LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

לבדוק או לא לבדוק? - זאת השאלה

נכתב על ידי 
שישי, 05 יוני 2015 16:56
דרגו כתבה זו
(5 הצבעות)

לבדוק או לא לבדוק - זאת השאלה

לא תמיד צריך לבצע כל בדיקה עליה חשבנו או אותה תכננו, ועלינו תמיד לשקול עלות מול תועלת, שהרי ככל שעבודת הבדיקות מתארכת – כך גם יתעכב תאריך שחרור הגרסה ללקוח.

לעיתים קרובות ניקח זאת בחשבון מלכתחילה תוך תיאום עם מנהל הפרויקט ומהנדסי המערכת ונמנע מהגדרת דרישות מערכת אלו תוך כדי ציון הבדיקות שלא נבצע בתכנית הבדיקות (STP). אך קיימים מקרים רבים בהם כבר כתבנו את הבדיקות, ולעיתים גם הכנו להן אוטומציה – האם עלינו להריצן מעתה שוב ושוב בכל סבב בדיקות?

לפני שאתם מריצים בדיקות באופן עיוור רק כי הן קיימות... – הנה מספר שאלות שעליכם לשאול:

1. מתי כבר הורצה הבדיקה? – האם יש טעם להריץ אותה כעת שוב?

2. מה השתנה מאז הרצתה הקודמת?

3. האם זו בדיקה ידנית או אוטומטית?

4. כמה זמן לוקח לבצע את הבדיקה?

5. האם בדיקה זו נכשלה אי-פעם בעבר?

6. האם רבים משתמשים בתכונה הנבדקת?

7. האם יש לנו היכולת לבצע ולנתח את תוצאות הבדיקה?

8. האם יש לנו כח אדם / זמן לביצוע הבדיקה?

9. האם הבדיקה הזו עדיין רלוונטית ונכונה?

10. האם זו הדרך הנכונה להריץ הבדיקה בשלב זה?

(האם אינה מורכבת מדיי לשלב ראשוני של בשלות הגרסה?, או אולי פשוטה מדיי ובזבזנית לבדיקות רגרסיה ועדיף לשלבה ביחד עם בדיקות אחרות לבדיקה מורכבת?)

בצורה דומה – רצוי שנחשוב עוד לפני שאנו משקיעים זמן בכתיבת הבדיקה. אם זו בדיקה פשוטה בקדימות נמוכה – אולי לא שווה להשקיע בפירוט צעדים מלא ונוכל להסתפק בכתיבת שם הבדיקה בתוספת תיאור קצר של מטרת הבדיקה.

האם עלינו לשכפל תיאור מלא של הבדיקה – או שנסתפק בכתיבה יעילה יותר עם תיאור אחד אותו נריץ עם מגוון שילובי ערכים אשר יתואר בטבלה סמוכה?  (דבר שיקל על התחזוקה וראיית התמונה המלאה)

טיפ זה הופיע בגיליון #1 של מגזין עולם הבדיקות - http://goo.gl/sMeEMH

פוסט זה מבוסס על רעיון שהועלה בפוסט של John Andrews :

http://testingfromthehip.wordpress.com/2014/07/15/release-testing-to-do-or-not-to-do-that-is-the-question

 

לבדוק או לא לבדוק small

שונה לאחרונה ב שישי, 05 יוני 2015 17:09

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>