LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - למד לשאול – Learn to Question

נכתב על ידי 
שבת, 30 אוגוסט 2014 11:09
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

 בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.
במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן נצטרך לאמת או להפריך במהלך הבדיקות ולעיתים קרובות עוד במהלך איסוף הנתונים בעזרת חשיבה ביקורתית והצלבת מידע,

אחת הדרכים הינה ע"י שימוש בשאלות הבהרה ובחינה.

כאשר אנו קוראים את הגדרות המערכת, נרצה לשאול את עצמנו שאלות כמו – האם הגדרות אלו חד-משמעיות?, האם הן עונות על צרכי הלקוח?, מה עוד עשוי לבקש הלקוח?, האם הגדרות אלו תואמות הנהוג בכלים דומים?, האם עונות על הסטנדרטים הנהוגים?

אח"כ נפנה לבעלי עניין שונים ונשאל אותם שאלות סגורות להבהרת נושאים שלא היו ברורים לנו, ושאלות פתוחות אשר יעזרו לנו לגלות מידע חסר.

בודק אשר יחשוש לשאול שאלות מתוך מחשבה כי הסובבים יעריכו אותו פחות מתוך הנחה שאינו מבין – יאבד מקור מידע חשוב ולא יוכל להעמיק כמו בודק אשר ירגיש חופשי לשאול.

הדרך בה אנו שואלים משפיעה רבות על התשובות אותן נקבל, כמה מידע נוסף יכלל בהן, עד כמה שאלותינו יגרמו לנשאל לחשוב שוב על ההגדרות המקוריות ולזהות בהן חוסרים וכן הלאה.

באותה המידה גם מגוון השאלות שנשאל ישפיע על התשובות אשר נקבל: מה?, למה?, כמה?, מי?, באיזו רזולוציה?, באיזו סביבה?, לאילו תוצאות יביא?....

קם קאנר, ג'יימס באך, ומיכאל בולטון מדגישים את נושא החשיבה הביקורתית (Critical Thinking) – חשיבה בעלת מטרה, בקרה עצמית, המספקת פירוש, ניתוח והסבר לגבי הראיות והשיטות עליהן מתבסס שיפוטנו, והשימוש בשיטות אלו בכדי להתגבר על הטיות כתוצאה משיחוד דעתנו, עיוורון בלתי רצוני, ושימוש בהנחות שאינן מבוססות.
ג'יימס ומיכאל אף כתבו על כך מצגת מעניינת:
 http://www.developsense.com/presentations/2012-11-EuroSTAR-CriticalThinkingForTesters.pdf

ג'יימס נוהג לחלק את בחינת רמת הבנתנו ל-3 קבוצות:

Huh? – האם אני באמת מבין?, האם אנו מדברים על אותו הדבר?, האם הנושא מעורפל?
Really? – מה גורם לי להאמין?, איך אני יודע שמה שנאמר הוא באמת נכון?, האם זה מגובה בעובדות?

So? – האם זהו הפתרון/המסקנה היחידה?, למה זה משנה?, למי זה משנה?, עד כמה זה משנה?

ככול שנשתפר ביכולת שאילת השאלות, ונעשה זאת בצורה מקיפה יותר (לעיתים מבוקרת, ולעיתים יותר בסגנון ירייה באפילה), כך נשיג יותר מידע, וכך נסתכל בצורה יותר ביקורתית על המוצר הנבדק.

חומר קריאה נוסף:
(שימו לב כי במקרה זה מיכאל תוקף הנושא בצורה שונה מזו בה אני הרחבתי הנושא – ולכן כדאי מאוד לקרוא בנוסף)

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-11-learn-to-question.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 No-Comm

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:27

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>