LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

מהן תכונות האופי הנדרשות מבודק?

נכתב על ידי 
שישי, 17 ינואר 2014 10:10
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

מהן תכונות האופי הנדרשות מבודק?

נתחיל מבדיחה:

    בדיקות הן עבודה לפולניה –

תמיד למצוא מה אחרים לא עשו כראוי ולהעיר על כך... cool

 

ישנן תכונות שממש מזוהות עם עבודת הבדיקות:

* שיטתיות, סדר

* קפדנות – תשומת לב לפרטים - כישרון לאתר "נקודות עיוורות" שאף אחד לא חלם עליהן.

* ראייה מערכתית (ההבדל המהותי מול תכנת אשר נכנס לפרטים אך פחות רואה ההקשר)

* יכולות תקשורת/התנסחות בעברית ואנגלית, היכולת לחלץ מידע מאנשים,

* חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא (המתכנתים מקבלים הגדרות ומיישמים על פיהם - אנו הבודקים צריכים לנחש היכן יכלו לטעות ומה שכחו)

* סקרנות - יכולות למידה עצמית ויכולות הבנה גבוהות

* כושר ניתוח

* התמדה - היכולת להתמודד גם עם עבודות "שחורות" או "סזיפיות"

* יצר למצוא היכן המערכת תכשול, והיכולת לזכור מקרים אלו ולהקיש מהם בדיקות עתידיות.

* אמפתיה (ראו ציטוט של אבי ע. בהמשך)

 

ולעומתן אחרות אשר רצויות במקצועות רבים וגם בבדיקות:

* יחסי אנוש

* יכולות עבודה בצוות - שיתוף יידע וכלים

* עמידה בלחץ

* חריצות

* סבלנות וסובלנות

* מנהיגות יוזמה ונכונות להתחדש

 

ראו גם קובץ מצורף (יתווסף בהמשך השבוע) - מה נדרש ממהנדס בדיקות – נכתב ע"י דני אלמוג

 

אמפתיה - מתוך מה שכתב דר. אבי עופר בפורום: אמפתיה - "הזדהות" אבל יותר מזה. היא נכונות להיכנס למצבו והרגשותיו של הזולת, אפילו אם איננו מסכימים עימו...

לבודקים היא חשובה במיוחד משום שהם בתפקיד המבקר, מביא הבשורות הרעות, רואה השחורות המקצועי, ואת זה אף אחד לא אוהב ובודאי לא המפתח שהשקיע את מיטב מרצו וכשרונו בקוד שכתב. לכן אמפתיה מצד הבודק היא מרכיב חשוב בפסיכולוגיה של הבדיקות, ומאפשרת לו להשתמש בביקורת בונה (קונסטרוקטיבית) באופן שיסייע למפתחים להשתפר מבלי להתעמת איתם.

(ותוספת שלי – היא חשובה גם בכדי שהבודק יבין את צרכי המשתמש ויוכל לשקפם בתהליך הבדיקות.)

 

 

איזה ידע נדרש לבודק תוכנה טוב?

מעבר לתכונות האופי, בודק זקוק גם לידע רב,

הפירוט הבא נכתב בפורום בתפוז ע"י דב צפוני  05/09/06 (והותאם מעט על ידי)

ארבעה תחומים הנדרשים לבודק התוכנה:

1. ידע על המוצר הנבדק, כולל ידע של עולם התוכן אליו מכוון המוצר (למשל תקשורת, מובייל, ווב, בנקאות, רפואה)
(לעיתים קרובות יותר קל ללמד בעל מקצוע מהתחום הטכני כיצד לבדוק, מאשר ללמד בודק את התחום הטכני של המוצר.)

2. ידע של מתודולוגיית בדיקות, כולל דרכים לתכנון בדיקות, כלי בדיקה כאלו ואחרים, תהליכים ומסמכים.

(לא מספיק למצוא הבאגים - חשוב לחפשם ביעילות ולמצוא הדברים החשובים מוקדם ככל הניתן - בכדי שיספיקו לתקנם.
כאן בא לביטוי תוכן הסילבוס של ISTQB)

3. ידע במבנה המחשב, בתוכנה, חומרה, מערכות הפעלה, תכנות, סקריפטים, כלים שונים, רשתות ומה לא.

(ידע זה נרכש לרוב בלמידת תואר רלוונטי, אך ניתן להשלימו בעזרת קורסים שונים ולימוד עצמי ויש להקפיד לשמור על עדכניותו)

4. ידע בתחומים "רכים" יותר, כמו ניהול פרוייקטים, תיעוד, תקשורת, עבודה בצוות, עבודה בצוות מבוזר וניהול זמן.

 

אי אפשר למצוא בודק תוכנה שיודע הכל ומצטיין בכל תכונות האופי שמניתי. לעומת זאת, צוותים יכולים להכיל את כל הידע ותכונות האופי הללו. 
לכן משתדלים לבנות צוותים הטרוגניים שבהם יהיו מומחי תוכן, מומחי IT, מומחי בדיקות, ביצועיסטים מהירים, לעומת חקרנים שצוללים לעומק.

