LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Parkinson’s law in software testing

    Coffee was brewing for the third time. It was dead silent in the dorms. Only a dim screen lit the room and steady tap of the keyboard took flight. It was 3am and the deadline was approaching fast.That was the story of my life. When I studied back at the University of Oulu in Finland I got myself into trouble on a regular basis. I procrastinated on starting with my project reports and essays for days. My small apartment was super tidy, I had taken care of calling both grand moms twice during the week and even dragged my ass to the gym every day.Have you experienced similar situations? Basically everything except the important paper was taken care of. My ways of postponing the inevitable were clever and creative. But the last evening before the deadline always came. Usually around 5pm I brewed my first coffee and got to work.I did the same drill every semester with every report paper and every project. And never failed once. The work got magically done, no matter how big it was. In the morning I stormed in to the course assistants room and delivered my results. It’s uncanny how naturally everything worked out when the deadline came. It’s always the final hours before the deadline that are the most productive hours for me.Last year I started a new project, because I wanted to write a book about software testing. Once again I found myself filling the days up with pointless meetings, email and social media combined[…]

    18.02.2019 | 8:08 קרא עוד...
  • European Testing Conference SpeedMeet - How To?

    European Testing Conference SpeedMeet - How To? Picture a conference you went to, alone. You don't know anyone, not sure if they want to talk about exploratory testing (your favorite) or test automation (not your favorite) and not feeling like you have the energy to go and push yourself on random strangers. You show up, sit in a table, watching people around you discuss and listen until it is again time to head to a session.As a socially anxious extrovert, I have had huge problems with conferences. I want to talk to people,  but the need of taking the first step and finding out if they want to talk to me drains me. My usual recipe is to be a speaker, and have people approach me. But the same issue drove me to figure out other designs for my conference, and SpeedMeet was born.SpeedMeet puts together three insights: Pairing people up with a rule to introduce is an effective way of building relationships. The rule helped people at Scan Agile meet, and we wanted to do more of sessions where social interaction wasn't emergent but facilitated. The meeting needs an artifact that introduced pull over push in introductions. This piece we found in Jurgen Appelo's talk in Agile Serbia, and combining it my personal aversion to talking about beer (push information often provided in the tester community), the connection to the right dynamic was evident.  The high-volume high-interaction event needs an escape route and permission. This piece became evident with experimenting with large crowds listening to feedback. […]

    18.02.2019 | 8:01 קרא עוד...
  • Inspecting Elements for writing XPath, CSS Selector in Chrome

    The most important part in any kind of automation is, identifying various elements over which we want to perform an action and when it comes to web application or android application automation using Selenium WebDriver or Appium, we fall for Chrome, Firefox or Internet Explorer to find the right set of XPath or CSS selector. For the same, all mostThe post Inspecting Elements for writing XPath, CSS Selector in Chrome appeared first on Abode QA.

    18.02.2019 | 5:23 קרא עוד...

טיפים

  • חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח
    חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח בכדי להבין למה לא נמצאו הבאגים האלו לפני ששוחרר המוצר, כמו גם - מהיכן נבע הבאג מלכתחילה.   אין כאן תהליך של חיפוש אשמים - אלא תהליך של ארגון לומד…
    קרא עוד...
  • בודק - למד לשאול – Learn to Question
    בודק - למד לשאול – Learn to Question  בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>