LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

נכתב על ידי 
ראשון, 30 נובמבר 2014 20:28
דרגו כתבה זו
(4 הצבעות)

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו,

לעיתים מדובר בחברה חדשה שצריכה לצאת אל השוק בהקדם ולהשיג את מתחריה בכדי לשרוד בסביבה הכלכלית,
לעיתים מדובר בחברה וותיקה אשר נותנת יותר מיקוד בשמירה על שמחת ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים,

אנו כבודקים לעיתים "חיים בבועה" מנותקים ממטרות הארגון – ומסתכלים דרך ה"משקפיי הבודק" אותם אנו רגילים לחבוש, אך עלינו ללמוד ולהתאים את דרך המחשבה שלנו, יעדי הבדיקות וניתוח הסיכונים – לנדרש לחברה, למוצר הספציפי, ולעיתים אף לגירסה הספציפית של המוצר (כיוון שתנאי השוק יכולים להיות שונים מגירסה לגירסה).

אחת הדרכים הינה היחשפות ללקוחות, דרך נוספת הינה קבלת עדכונים מגורמי השיווק המכירות והשירות, לא מזיק גם לקרוא מדיי פעם בעתונות הכלכלית – לגבי מיצוב החברה ויעדיה הכלכליים.

לעיתים ניתן לבקש ולהצטרף לנסיעות התקנה ותמיכה, במקרים אחרים כמו אפליקציות לשימוש גנרי יותר – ניתן להכנס לרשתות החברתיות ולחפש התייחסויות משוב לגבי המוצר.

באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, פורומים רלוונטיים ועוד – נוכל ללמוד מה אהוב על המשתמשים, מה מפריע להם ומה חסר להם – ניתן מכך ללמוד הרבה מאוד על צרכי הלקוחות, ומה עשוי לשפר את מכירות המוצר.

רצוי לקרוא את מסמכי ההתקנה וההדרכה של המוצר, ואף את המסמכים השיווקיים שמפורסמים לרוב באתר החברה.

במערכות רשתיות ניתן להפיק מידע רב בעזרת כלים העוקבים אחר פעילויות המשתמשים – היכן שהו זמן רב יותר, באילו חלקים מהאפליקצייה השתמשו יותר...

שיחות פתוחות עם גורמים בשיווק ובתמיכה עשויים מחד להביא מידע חשוב אשר מבלי שניזום פעילות זו לא יגיע לאוזנינו, ומאידך להביא גורמים אלו לתודעה כי מידע זה חשוב והכרחי לנו, ובכך לרתום אותם לאיסוף והעברת מידע אלינו הבודקים.

רגישות לנאמר במפגשים ומנשרים לגבי מצב החברה ומטרותיה – יכולה לעזור לנו למקד את פעילותנו באופן המיושר עם צרכי החברה ומטרותיה.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-13-understand-business.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:19

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

טיפים

  • איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?
    איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד? איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד? אל תסתפקו בכתיבה יבשה של צעדי הבדיקה ותוצאות צפויות – סגנון כתיבה כזה יביא אתכם למצב בו בעוד מס' חודשים אתם או מישהו אחר שאמור לבצע או לשכתב את…
    קרא עוד...
  • טיפים לאוטומציה יעילה - Dave McNulla
    טיפים לאוטומציה יעילה -  Dave McNulla במאמר Good Practices For Automating Functional Tests מאת Dave McNulla תמצאו נקודות חשובות ליישום אוטומציה בצורה יעילה. שימו לב כי keyword Driven Testing הינה דרך יעילה להפרדה בין הבדיקה לבין הקוד שעומד מאחוריה, דבר שעוזר לבודקים לכתוב בדיקות במהירות וללא…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>