LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות

נכתב על ידי 
שבת, 05 יולי 2014 19:36
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

Learning

אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות

" אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל".

מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד דווקא חסרי הניסיון, שרק יצאו מלימודי התואר ו/או קורס הבדיקות, נוטים להיות קיצוניים ונחרצים יותר בדעותיהם, מאשר בעלי הניסיון שלכאורה כבר יודעים הרבה יותר.

תכופות אני טוען כי נושא זה מזכיר את "תופעת ה-סג"מת" בצבא – שם רואים קצינים צעירים שרק יצאו מהקורס חושבים כי הם הכי חכמים ויודעים הכל. לעומתם ניתן לראות כי סגנים וסרנים כבר הרבה יותר מתונים, פתוחים יותר להקשיב לחיילים וכד'.

הבעיה במחשבה כי "אני יודע הכל" היא כי איננו פתוחים להמשך לימוד, ובכך אנו חוסמים את עצמנו – טיפש שחושב שהוא יודע הכל – יישאר טיפש...

מקצוע הבדיקות דורש ידע נרחב במגוון תחומים, החל ממתודולוגיות בדיקה, כלי בדיקה, רקע בתוכנה ובאלקטרוניקה, במבנה המחשב ומערכות ההפעלה, במבני נתונים, וידע טכני בתחום בו עוסק המוצר ובתחומים המשרתים יכולות אלו.

מעבר לכך עלינו לדעת לתקשר באופן יעיל הן בכדי לתחקר מידע מגורמים שונים, והן בכדי להפיץ המידע שאנו מגלים ע"י הבדיקות למנהלי הפרויקט והמפתחים בצורה אשר תוביל לטיפול מהיר ויעיל בבעיות החשובות.

במעבר מחברה לחברה וממוצר למוצר, לרוב נפגוש שיטות עבודה שונות, ובעיקר תחומים טכניים חדשים.

כלומר – בכדי ללמוד כל מה שעשוי להידרש מבודק – זו משימה אינסופית!

אתם מוזמנים לקרוא עוד על כך בבלוג שלנו בפוסט: איזה רקע נוסף רצוי שיהיה לבודק?

אין צורך להיבהל מכמות הידע הנדרשת – ולהרים ידיים, אלא פשוט לחלק את זמן הלימוד למנות קטנות לאורך כל הקריירה.

הגדירו לעצמכם יעדי לימוד לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

לעיתים קרובות שמיעת הרצאה או קריאת פוסט לא יביאו להפנמה ומימוש השיטות והידע הנרכש,

רצוי לנסות ולהגדיר נקודות למימוש לטווח הקרוב,

ובכדי לשפר ולהפנים את הידע – רצוי להתמודד עם הנושא ע"י כתיבה עליו ו/או דיון בנושא.

כיום זה קל מאוד – כל מה שצריך הוא להיכנס לפורום לשאול שאלה או להגיב להודעה קיימת, או לכתוב פוסט קצר בבלוג הפתוח שלנו בכדי להתחיל בתהליך זה.

את הבסיס הראשוני למקורות לימוד תוכלו למצוא בהודעה הנעוצה בפורום הדרכות, וכן בבלוג פוסט שלנו: האם גם אתם כמו בת-היענה טומנים הראש בחול? - או שאתם משתתפים בפעילויות קהילת הבודקים?

יש הרבה אתרים ובלוגים המכילים מאמרים מעניינים להרחבת הידע על שיטות נוספות, היוריסטיקות ועוד, וגם היצע של כנסים וסדנאות, וכמובן הפורומים השונים.

באתר www.itcb.org.il  תחת דף "מעולם הבדיקות" ריכזנו לכם עדכוני RSS מהארץ והעולם – בכדי להקל עליכם למצוא העדכונים המעניינים האחרונים.

הקפידו להקציב לפחות כשעה בשבוע בכדי להחשף וללמוד דברים חדשים לגבי מקצוע הבדיקות.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-3-never-stop-learning.html

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-4-and-recognize-that.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

LearnTogether

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 06 יולי 2014 20:36

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Four Ways To Do Control Flow In Elixir Language

    Reading Time: < 1 minute TL;DR In the previous post, we explain three ways how to run the Elixir script. Today we present four ways how to do control flow in Elixir. This post is... The post Four Ways To Do Control Flow In Elixir Language appeared first on Tentamen Software Testing Blog.

    26.11.2020 | 12:00 קרא עוד...
  • Dear leader: can trust be earned? Should trust be given?

    Dear leader: can trust be earned? Should trust be given? Over the years I have spoken to hundreds if not thousands of leaders and there is a fundamental aspect that differentiates them and their effectiveness: how they handle trust Category 1 – The Micro Manager: “Trust must be earned, I am not giving trust to people that i just hired, they need to earn it” Category 2 – The Servant Leader “I trust my employees, until i don’t trust them anymore” It goes without saying that leaders in Category 1 suffer because they are always checking on their employees due to lack of trust. They become swamped and slow down their people and organisation with their obsession for checking work done by others. Category 2 leaders get the full strength of their teams by allowing them to make mistakes. This can only happen when people are trusted. I have met some inspirational category 2 leaders, if you are reading this one you know who you are. I have also met many Category 1 leaders and if you are reading this I am really sorry you tied yourself into a knot because you can’t trust your people, maybe a non leading role is better suited for you. But i love you both regardless and i will help both regardless if you hire me

    25.11.2020 | 11:54 קרא עוד...
  • Five Blogs – 26 November 2020

    The (best) five blogs we can read today. Check them out. 8 Cypress Plugins You Should Know Written by: Filip Hric Fifteen Brainstorming Test Idea Challenges Written by: Karlo Smid How to Make Your Employees Feel They Belong Written by: Lolly Daskal How to Turn a Simple Blank Notebook Into a Powerful Work Tool Written by: Lori Wade The Scab Picker Written by: Anne-Marie Charrett Quote of the day: “You can’t break the rules until you know how to play the game” -Ricki Lee Jones You can follow this page on Twitter

    25.11.2020 | 11:25 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>