LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - למד לשאול – Learn to Question

נכתב על ידי 
שבת, 30 אוגוסט 2014 11:09
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

 בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.
במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן נצטרך לאמת או להפריך במהלך הבדיקות ולעיתים קרובות עוד במהלך איסוף הנתונים בעזרת חשיבה ביקורתית והצלבת מידע,

אחת הדרכים הינה ע"י שימוש בשאלות הבהרה ובחינה.

כאשר אנו קוראים את הגדרות המערכת, נרצה לשאול את עצמנו שאלות כמו – האם הגדרות אלו חד-משמעיות?, האם הן עונות על צרכי הלקוח?, מה עוד עשוי לבקש הלקוח?, האם הגדרות אלו תואמות הנהוג בכלים דומים?, האם עונות על הסטנדרטים הנהוגים?

אח"כ נפנה לבעלי עניין שונים ונשאל אותם שאלות סגורות להבהרת נושאים שלא היו ברורים לנו, ושאלות פתוחות אשר יעזרו לנו לגלות מידע חסר.

בודק אשר יחשוש לשאול שאלות מתוך מחשבה כי הסובבים יעריכו אותו פחות מתוך הנחה שאינו מבין – יאבד מקור מידע חשוב ולא יוכל להעמיק כמו בודק אשר ירגיש חופשי לשאול.

הדרך בה אנו שואלים משפיעה רבות על התשובות אותן נקבל, כמה מידע נוסף יכלל בהן, עד כמה שאלותינו יגרמו לנשאל לחשוב שוב על ההגדרות המקוריות ולזהות בהן חוסרים וכן הלאה.

באותה המידה גם מגוון השאלות שנשאל ישפיע על התשובות אשר נקבל: מה?, למה?, כמה?, מי?, באיזו רזולוציה?, באיזו סביבה?, לאילו תוצאות יביא?....

קם קאנר, ג'יימס באך, ומיכאל בולטון מדגישים את נושא החשיבה הביקורתית (Critical Thinking) – חשיבה בעלת מטרה, בקרה עצמית, המספקת פירוש, ניתוח והסבר לגבי הראיות והשיטות עליהן מתבסס שיפוטנו, והשימוש בשיטות אלו בכדי להתגבר על הטיות כתוצאה משיחוד דעתנו, עיוורון בלתי רצוני, ושימוש בהנחות שאינן מבוססות.
ג'יימס ומיכאל אף כתבו על כך מצגת מעניינת:
 http://www.developsense.com/presentations/2012-11-EuroSTAR-CriticalThinkingForTesters.pdf

ג'יימס נוהג לחלק את בחינת רמת הבנתנו ל-3 קבוצות:

Huh? – האם אני באמת מבין?, האם אנו מדברים על אותו הדבר?, האם הנושא מעורפל?
Really? – מה גורם לי להאמין?, איך אני יודע שמה שנאמר הוא באמת נכון?, האם זה מגובה בעובדות?

So? – האם זהו הפתרון/המסקנה היחידה?, למה זה משנה?, למי זה משנה?, עד כמה זה משנה?

ככול שנשתפר ביכולת שאילת השאלות, ונעשה זאת בצורה מקיפה יותר (לעיתים מבוקרת, ולעיתים יותר בסגנון ירייה באפילה), כך נשיג יותר מידע, וכך נסתכל בצורה יותר ביקורתית על המוצר הנבדק.

חומר קריאה נוסף:
(שימו לב כי במקרה זה מיכאל תוקף הנושא בצורה שונה מזו בה אני הרחבתי הנושא – ולכן כדאי מאוד לקרוא בנוסף)

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-11-learn-to-question.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 No-Comm

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:27

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • TestCamp – a short relation

