LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Five Blogs – 18 October 2018

    The (best) five blogs I read today. Check them out. What Is Data Democratization? A Super Simple Explanation And The Key Pros And Cons Written by: Bernard Marr What’s getting Agile down? Written by: Gary Watts Future of AI in Testing (Will You Be Replaced?) Written by: Joe Colantonio Jeff Hawkins Is Finally Ready to Explain His Brain Research Written by: Cade Metz Lower level Automation and testing? Be more precise! The Automation triangle revisited…again! Written by: Toyer Mamoojee Quote of the day: “When you’re young, being different is not cool. But when you’re older, it absolutely is.” -Lane Moore You can follow this page on Twitter

    17.10.2018 | 11:36 קרא עוד...
  • The Automated Regression Suite. Part 2 of 3. When to run the tests.

    Once you have your automated regression suite in place, you can create a scheduler to run them periodically, without any manual intervention. Mostly you will use Jenkins jobs (or some similar CI tool) to trigger them and have them running on an environment of your choice. Just because they are called “regression tests” it does not mean they are only meant to be run once before a release. They are in place to help validate your system, so you can run them as often as you want. But how often do you want to run them? That really depends on some factors like: how often are you releasing, how often are you committing, how many other services is your software dependent on, how often are those services also released, and so on. How often you are releasing determines the amount of new or changed code that needs to reach production. If you are releasing once a year, the amount of such code will be huge. If you release every two weeks you will have less such code, and in case a failure would occur in the software, it would be much easier to pinpoint the root of the problem (as compared to the one-year release cycle). If you are releasing rarely, with large amounts of time between releases, you really should run your tests at least once a week. From my experience, this test run frequency makes running these tests worth it, since you have a good amount of changed[…]

    17.10.2018 | 11:17 קרא עוד...
  • Let’s stop talking about testing, let’s start thinking about value

    Let’s stop talking about testing, let’s start thinking about value This year Alex Schladebeck and I did two keynotes titled “Let’s stop talking about testing, let’s start thinking about value” at QA Expo in Spain and TestNet in the Netherlands. This blogpost has the most important points we made in our talk. The keynote was inspired by some of our frustrations: “Testing is under appreciated” (Alex) and “Most testers are unable to explain what we do” (Huib). I wrote about my frustration back in 2016 already. This blogpost is about my frustration that most testers cannot come up with a decent definition of testing. And even worse: a big majority of the people who call themselves professional testers are not able to explain what testing is and how it works! They have trouble explaining what they are testing and why they are doing specifically the thing they are doing! How can anybody take a tester seriously who cannot explain what he is doing all day? Alex’s frustration is that testing is not valued by others. Developers are seen as the rockstars of the project because they create the software that adds value. But why are testers often not valued? Lowered expectations for testing expertise by stuff like ISO standards and ISTQB: I wrote about certification and standards before. ISTQB and standards put too much emphasis on process and documentation, rather than the real testing. By assuming there can be a standard, you say that there is one best way to organize and document your testing. But isn’t your test strategy[…]

    17.10.2018 | 5:05 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>