LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - השאר ממוקד מטרה

נכתב על ידי 
שישי, 26 דצמבר 2014 11:01
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

Targetבודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים זניחים.

גם בבדיקות חוקרות (ET) עלינו לתכנן מה אנו רוצים לבדוק, וגם אם פה ושם אנו סוטים לצורך בדיקת נושאים בלתי צפויים עלינו לזהו כאשר אנו מתרחקים מדיי מהמטרה, לתעד זאת כנושא בדיקה להמשך, ולזכור לחזור לנתיב המתוכנן.

 

ציטוט תגובה מתפוז הכוללת הרחבה לנושא: אחת התלונות שאני שומע ממנהלים על העובדים שלהם - שהעובדים נוטים לבזבז זמן על בדיקות לא הכרחיות כרגע.

אז איך מזהים?  -  הדרך הכי פשוטה היא להבין מה ה-main system usage שלנו.

להבין איך לקוחות עובדים עם המערכת.

אם יש feature שהלקוחות לא משתמשים בו, הוא מוסתר רוב הזמן והוא בכלל משמש כמעט תמיד רק את אנשי התמיכה - אל תלך לשם. מצד שני אם אתה בודק משהו ופתאום מוצא באג ב-main flow כדאי מאד לחקור אותו כי זה אחד הדברים הראשונים שהלקוח יעשה עם המערכת.

 

כלומר - חשוב לזכור איזה ערך מייצגת כל בדיקה למשתמש - ולהשקיע את מירב זמננו באזורים ובמקרי השימוש (Use Cases) החשובים למשתמש.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/keep-your-eye-on-ball-end-goal-99-ways.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:15

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>