LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

,תכונות הטסט - מהירות

נכתב על ידי 
שני, 21 יולי 2014 13:48
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

אחד הסיפורים שאני אוהב לחזור עליהם (שוב ושוב) הוא חווית ה TDD הראשונה שלי. לפני שנים רבות, סיימתי לקרוא את הספר המופלא של קנט בק "Test Driven Development by Example". הייתי בטוח ש TDD הוא התשובה לכל מכאוביי.

באותו זמן עבדתי על רכיב תקשורת, ואמרתי לעצמי: למה לא לנסות את הדבר החדש הזה על עצמי?

למען ההגינות אומר שכבר מהתחלה ביצעתי עבירת TDD, כי כבר החלטתי שהרכיב יהיה מבוסס על MSMQ. לא הייתי אמור להחליט על האפיון מראש, אבל לא זה העניין. MSMQ הוא שרות queueing של Windows, תשתית לשליחת וקבלת הודעות בצורה אסינכרונית. הוא גם קצת איטי.

הטסט הראשון שכתבתי, שלח הודעה ובדק שהגיעה.

משהו כזה:

אנחנו מדברים על מהירות. אם טסט כזה רץ כ-3 שניות, כמה זמן ייקח להריץ 100 כאלה?

הייתי כה מאושר שהטסט עבר, שלא שמתי לב לאורך הריצה. רוב האנשים שמתחילים לכתוב בדיקות יחידה לא שמים לב. הם צוברים טסטים שמאטים את הריצות עד שיום אחד הם מגיעים לנקודת שבירה.

ניקח לדוגמא ריצה שלוקחת כ- 15 דקות. ונניח שאני אדם סבלני מאד. נניח.

עד לנקודה הזאת, לא הייתה לי בעיה להריץ את כל הטסטים. אך בנקודת 15 הדקות, אני מחליט שהרצה כל שעה פוגעת לי בפרודוקטיביות. לכן, אני מחליט להריץ את כל הטסטים רק פעמיים ביום. ריצה אחת במהלך ארוחת הצהריים, ואת השנייה נתחיל לפני שאלך הביתה. כך לא אצטרך לבזבז זמן בלחכות לריצה שתסתיים ואוכל לבדוק את התוצאות כשאחזור לעבודה.

זה משאיר לי זמן לכתוב קוד (ואולי גם עוד טסטים). אז לאחר שאני חוזר מארוחת הצהריים, יש כמה טסטים אדומים. מכיוון שלא ברור מה בדיוק קרה (אני לא יודע אילו חלקים בקוד שכתבתי מהבוקר בצורה פרודוקטיבית גרמו לנפילה) אני אבלה בלדבג את הטסטים במשך שעה. ואחזור על התהליך מחר בבוקר ובארוחת הצהריים הבאה.

עד שאשים לב שאני מבזבז שעתיים בכל יום על תיקון טסטים, שזה בערך 25% מזמני שאני משקיע בטסטים – השקעה שאני לא רואה את התוצאה שלה. בנקודה זו אני מפסיק להריץ את הטסטים. ומיד אחר כך לכתוב נוספים.

אני קורא לזה "The Death Spiral of Doom". רבים וטובים נופלים בה. רבים לא מנסים לטפס שוב.

אם נהפוך את התהליך, נראה משהו מעניין. ככל שהריצה מהירה יותר (ברמה של שניות, ואפילו פחות) אני אריץ את הטסטים יותר פעמים. כשטסט נכשל, אני יודע איפה הבעיה, כי אני יודע שהיא נובעת משינוי שהכנסתי בדקות האחרונות. תיקון אפילו לא יצטרך debugging, כי הדברים טריים בראש. פיתו הופך חלק ומהיר יותר.

פידבק מהיר הוא חובה!

טסטים חייבים לרוץ מהר. אנחנו מדברים על מאות ואלפים ברמה של שניות. אם לא, אנחנו צריכים לטפל בבעיה.

פידבק מהיר הוא לא רק ערך אג'ילי חשוב. הוא הכרחי להגברת מהירות. אם לא נשקיע בו, רשת הביטחון שבנינו מטסטים תתרסק.

מה אפשר לעשות?

  • ניתוח. אורך הריצה מופיע בכל דוח הרצה. חפשו את הטסטים האיטיים והוציאו להרצה נפרדת.
  • סדר. פצלו הרצות לאיטיות ומהירות. השאירו את האיטיות לתהליך הבנייה האוטומטי, כדי שניתן יהיה לבצע הרצה מהירה על המכונה הלוקאלית.
  • זיוף. שימוש ב mocking עוזר רבות להגברת מהירות . אם יש תלות ברכיב איטי (כמו MSMQ), השתמשו בכלי mocking.
  • עוד קצת סדר. לא כל הטסטים חייבים להיות חלק ממערך הבדיקות לנצח. אם יש קוד שלא נוגעים בו, אבל ריצת הטסטים עליו אורכת 5 דקות, הפסיקו להריץ אותם, או העבירו אותם לריצת לילה.
  • שדרוג. תופתעו כמה עזרה נותנת חומרה משודרגת להרצה. המחיר של הוספת זכרון או דיסק מהיר יחסית למהירות שתקבלו הוא קטן.

