LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • How to Apply Shift-Left Testing in Continuous Testing?

    In today’s fast-paced market, the demand to deliver quality software products in a cost and time-effective manner continues to accelerate. When you get the software to market faster, you gain a competitive advantage. Shift-left testing and continuous testing is a great combination to accommodate that need. To help you better understand these two notions, in this article, we will walk you through the definition of each method, their benefits and how to implement them into your SDLC.   What is Continuous Testing? Continuous Testing is a software testing type in which the product is evaluated early, often, and throughout the entire continuous delivery process. In short, continuous testing is all about testing early and often.  You may ask why continuous testing is so valuable, the answer is saving time. Incorporating continuous testing into your organization’s testing strategy accelerates your time-to-market but keeps the quality your customers expect. Moreover, this testing type also enables constant feedback for developers to fix bugs before being released to production, and as such, make the process run much faster.  Learn more: Continuous Testing 101 | All You Need To Know What is Shift-Left Testing? Shift-left testing is an approach of bringing testing earlier into the The post How to Apply Shift-Left Testing in Continuous Testing? appeared first on Abode QA.

    20.08.2019 | 4:29 קרא עוד...
  • Mascot Memoirs — Sunderland 2 — Portsmouth 1

    Mascot Memoirs — Sunderland 2 — Portsmouth 1I have had a great weekend. For many reasons.1 — It was a looong weekend, I was off Friday and Monday 😊2 — I had a Daddy and Daughter day yesterday where we went to the farm and had a lovely day together 💕3 — The kids wanted to go out litter picking so we went yesterday together and they loved it ❤4 — Sunderland beat Portsmouth 2–1 ⚽5 — Finley got to be mascot and meet all the players and manager at Sunderland AFC for his birthday present 🎁In case you were wondering this post is going to be about numbers 4 and 5.Let’s talk about the big one, for Finley’s 8th birthday, my wife and I paid for him to be mascot for a game, for £170 you get 2 tickets to the game (1 for an adult and 1 for the mascot), a home kit, 10% off voucher for the stadium shop, autograph book, pen, bag and a program — which I didn’t think was too bad. Especially when compared to other clubs ( https://www.90min.com/posts/6264530-11-of-the-most-expensive-mascot-prices-charged-by-premier-league-clubs). We chose this game for a number of reasons, it’s always a big game against Portsmouth, we were away the other week for the first home game of the season against Oxford and with it being live on Sky meant we could record it and watch it back again and again and again as has proven the case!Finley had been mascot before, but away at AFC Wimbledon, which was a great experience for him, but this was his first time being mascot at Sunderland, so[…]

    20.08.2019 | 3:28 קרא עוד...
  • 84: CircuitPython - Scott Shawcroft

    Adafruit enables beginners to make amazing hardware/software projects. With CircuitPython, these projects can now use Python. The combination of Python's ease of use and Adafruit's super cool hardware and a focus on a successful beginner experience makes learning to write code that controls hardware super fun. In this episode, Scott Shawcroft, the project lead, talks about the past, present, and future of CircuitPython, and discusses the focus on the beginner. We also discuss contributing to the project, testing CircuitPython, and many of the cool projects and hardware boards that can use CircuitPython, and Blinka, a library to allow you to use "CircuitPython APIs for non-CircuitPython versions of Python such as CPython on Linux and MicroPython," including Raspberry Pi.Special Guest: Scott Shawcroft.Sponsored By: Patreon Supporters: Help support the show with as little as $1 per month and be the first to know when new episodes come out. Links: CircuitPython Downloads — All the products that run CircuitPython Learning Guides with CircuitPython Loading CircuitPython on Circuit Playground Express Adafruit Discord Server Scott Shawcroft (@tannewt) / Twitter Adafruit-Blinka

    20.08.2019 | 2:00 קרא עוד...

טיפים

  • צור מפת חשיבה – Mind Map
    צור מפת חשיבה – Mind Map  צור מפת חשיבה – Mind Map MM - מאפשרת לנו להציג רעיונות בצורה גרפית מרוכזת, ולתאר קשרים בין הפרמטרים השונים המשפיעים על הנושא. כאשר יתרונותיה על עץ בדיקות הנן בעיקר ביכולת להוסיף אייקונים וצבעים המשפרים את…
    קרא עוד...
  • הכירו את לקוחותיכם
    הכירו את לקוחותיכם הכירו את לקוחותיכם "הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא. האמת היא…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>