LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST

נכתב על ידי 
שבת, 14 פברואר 2015 19:50
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST – הנחייה זו נכונה הן לבודקים מתחילים והן לבודקים מנוסים שלא עברו קורס מימיהם, ואף כאמצעי לרענון הידע מידיי כמה שנים.

לצערנו בשנים הראשונות להתפתחות מקצוע הבדיקות נטבעה בו בטעות הסטיגמה כי ניתן לקחת כל אדם מן הרחוב לתת לו לשחק עם המוצר הנבדק ולקרוא לכך בדיקות – אך לאט לאט חודרת לשוק התובנה כי בדיקות זהו מקצוע שצריך ללמוד אותו, ולהתמחות בו.

לצערי למרות שיפור ניכר שאנו רואים עם השנים בכמות הבודקים שעוברים הדרכה מסודרת, דווקא נראה כי לא מעט ראשי צוות ומנהלים החלו את דרכם כשקורסי בדיקות היו פחות נפוצים - וחלקם נותרו במצב זה של חוסר מודעות לצורך בלימוד ושיפור מתמיד של הידע והטכניקות הנדרשות.
(ואגב - קורסים במבנה דומה היו קיימים עוד הרבה לפני כניסת ISTQB לתחום, אני לדוגמא זכיתי לעבוד תחת מנהלים שהבינו הצורך ועברתי קורס בדיקות עוד בשנת 1994)

עם השנים הצטבר ידע רב בספרים, מאמרים, פורומים, ובלוגים – הכרת ידע זה מאפשרת כניסה מהירה יותר לתחום הבדיקות והבנת שיטות בדיקה.

כמו כן ישנם מושגים רבים בתחום בהם משתמשים בארגונים שונים בצורה שונה – דבר המקשה לחלוק ידע ולדון עם בודקים אחרים בשל "מגדל בבל" של המקצוע.

השתתפות בקורס בדיקות מאפשרת לקבל במרוכז ובאופן מודרך את הידע הבסיסי בזמן קצר יחסית (מס' ימים) ובעזרת חומר איכותי ומורחב שהוכן ע"י בעלי מקצוע ומשם ניתן להמשיך בלימוד עצמי ו/או לשלב קורסים מתקדמים.

לבודקים פעילים חלק מהמידע בקורס עשוי להיות מיותר מכיוון שכבר שמעו אותו פה ושם (בתלות בסביבה בה התנסו, ובאיכות החניכה לה זכו), ומאידך עשוי לתקן הבנה שגוייה של החומר.
ושוב - יתרון נוסף של קורס הוא ההזדמנות לבחון את הרעיונות שבראשנו מול מדריך מנוסה וקבוצת הלימוד (לשם כך רצוי לבחור בקבוצה הומוגנית ברמה דומה לשלנו).

בצורה דומה ניתן לצורך לימוד עצמי של החומר, ניתן לצפות בסרטוני הדרכה כמו סדרת ה- BBST  שנוצרה בשיתוף בין Cem Kaner ו- James Bach והוסרטה ע"י קם בפורמט של קורס אוניברסיטאי הכולל גם המצגות וחמרי תרגול.
במהלך השנים הצטרפו מדריכים נוספים ושיפרו חומר זה במסגרת האגודה האמריקאית AST.

במקביל יש את הסילבוס הנרחב של ISTQB ומילון המונחים (כולל זה שתורגם ע"י ITCB לעברית) המסופקים חופשי לכולם וגם בעזרתם ניתן ללמוד באופן עצמאי.

מכיוון שלעיתים קשה להתמיד בלימוד עצמי – מומלץ להתחבר לעוד מס' בודקים במסגרת העבודה או וכד' – ולבצע פעילות זו במשותף.

בעבודה - ניתן להקצות 2-4 שעות שבועיות ולצפות ביחד בסרטוני ה-BBST או סרטונים דומים (קישורים וסדר לימוד עצמי ראו בהודעה הנעוצה בפורום הדרכות באתר ITCB), לעצור בנקודות הנראות מעניינות, ולדון בנושאים – מה אנו למדים מהם? האם יש בין הדברים רעיונות שנרצה לקחת לשיפור צורת העבודה הנוכחית?

מומלץ מאוד לנסות להעלות את תובנותיכם בכתב (זו אחת הדרכים להטמעת החומר), והנכם מוזמנים גם להעלות נושאים לדיון בפורום ובפייסבוק – כך תקבלו נק' מבט של בודקים רבים נוספים, ולעיתים קרובות גם תגובות אשר יאלצו אתכם לשקול מחדש הנושאים.

אני נוהג לקרוא הסילבוס בערך כל כשנתיים – וכל פעם נתקל ברעיונות חדשים שכעת מצבי הבשיל להבנתם או להטמעתם,

וכיום יש גם סילבוסים חדשים לרמות מתקדמות, ניהול הבדיקות, ותחומים טכניים שונים כגון עבודה באג'ייל ובדיקות מובייל.

(כמובן חשוב לזכור כי הקורס הבסיסי – כשמו כן הוא, ויש מגוון פעילויות נוספות כמו תרגול, קריאת בלוגים והשתתפות בפורומים שיכולות להרחיב הידע ובהן ניגע בפוסטים אחרים)

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/take-association-for-software-testing.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

Study1

 

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:05

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Creative Kitchen & YouTube – My Thoughts & Recollections

    The Internet has changed how content is created. As a powerful open-platform, YouTube has allowed anyone with an idea and an Internet connection to create videos, build an audience, and engage with brands. This means YouTube has disrupted the world as we know it, allowing people to bypass traditional media, and to view and create unique content. I recently attended an event organised by Creative Kitchen and YouTube. Held at Avenue HQ in Liverpool, the event was to inspire people and businesses to harness the power of YouTube, engage with audiences and to grow their brands. I was very keen to find out more about the possibilities that YouTube offers, and how it has rewritten the rules, making anything possible to achieve. Delivered by YouTube’s Lucy Banks, the event was a delight for me to attend and learn from. I found this to be a fascinating insight into how YouTube has not only been successful, but also as a call to arms for businesses and individuals to create fresh content to learn, educate, inform and entertain through storytelling that breaks boundaries. I have included some YouTube facts below. 2 billion people visit YouTube every month. 100 countries have YouTube available in more than 80 languages worldwide. 40% of shoppers have purchased products through discovering them on YouTube. YouTube is the 2nd largest search engine and is also the world’s largest R&D platform. The number of channels earning six-figure sums per year on YouTube is up by 25%. The event also[…]

    23.08.2019 | 5:08 קרא עוד...
  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>