LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודקים - זכרו כי מדובר באנשים

נכתב על ידי 
שבת, 23 אוגוסט 2014 21:34
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

בודקים - זכרו כי מדובר באנשים

"זכרו כי מדובר באנשים" (Tony Bruce) – בסופו של יום – כל מוצר ותוכנה מיועד לשרת צרכי אנשים.

לעיתים מדובר בקהל אבסטרקטי שאיננו מכירים באופן אישי ואין לנו גישה אליו, ולעיתים באנשים נגישים שאנו יכולים להגדיר ולזהות וגם לתקשר עמם באופן ישיר.

לא משנה כמה קטע הקוד שלנו נגיש או נסתר מעין כל – בסופו של דבר אלו אנשים אמיתיים אשר יהנו מיכולותיו או יסבלו ממגבלותיו.

ההשפעה יכולה להיות מינורית, כמו התסכול בהמתנה חצי שנייה נוספת עד לקבלת המידע המבוקש, או הכעס הרגעי על כך שתכונה אינה מובנת מאיליה ודורשת קריאת הנחיות שימוש, או השפעה מהותית שעלולה לגרום לאבידות כספיות או חס וחלילה אבידות בנפש.

בסופו של דבר – כל תכונה תורמת למישהו, ולכל באג היכולת לפגוע במישהו.

וכאשר אנו באים להציג באג במערכת – אנו צריכים להתייחס למידה בה הוא יכול להשפיע על האנשים המשתמשים בה.

לעיתים קרובות אנו נהייה היחידים המייצגים את צרכי הלקוחות בפני שאר גופי הפיתוח.

בכדי לייצג את הלקוחות של המערכת נאמנה תחילה עלינו לשקול:

מי יהיו המשתמשים של מוצר או תכונה זו?, מה חשוב לאנשים אלו?

האם נוכל לדמיין מי הם?, מה הם יעשו עם המוצר?, מה ההגדרה שלהם למוצר מועיל ומוצלח?

מה יקשה עליהם או יפגע בהם?, מהן ההשלכות של באג שמצאנו עליהם?, האם מדובר ביחידים או באלפים?

שיקולים אלו ישפיעו על ניתוח הסיכונים שלנו – בבואנו לבחון באגים שנמצא.

לעיתים קרובות רצוי לשחק משחק תפקידים – בו ניתן שמות ואפיון למשתמשים הווירטואליים שלנו – וננסה לחשוב מה סדר יומם, והיכן וכיצד ישתמשו במוצר, כך נוכל למפות את צרכיהם טוב יותר – אלו סיפורי משתמש.

תהליכים אלו יכולים לעזור לנו למפות את האזורים החשובים יותר במוצר – וכך למקד את מאמץ הבדיקות שלנו.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-10-remember-it-is.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 Testing is All About People

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:29

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

טיפים

  • איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?
    איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד? איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד? אל תסתפקו בכתיבה יבשה של צעדי הבדיקה ותוצאות צפויות – סגנון כתיבה כזה יביא אתכם למצב בו בעוד מס' חודשים אתם או מישהו אחר שאמור לבצע או לשכתב את…
    קרא עוד...
  • אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות
    אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות " אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל". מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד דווקא חסרי הניסיון, שרק…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>