LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - למד להסביר

נכתב על ידי 
ראשון, 07 ספטמבר 2014 19:44
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

בודק - למד להסביר

כבודקים אנו נאלצים להעביר הלאה מידע רב בשלבים שונים של עבודתנו, החל מהסבר על התקדמות ומצב משימת הבדיקות שלפנינו, דרך הסבר מהות הבאגים, מקורם, חומרתם והשלכותיהם.

מעבר לכך פעמים רבות אנו מתבקשים לעזור בהגדרת צורת העבודה הרצוייה ללקוח, ונדרשים להשתתף בהעברת מידע לגבי התכונות שבדקנו לגורמים נוספים בחברה – בין אם לבודקי השלב הבא, לכתבים הטכניים, למהנדסי השטח, לתמיכת לקוחות.

ככול שנתרגל ונשפר את יכולות העברת המידע שלנו, כך ישתפרו תהליכים אלו.

אם נדע להסביר באופן ברור את מהות הבאג וכיצד ניתן לשחזרו כבר בתאור אותו אנו מצפים לבאג במערכת הדיווח – יפחתו המקרים בהם המתכנתים יצטרכו לפנות אלינו שוב ושוב לקבלת הבהרות.

ככול שנתאר באופו ברור יותר את מהות הבעיה כך נוכל לתמוך בה ולהגן עליה בצורה יעילה יותר, ויפחתו המקרים בהם בעיות שאנו מעלים יידחו מחוסר הבנה.

ככול שנדייק בתאור חומרת הבעיה – כך היא תטופל בתיזמון הנכון – בעיות חמורות לא יידחו לשלב מאוחר יותר, ובעיות פחות חשובות לא יבלבלו המערכת ויחוללו רעשים מיותרים.

הסבר ברור אינו דווקא ההסבר הנרחב ביותר – צריך ללמוד גם כיצד להתמקד, להעביר את עיקרי הדברים תחילה, ואף לסכם כראוי.

עלינו לוודא כי למי ששומע או קורא את ההסבר יש ידע ברקע הנדרש להבנת הנושא – בשיחה פתוחה עלינו לזכור לתשאל אותו ולוודא זאת.

לעיתים חשוב לדעת לחלק את הנושא לתת-נושאים ברורים וממוקדים בכדי לשפר את תשומת לב הגורמים השומעים/קוראים אותו, במקרים אלו לרוב רצוי למספר הנקודות, בכדי שיהיה קל יותר להתמצא בתאור, לחזור אחורה לנקודה רצוייה ולקרוא אותה שוב וכד'.

חשוב לא להתבדר אלא להשאר ממוקדים בהסבר.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-11-learn-to-explain.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 Explain Testing

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:22

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Innovation Stories 2 - The Locked Shop

    Innovation Stories 2 - The Locked Shop This is the second of two true stories I’m sharing in which children exhibit phenomenal lateral thinking, and in doing so demonstrate some fundamental principles of innovation. In the first post a story of a class spelling test showed how "Innovation Loves Constraints". In this post we move to a village in Ghana and a tale from my brother where a kid shows, not necessarily legally, that "Innovation Loves Opportunity". I like this following story. Whilst the protagonist is very clever and demonstrates a simple solution to take advantage of an opportunity he identifies, his solution was illegal and he got caught so I can recount the story happily with no sense of envy at the genius of his creativity. The names are made up, I'd like to say this is to protect anonymity but actually it's because I can't remember them.The ShopMy brother lived as a volunteer in a village in Ghana for a couple of years in his youth. Many of the shops in his village were simple wooden sheds with a single front door and no windows. One such shop in the village sold, amongst other things, a variety of candy and sweets. The owner, let's call him Abraham, would unlock the padlocked door to the shop each morning, put out the displays that stood outside the shop, and man the shop all day. On the rare occasions that Abraham did take a break someone else watched the shop for him, such that the shop was under[…]

    22.09.2020 | 3:13 קרא עוד...
  • API Testing/Automation Interview Questions [Part 2]

    1. What is an API? 2. Whats the diff between Rest vs SOAP 3. What are the different http methods 4. What are the different status codes and when will they occur? 5. what are the different ways you validate XML response? 6. What are the different ways you validate rest api response 7. How […]

    22.09.2020 | 2:50 קרא עוד...
  • Clavent’s Flagship Event TESTCON Goes Virtual in 2020!

    Clavent’s Flagship Event TESTCON Goes Virtual in 2020! Clavent, an India based global conferences company, has been hosting their flagship event TESTCON across the world for the past few years in countries like India, Australia, Singapore, Philippines, UK and more. Considering the COVID-19 outbreak, Clavent has cancelled all their physical editions worldwide and is hosting […]

    22.09.2020 | 2:28 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>