LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום

נכתב על ידי 
שבת, 19 יולי 2014 12:30
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום

"בחן את דרך פעולתך מידיי יום" – לעיתים קרובות אנו חושבים כי הגענו לשיטת העבודה האידיאלית, או כי אין לנו היכולת לשנות את דרכי הפעולה, וכי השיטות שנבחנו והוגדרו ע"י קודמינו או המנהלים שלנו – הן "תורה מסיני" שעלינו לקיימה ללא כל עוררין.

לעיתים נמשיך להשתמש בהן פשוט מתוך "אינרציה" כי קשה פתאום לקום ולהשקיע הזמן במחשבות לשינוי תוך כדי הלחצים היום-יומיים, לעיתים מנהלי הקבוצות עמוסים מכדי להתפנות ולחשוב על אסטרטגיה והבודקים חושבים כי אין להם הזכות לשנות וכך נשארים במעגל העומד במקום.

לעיתים אנו חושבים על רעיון אך זונחים אותו במחשבה כי יהיה קשה מדיי ליישמו – במקום לדון בו עם אחרים ואולי למצוא דרכים שלא חשבנו עליהן.

במקרים אחרים אנו מסתפקים ביכולות הקיימות בכלים אותם רכשנו – במקום לדחוף לשינוי בכלי אשר יאפשר לנו לשפר את דרכי העבודה.

מנהלים רבים חוסמים הצעות לשינוי – לעיתים במתכוון, ולעיתים בלי משים.

לפני שנים רבות אמרה לי ר"צ מקבילה – "אנו ממהרים מדיי להגיד לאלו שמעלים רעיון – למה הוא אינו ישים, במקום להגיד להם – ספרו ונחשוב על זה", ייתכן ובהמשך נמצא דרך לשלב הרעיון, ייתכן ונדרש דיון נרחב יותר.

לעיתים אנו מסיקים מהר מדיי כי אנו כבר עובדים בצורה המוצעת – מבלי שירדנו לפרטיה.

כאשר אנו חוסמים מלכתחילה את הדיון – אנו רק מפסידים.

טבע הבודק להעמיד כל דבר במבחן – אז למה איננו בוחנים את שיטות העבודה?

האם הדרך בה אתם מתכננים בדיקות, בודקים, מדווחים באגים, מנתחים תוצאות הינה הדרך המתאימה והיעילה ביותר למצב הנוכחי של הפרויקט הספציפי?

מהיכן מגיעים רעיונות לשינוי?

מהתחושה כי משהו אינו נוח / חסר / לא יעיל.

מקריאת רעיונות שאחרים מימשו – בפורומים, בבלוגים, בירחונים טכניים (או שמיעה עליהם בכנסים ובקורסים),

מבחינת ההצעות בשיטות לשיפור תהליכי בדיקות כגון TPI ועוד.

לעיתים תגלו כי עליכם להוסיף תהליכים, לעיתים תגלו כי עליכם לצמצם ולהקל את שיטות העבודה.

אל תקפאו על השמרים – חפשו דרכים שיפור.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-6-question-way-you.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

Paths1

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:36

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Creative Kitchen & YouTube – My Thoughts & Recollections

    The Internet has changed how content is created. As a powerful open-platform, YouTube has allowed anyone with an idea and an Internet connection to create videos, build an audience, and engage with brands. This means YouTube has disrupted the world as we know it, allowing people to bypass traditional media, and to view and create unique content. I recently attended an event organised by Creative Kitchen and YouTube. Held at Avenue HQ in Liverpool, the event was to inspire people and businesses to harness the power of YouTube, engage with audiences and to grow their brands. I was very keen to find out more about the possibilities that YouTube offers, and how it has rewritten the rules, making anything possible to achieve. Delivered by YouTube’s Lucy Banks, the event was a delight for me to attend and learn from. I found this to be a fascinating insight into how YouTube has not only been successful, but also as a call to arms for businesses and individuals to create fresh content to learn, educate, inform and entertain through storytelling that breaks boundaries. I have included some YouTube facts below. 2 billion people visit YouTube every month. 100 countries have YouTube available in more than 80 languages worldwide. 40% of shoppers have purchased products through discovering them on YouTube. YouTube is the 2nd largest search engine and is also the world’s largest R&D platform. The number of channels earning six-figure sums per year on YouTube is up by 25%. The event also[…]

    23.08.2019 | 5:08 קרא עוד...
  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>