    TestCamp – a short relation Disclaimer Occasionally I cooperate with TestArmy as Trainer.TestArmy is the main organizer of TestCamp. First thing first I would like to formally Apologise to Damian Szczurek for forgetting his name on stage. I am really sorry it wasn’t intentional. What is TestCamp? TestCamp is Conference addressed mostly for younger testers still trying find their footing in IT world and our profession. At least that was the idea of the first edition looking at the subject on this one I think this year didn’t have as clearly targeted audience. There was still a lot of beginner level subject, but there were a few more advanced ones. Also, there was a lot of experienced testers in the audience. How was the conference? This time I won’t describe a presentation after presentation. I will present my top picks. As far as I am aware they will be available online on testuj.pl youtube channel. So you can watch them yourself. But first few things about the organization. Everything was running smoothly, even better then some other conferences but there are 3 things I didn’t like:THE HUGE PILLAR in the centre of the stage. with poor lighting. That’s why I decided to present outside of the stage. Another thing is there weren’t enough places to leave the plates glasses after taking the snack. And the snack areas basically had choke points at the entrances. So which presentations I liked? Nauka na błędach – root cause analysis w praktyce –  Katarzyna Balcerzak had great keynote about root cause analysis.[…]

    23.09.2018 | 1:02 קרא עוד...
  • Demystifying Machine Learning, Part 6

    Demystifying Machine Learning, Part 6 In the last post, we defined our neural network by providing it some specific hidden layers that will provide the basis for how the neural network model actually works. We were also able to dig in a bit to what’s happening behind the scenes. In this post, we’ll actually execute the neural network by feeding it the data and evaluating what gets produced as output. This will be the final post in the series and much of the points I make here have been covered in some way, shape or form in the previous posts in this series. My goal in this final post is to finish off the neural network we started in the previous post. This will actually be the second implementation of the same neural network you already developed. I did a few steps at the end of the previous post to help you visualize the model that had been created. Those statements weren’t strictly necessary for the operation of the network. Let’s level set and consider what script you should have in place. In your mnist.py, here is what you should have: import numpy as np import matplotlib.pyplot as plt from keras.datasets import mnist from keras.utils import np_utils from keras.models import Sequential from keras.layers import Dense, Activation (train_images, train_labels), (test_images, test_labels) = mnist.load_data() total_pixels = train_images.shape[1] * train_images.shape[2] train_images = train_images.reshape((60000, total_pixels)) test_images = test_images.reshape((10000, total_pixels)) train_images = train_images.astype('float32') test_images = test_images.astype('float32') train_images /= 255 test_images /= 255 train_labels = np_utils.to_categorical(train_labels) test_labels = np_utils.to_categorical(test_labels) total_classes =[…]

    22.09.2018 | 11:31 קרא עוד...
  • The sprint planning meeting that goes on forever | SupremeAgile

    The sprint planning meeting that goes on forever | SupremeAgile The sprint planning meeting is the longest meeting in the scrum framework and based on my experience it also the most exhausting meeting for most teams. The most difficult thing about this meeting is that team members often come to this meeting with the mindset that it will take the exact time written in the book…but it doesn’t! In scrum we have a very important term called timeboxing. A time box is an agreed upon and limited box of time that is used by a person or team to perform a dedicated activity (see here for more information about timeboxing). Everything in scrum is time-boxed, including the scrum planning meeting, so what happens when the meeting time is near the end, and the team hasn’t determined the goal or sprint backlog? Do we end the meeting and continue it next week? Should we extend it? Do we just end it? This scenario happens over and over, especially for new scrum teams that have neither the maturity nor the experience to conduct an effective sprint-planning meeting. So, what should one do in this scenario? To be honest, it really depends on what you want to achieve, but some common solutions that I love to use are: Let the team learn the hard way Let’s say that you have a team that is not willing to change their habits and continuously ignores the meeting’s timeframe. In this case, you can cut the meeting at the end of the time box, which will make the[…]

    22.09.2018 | 10:05 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - למד להסביר
    בודק - למד להסביר בודק - למד להסביר – כבודקים אנו נאלצים להעביר הלאה מידע רב בשלבים שונים של עבודתנו, החל מהסבר על התקדמות ומצב משימת הבדיקות שלפנינו, דרך הסבר מהות הבאגים, מקורם, חומרתם והשלכותיהם. מעבר לכך פעמים רבות אנו…
    קרא עוד...
  • האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים
    האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים נכון שטבע האדם משום מה מעדיף לימוד ע"י התנסות ישירה, ופחות לימוד מניסיונם של האחרים... אך אין זה אומר שעלינו להיכנע לכך. בדיקות הוא תחום בו…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>