LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - למד לשאול – Learn to Question

נכתב על ידי 
שבת, 30 אוגוסט 2014 11:09
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

 בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.
במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן נצטרך לאמת או להפריך במהלך הבדיקות ולעיתים קרובות עוד במהלך איסוף הנתונים בעזרת חשיבה ביקורתית והצלבת מידע,

אחת הדרכים הינה ע"י שימוש בשאלות הבהרה ובחינה.

כאשר אנו קוראים את הגדרות המערכת, נרצה לשאול את עצמנו שאלות כמו – האם הגדרות אלו חד-משמעיות?, האם הן עונות על צרכי הלקוח?, מה עוד עשוי לבקש הלקוח?, האם הגדרות אלו תואמות הנהוג בכלים דומים?, האם עונות על הסטנדרטים הנהוגים?

אח"כ נפנה לבעלי עניין שונים ונשאל אותם שאלות סגורות להבהרת נושאים שלא היו ברורים לנו, ושאלות פתוחות אשר יעזרו לנו לגלות מידע חסר.

בודק אשר יחשוש לשאול שאלות מתוך מחשבה כי הסובבים יעריכו אותו פחות מתוך הנחה שאינו מבין – יאבד מקור מידע חשוב ולא יוכל להעמיק כמו בודק אשר ירגיש חופשי לשאול.

הדרך בה אנו שואלים משפיעה רבות על התשובות אותן נקבל, כמה מידע נוסף יכלל בהן, עד כמה שאלותינו יגרמו לנשאל לחשוב שוב על ההגדרות המקוריות ולזהות בהן חוסרים וכן הלאה.

באותה המידה גם מגוון השאלות שנשאל ישפיע על התשובות אשר נקבל: מה?, למה?, כמה?, מי?, באיזו רזולוציה?, באיזו סביבה?, לאילו תוצאות יביא?....

קם קאנר, ג'יימס באך, ומיכאל בולטון מדגישים את נושא החשיבה הביקורתית (Critical Thinking) – חשיבה בעלת מטרה, בקרה עצמית, המספקת פירוש, ניתוח והסבר לגבי הראיות והשיטות עליהן מתבסס שיפוטנו, והשימוש בשיטות אלו בכדי להתגבר על הטיות כתוצאה משיחוד דעתנו, עיוורון בלתי רצוני, ושימוש בהנחות שאינן מבוססות.
ג'יימס ומיכאל אף כתבו על כך מצגת מעניינת:
 http://www.developsense.com/presentations/2012-11-EuroSTAR-CriticalThinkingForTesters.pdf

ג'יימס נוהג לחלק את בחינת רמת הבנתנו ל-3 קבוצות:

Huh? – האם אני באמת מבין?, האם אנו מדברים על אותו הדבר?, האם הנושא מעורפל?
Really? – מה גורם לי להאמין?, איך אני יודע שמה שנאמר הוא באמת נכון?, האם זה מגובה בעובדות?

So? – האם זהו הפתרון/המסקנה היחידה?, למה זה משנה?, למי זה משנה?, עד כמה זה משנה?

ככול שנשתפר ביכולת שאילת השאלות, ונעשה זאת בצורה מקיפה יותר (לעיתים מבוקרת, ולעיתים יותר בסגנון ירייה באפילה), כך נשיג יותר מידע, וכך נסתכל בצורה יותר ביקורתית על המוצר הנבדק.

חומר קריאה נוסף:
(שימו לב כי במקרה זה מיכאל תוקף הנושא בצורה שונה מזו בה אני הרחבתי הנושא – ולכן כדאי מאוד לקרוא בנוסף)

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-11-learn-to-question.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 No-Comm

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:27

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • 75: Modern Testing Principles - Alan Page

    Software testing, if done right, is done all the time, throughout the whole life of a software project. This is different than the verification and validation of a classical model of QA teams. It's more of a collaborative model that actually tries to help get great software out the door faster and iterate quicker. One of the people at the forefront of this push is Alan Page. Alan and his podcast cohost Brent Jensen tried to boil down what modern testing looks like in the Modern Testing Principles. I've got Alan here today, to talk about the principles, and also to talk about this transition from classical QA to testing specialists being embedded in software teams and then to software teams doing their own testing. But that only barely scratches the surface of what we cover. I think you'll learn a lot from this discussion. The seven principles of Modern Testing: Our priority is improving the business. We accelerate the team, and use models like Lean Thinking and the Theory of Constraints to help identify, prioritize and mitigate bottlenecks from the system. We are a force for continuous improvement, helping the team adapt and optimize in order to succeed, rather than providing a safety net to catch failures. We care deeply about the quality culture of our team, and we coach, lead, and nurture the team towards a more mature quality culture. We believe that the customer is the only one capable to judge and evaluate the quality of our[…]

    23.05.2019 | 2:00 קרא עוד...
  • Five Blogs – 23 May 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. Change management in the agile world – Getting ready for WAR Written by: Dianne Inniss Product Roles, Part 6: Shorten Feedback Loops Written by: Johanna Rothman Why I Am a Tester Written by: James Bach Seven Issues Testers Experience Being Agile Written by: Thomas Cagley Defining Observability For Robotics Written by: Ian Sherman Quote of the day: “We are products of our past but we don’t have to be prisoners of it” -Rick Warren You can follow this page on Twitter

    23.05.2019 | 1:20 קרא עוד...
  • Testing Culture – Excuses, Blame and Fear

    I came across an interesting article which discussed common excuses that testers make:http://thethinkingtester.blogspot.com/2019/05/seven-excuses-software-testers-need-to.html There were 3 which I found particularly worrying: The other tester on my team missed the bug If I log the bug I found in production, I’ll be asked why I didn’t find it sooner. There wasn’t enough time to test If a tester needs to use these excuses, then the issue might not be with testing but with the company culture. A company culture where colleagues are encouraged to make excuses, attempt to shift the blame on someone else, or instil enough fear so someone is afraid to report something critical is not a good one. “There wasn’t enough time to test” This particular excuse will always exist and it is a valid one. There will be strict release deadlines which can’t always be pushed back. When the software has to be released, it has to be released. The tester has very little control over this. However, it doesn’t mean that the tester is entirely blameless if a critical bug makes its way to live. It is the testers responsibility to ensure that the tests are optimised and prioritised. Tests covering the most essential features should be run first. Tests should also be optimised so that they are run as quickly and efficiently as possible. Occasionally, the tester may be in the unfortunate situation where there isn’t enough time to test even the most essential features. It is also the testers responsibility to communicate what the[…]

    22.05.2019 | 11:30 קרא עוד...

טיפים

  • האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים
    האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים האיצו לימוד - ע"י ניסיונם של אחרים - קיראו באגים נכון שטבע האדם משום מה מעדיף לימוד ע"י התנסות ישירה, ופחות לימוד מניסיונם של האחרים... אך אין זה אומר שעלינו להיכנע לכך. בדיקות הוא תחום בו…
    קרא עוד...
  • בדוק מוקדם ככול הניתן
    בדוק מוקדם ככול הניתן "בדוק מוקדם ככול הניתן" – אחת המטרות של הבדיקות הינה לספק כמה שיותר משוב ומידע לגבי איכות המערכת מנקודות מבט שונות (פונקציונליות ולא פונקציונליות כמו עמידה בעומסים ושאר יכולות). לעיתים בודקים נוטים בטעות לחשוב כי הדרך…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>