תחזוקה של תהליך הרצה היא תהליך מתמשך. צריך להמשיך לנתח ולשפר. התוצאה היא פידבק מהיר ורשת ביטחון שמאפשרת שיפור מתמיד, שינויים, והכי חשוב – שאפשר לסמוך עליה.

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת "תכונות הטסט". בפעם הבאה: דיוק.

הכותב מעביר הדרכות וליווי בנושאי בדיקות ואג'ייל – המעוניינים יכולים לפנות דרך האתר:http://www.gilzilberfeld.com/p/contact.html

 

Test Speed

שונה לאחרונה ב שלישי, 29 יולי 2014 10:37

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Fifteen Free Tools to Help With Testing

    Fifteen Free Tools to Help With Testing There are a great many articles, blog posts, and presentations that discuss automation frameworks and strategies.  But even the most robust automation framework won't eliminate the need to do exploratory testing.  There will always be situations where we need to generate a large amount of text to test a text field or where we need to encode a string in HTML to test for cross-site scripting.  In this week's post, I share fifteen of my favorite free tools that make testing faster and easier.  Text Tools:1. Letter Count:  This tool will count the characters or words in a block of text.  I use it for creating strings with a specific character count when I test text fields.2. Lorem Ipsum Generator: I use this tool when I need to generate large amounts of text for text fields where a user will be able to enter several paragraphs of text.3. Convert Case: This tool comes in handy when I'm testing with Postman and my assertions are expecting the exact casing for string comparison.  Convert Case will set all the characters in a string to lower case, upper case, sentence case, alternating case, and more.JSON Tools:4. Pretty Print: JSON objects need indentation to be easily readable.  This tool will take care of all of the indentation and spacing for you.  This is especially helpful when you receive flattened JSON in a response and you want to be able to read through it.5. Online JSON Viewer: This tool will flatten your JSON for you by removing[…]

    15.12.2018 | 2:14 קרא עוד...
  • Hacking Password Reset Functionality

    Hacking Password Reset Functionality So I have recently returned from 3 months travelling around Colombia and Central America and I am ready to get back to work! One thing that stayed with me during my travels is the amount of time technology would generally appear in conversations from Bitcoin to GPS systems – this gave me further motivation to expand my career in this varied and extremely interesting field. I recently got an email from Pluralsight with an invitation to use the platform for their free weekend, so I thought it would be a good opportunity to take some security classes. Especially considering one of my 2019 goals is to complete the CEH qualification. The course I decided to do focused on web hacking password reset functionality. Please continue reading to learn more about the various ways password reset functionality is vulnerable to attacks. There are generally 3 different ways to reset user password on websites: Password reset links (by far the most common) Generating a new Password which is sent (in plaintext) to the users email Question and Answer style A typical password reset link could look like this: https://example.com/reset.php?token=12345ab6 or it could look like this, using two parameters -> user ID and token https://example.com/reset.php?userId=12345&token=12345ab6 The userId parameter is unnecessary in the second example, as each token should be unique to the user, making the userId parameter arbitrary. A vulnerability which can be easily fixed is that the link should only be valid for a certain amount of time (enough time for the[…]

    15.12.2018 | 1:20 קרא עוד...
  • I Represent the User! And We All Do

    As a tester, I try to represent the interests of users. Saying the user, in the singular, feels like a trap to me. There are usually lots of users, and they tend to have diverse and sometimes competing interests. I’d like to represent and highlight the interests of users that might have been forgotten or overlooked. There’s another trap, though. As Cem Kaner has pointed out, it’s worth remembering that practically everyone else on the team represents the interests of end users in some sense. “End users want this product in a timely way at a reasonable price, so let’s get things happening on schedule and on budget,” say the project managers. “End users like lots of features,” say the marketers. “End users want this specific feature right away,” say the sales people. “End users want this feature optimized like I’m making it now,” say the programmers. I’d be careful about claiming that I represent the end user—and especially insinuating that I’m the only one who does—when lots of other people can credibly make that claim. Meanwhile, I aspire to test and find problems that threaten the value of the product for anyone who matters. That includes anyone who might have an interest in the success of the product, like managers and developers, of course. It also includes anyone whose interests might have been forgotten or neglected. Technical support people, customer service representatives, and documentors spring to mind as examples. There are others. Can you think of them? People who[…]

    15.12.2018 | 11:33 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>