LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Humidifier For Home Heater

    Humidifier For Home Heater humidifier for home heater humidifier for sq ft. . . . . . . . . . . . . . .

    25.05.2019 | 11:08 קרא עוד...
  • ATA Meetup #22 - Bangalore - Amazing experience

    ATA Meetup #22 - Bangalore - Amazing experience Reached super earlyThe session was supposed to start at 9 AM and I reached by 7.45 AM. I did not want to be late. Due to weekend's minimalistic traffic and super driver, I surprised myself and I thought I can just enter and wait in the hall. The security asked me the contact person name and I told him that there is a meetup by Agile Testing Alliance - did not help. I called up Aditya Garg and somehow the security got convinced that I can at least pass the main barricade and sit on the makeshift park seats.It was nice to experience fresh air, have fruits and dive into an interesting book called "The Practicing Mind" by Thomas M. Sterner. The Practicing Mind I remembered the discussions with Shrini Kulkarni about consciousness, mind, awareness as I read the book. Around 8.40 AM, Thrivikram and Venkata P from HCL welcomed and escorted me to the induction hall where we had the meetup. The conversation between them and the security folks was an interesting one making me think of the process adherence vs value addition. Learning for me: Know the contact person in advance and keep them informed about surprises in plan. HCL ServicesThe first session was by HCL management represented by Prashantha M who highlighted the various services offered by HCL, the case studies and the learning. There were few really good questions by the audience who wanted to know more details about the insights shared to them.My tip: Knowing[…]

    25.05.2019 | 11:55 קרא עוד...
  • Performance testing (benchmarking) Java code with JMH

    Performance testing (benchmarking) Java code with JMH Contents:1) Introduction2) Is it easy?3) Common pitfalls4) Setup5) How to configure JMH?6) Configuration options7) Configuration - predefining state8) Demo9) Results10) Further reading1. IntroductionAs test engineers when we approach performance testing we usually only think about final end-to-end application verification with tools such as JMeter, Locust or Gatling. We know that such tests should run on a separate environment with conditions resembling production as close as possible. Unfortunately in some cases (especially with monolithic architecture) dedicated performance testing environment is hard to get. What to do in such cases? Should we test on common test environment? Or should we test on production? Or maybe we should change our approach to performance testing?  Each option has advantages and disadvantages.Today I'd like to describe low-level performance testing (often called benchmarking) of Java code. It does not require a separate environment. It can be executed directly from your IDE (although that's not recommended) or from the command line. Measuring the performance of critical pieces of code is essential for everyone who creates applications, frameworks, and tools. Testers are co-creators so it's also our responsibility. 2) Is it easy?Benchmarking correctly is hard. There are multiple optimizations implemented on the JVM/OS/hardware side which make it challenging. In order to measure right, you need to understand how to avoid those optimizations because they may not happen in the real production system. Thankfully, there is a tool which helps you mitigate those issues called JMH (Java Microbenchmark Harness). It was created for building, running, and analyzing nano/micro/milli/macro benchmarks written in Java[…]

    25.05.2019 | 8:10 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>