LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Fifteen Free Tools to Help With Testing

    Fifteen Free Tools to Help With Testing There are a great many articles, blog posts, and presentations that discuss automation frameworks and strategies.  But even the most robust automation framework won't eliminate the need to do exploratory testing.  There will always be situations where we need to generate a large amount of text to test a text field or where we need to encode a string in HTML to test for cross-site scripting.  In this week's post, I share fifteen of my favorite free tools that make testing faster and easier.  Text Tools:1. Letter Count:  This tool will count the characters or words in a block of text.  I use it for creating strings with a specific character count when I test text fields.2. Lorem Ipsum Generator: I use this tool when I need to generate large amounts of text for text fields where a user will be able to enter several paragraphs of text.3. Convert Case: This tool comes in handy when I'm testing with Postman and my assertions are expecting the exact casing for string comparison.  Convert Case will set all the characters in a string to lower case, upper case, sentence case, alternating case, and more.JSON Tools:4. Pretty Print: JSON objects need indentation to be easily readable.  This tool will take care of all of the indentation and spacing for you.  This is especially helpful when you receive flattened JSON in a response and you want to be able to read through it.5. Online JSON Viewer: This tool will flatten your JSON for you by removing[…]

    15.12.2018 | 2:14 קרא עוד...
  • Hacking Password Reset Functionality

    Hacking Password Reset Functionality So I have recently returned from 3 months travelling around Colombia and Central America and I am ready to get back to work! One thing that stayed with me during my travels is the amount of time technology would generally appear in conversations from Bitcoin to GPS systems – this gave me further motivation to expand my career in this varied and extremely interesting field. I recently got an email from Pluralsight with an invitation to use the platform for their free weekend, so I thought it would be a good opportunity to take some security classes. Especially considering one of my 2019 goals is to complete the CEH qualification. The course I decided to do focused on web hacking password reset functionality. Please continue reading to learn more about the various ways password reset functionality is vulnerable to attacks. There are generally 3 different ways to reset user password on websites: Password reset links (by far the most common) Generating a new Password which is sent (in plaintext) to the users email Question and Answer style A typical password reset link could look like this: https://example.com/reset.php?token=12345ab6 or it could look like this, using two parameters -> user ID and token https://example.com/reset.php?userId=12345&token=12345ab6 The userId parameter is unnecessary in the second example, as each token should be unique to the user, making the userId parameter arbitrary. A vulnerability which can be easily fixed is that the link should only be valid for a certain amount of time (enough time for the[…]

    15.12.2018 | 1:20 קרא עוד...
  • I Represent the User! And We All Do

    As a tester, I try to represent the interests of users. Saying the user, in the singular, feels like a trap to me. There are usually lots of users, and they tend to have diverse and sometimes competing interests. I’d like to represent and highlight the interests of users that might have been forgotten or overlooked. There’s another trap, though. As Cem Kaner has pointed out, it’s worth remembering that practically everyone else on the team represents the interests of end users in some sense. “End users want this product in a timely way at a reasonable price, so let’s get things happening on schedule and on budget,” say the project managers. “End users like lots of features,” say the marketers. “End users want this specific feature right away,” say the sales people. “End users want this feature optimized like I’m making it now,” say the programmers. I’d be careful about claiming that I represent the end user—and especially insinuating that I’m the only one who does—when lots of other people can credibly make that claim. Meanwhile, I aspire to test and find problems that threaten the value of the product for anyone who matters. That includes anyone who might have an interest in the success of the product, like managers and developers, of course. It also includes anyone whose interests might have been forgotten or neglected. Technical support people, customer service representatives, and documentors spring to mind as examples. There are others. Can you think of them? People who[…]

    15.12.2018 | 11:33 קרא עוד...

טיפים

  • אם נתקלת בבאג במקרה... - חפש באגים דומים
    אם נתקלת בבאג במקרה...  - חפש באגים דומים אם נתקלת בבאג במקרה... או שחזרה תקלה מלקוח - חפש באגים דומים, סביר להניח שפיקששת סדרה שלמה של באגים מאותו סגנון. בתרגום חופשי מהמסמך הבא של Cem Kaner.   ראה המסמך בלינק הבא, כמו גם רשימת Checklists נוספים…
    קרא עוד...
  • טיפ - עבודת בודקים בצמד עם המפתח
    טיפ - עבודת בודקים בצמד עם המפתח  עבודת בודקים בצמד עם המפתח "עבודה בצמד עם המפתח" – לעבודה בצמדים יתרונות רבים אך לעיתים היא נזנחת בשל "העלות הכפולה". בשנים האחרונות עם עליית שיטות אג'יליות ו- Extreme Programming צורת עבודה זו יותר נפוצה. כששני…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>