 4, 2019

    25.01.2020 | 3:22 קרא עוד...
  • How to Stamp Out Intermittent Testing Issues With Periodic Automation

    How to Stamp Out Intermittent Testing Issues With Periodic Automation Originally published by TechBeacon.com. In the pop culture of the United States, Sasquatch (a.k.a. Bigfoot) is a legendary and elusive ape-like creature infrequently seen in the Pacific Northwest. In the software realm, we have our own version of Sasquatch: those irritating, sometimes catastrophic, issues that are hard to reproduce. So, as a test engineer, how do you track down your own elusive Sasquatch? I use an approach I call “periodic automation,” and it works quite well. Traditionally, you run your automated tests on event boundaries such as when you’ve had a successful deployment. Why? When a deployment succeeds, it was initiated because some code changed in your application. To be effective with your time, you look for problems when you think they may have been introduced. Logically, points of change are where you expect to see issues injected, so you tend to only look for issues then. Unfortunately, this approach limits your opportunities to reproduce the previously mentioned intermittent issues: hard-to-reproduce issues that don’t occur on a predictable schedule or set of events. If, however, you also run your automation periodically, in addition to your event boundaries, you’ll have additional opportunities to reproduce these types of issues. Here’s how periodic automation works. Highly connected software is prone to intermittent issues Today’s software is highly connected, both to components in your production network and to servers and components outside of it. Analytics, payment, and social media services, for example, are often external to your application’s network. Reliance on these services makes your environment harder to test. Just enumerating all[…]

    25.01.2020 | 1:00 קרא עוד...
  • Would Heu-risk it? Part 12: The Twins

    Would Heu-risk it? Part 12: The Twins Another weapon for you to weild! I have some funny stories of how wrong things can end up when this fails. First as usual, rhyme-time: “Your process might work like a charm with one clientMake sure you´re not on a single queue reliantWhat happens the day more than one person tryAnd simultaneously demand the same thing to buy” So, what does it mean? Have you ever been to a web shop, browsing through. You see something you are interested in buying and you put it in your cart. After some more shopping you try to check out – only to be told that the item is no longer available! Can you remember how annoying that was? Well, this card is about that, sort of.See, threading is something that can mess up a lot of things. In the example above, it might be a concious decision from the store to not reserve your item – more of a first come – first serve approach. Which can be ok, of course, but if it gets too common it might cost you users. So, imagine each task someone tries to do in your system as one of the clients above. They each have something they want to buy, and they all think their request is the most important one. Your application’s job is to make sure you don’t mess up their orders, while still serve everyone as quickly as possible.Imagine threading as queues in the department store. Every cashier is a separate thread[…]

    24.01.2020 | 7:00 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>