ארחיב ואומר כי - במרבית המקרים ככול שהבודק בעל רקע נרחב יותר, הוא יוכל למצוא שפה משותפת ולשתף פעולה ביעילות רבה יותר עם גורמים שונים בתהליך הפיתוח, להפיק יותר רעיונות לבדיקה, ולהבין יותר טוב כיצד "לתקוף" את המערכת בכדי למצוא את נקודות החולשה שלה לתקשר אותן ובכך לקדם את תיקונן.

מאידך – לעיתים יש יתרון דווקא לחוסר ידע – שהרי משתמשים רבים אינם בעלי ידע טכני מעמיק אם בכלל, ומה שברור וקל לאיש הייטק מנוסה, סביר מאוד שיהיה קשה להבנה לציבור הרחב ובמיוחד לאולוסייה המבוגרת שלא גדלה עם חידושים טכנולוגיים אלו.

לכן – מעבר לכך שהבודק צריך לזכור מי אוכלוסיית היעד של המוצר, לעיתים רצוי להוסיף גם משתמשים לא מנוסים אשר יזהו כשלים במערכות המיועדות לטווח משתמשים רחב.

 

עם כל זאת, עולמו של הבודק הנו עצום ורב, וגם אם למד את כל החומר שהוגדר מעל – עדיין חלק ניכר מיכולותיו של הבודק נובע מהניסיון, מבאגים בהם נתקל בעבר אשר מהם הוא מקיש לגבי נקודות כשל אפשריות בתכונה החדשה אותה הוא בודק, ולכן תהליכי החניכה, והלימוד המתמיד מקריאת באגים של אחרים, מאמרים וחומר טכני – הם שיהפכו בודק בעל פוטנציאל לבודק טוב – אשר עולה על הבאגים החשובים ללקוח מוקדם ככל הניתן.

 

חומר קריאה מענין להרחבת הנושא:

http://books.google.co.il/books?vid=ISBN0471469122&id=tzI4S5x5smkC&pg=PA21&lpg=PA5&dq=the+psychology+and+economics+of+program+testing&sig=qctH-tTAF1WaPy&redir_esc=y#v=onepage&q=the%20psychology%20and%20economics%20of%20program%20testing&f=false

 

זהו המאמר השני בסדרת ההקדמה והיכרות עם מקצוע הבדיקות,

למאמר הראשון:  יום בחיי בודק – מהו בעצם מקצוע הבדיקות, בפן הפרקטי - יום-יומי?

 

אשמח לשמוע כאן ובפורומים מה דעתכם על הנושא, וכיצד הייתם מרחיבים מאמרים אלו,

מקווה שנהנתם והשכלתם,  (ובעיקר שהבנתם כי עליכם להמשיך וללמוד בעזרת הפורומים והכתבות)

קובי הלפרין - halperinko@

שונה לאחרונה ב שישי, 17 ינואר 2014 10:47

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Fifteen Free Tools to Help With Testing

    Fifteen Free Tools to Help With Testing There are a great many articles, blog posts, and presentations that discuss automation frameworks and strategies.  But even the most robust automation framework won't eliminate the need to do exploratory testing.  There will always be situations where we need to generate a large amount of text to test a text field or where we need to encode a string in HTML to test for cross-site scripting.  In this week's post, I share fifteen of my favorite free tools that make testing faster and easier.  Text Tools:1. Letter Count:  This tool will count the characters or words in a block of text.  I use it for creating strings with a specific character count when I test text fields.2. Lorem Ipsum Generator: I use this tool when I need to generate large amounts of text for text fields where a user will be able to enter several paragraphs of text.3. Convert Case: This tool comes in handy when I'm testing with Postman and my assertions are expecting the exact casing for string comparison.  Convert Case will set all the characters in a string to lower case, upper case, sentence case, alternating case, and more.JSON Tools:4. Pretty Print: JSON objects need indentation to be easily readable.  This tool will take care of all of the indentation and spacing for you.  This is especially helpful when you receive flattened JSON in a response and you want to be able to read through it.5. Online JSON Viewer: This tool will flatten your JSON for you by removing[…]

    15.12.2018 | 2:14 קרא עוד...
  • Hacking Password Reset Functionality

    Hacking Password Reset Functionality So I have recently returned from 3 months travelling around Colombia and Central America and I am ready to get back to work! One thing that stayed with me during my travels is the amount of time technology would generally appear in conversations from Bitcoin to GPS systems – this gave me further motivation to expand my career in this varied and extremely interesting field. I recently got an email from Pluralsight with an invitation to use the platform for their free weekend, so I thought it would be a good opportunity to take some security classes. Especially considering one of my 2019 goals is to complete the CEH qualification. The course I decided to do focused on web hacking password reset functionality. Please continue reading to learn more about the various ways password reset functionality is vulnerable to attacks. There are generally 3 different ways to reset user password on websites: Password reset links (by far the most common) Generating a new Password which is sent (in plaintext) to the users email Question and Answer style A typical password reset link could look like this: https://example.com/reset.php?token=12345ab6 or it could look like this, using two parameters -> user ID and token https://example.com/reset.php?userId=12345&token=12345ab6 The userId parameter is unnecessary in the second example, as each token should be unique to the user, making the userId parameter arbitrary. A vulnerability which can be easily fixed is that the link should only be valid for a certain amount of time (enough time for the[…]

    15.12.2018 | 1:20 קרא עוד...
  • I Represent the User! And We All Do

    As a tester, I try to represent the interests of users. Saying the user, in the singular, feels like a trap to me. There are usually lots of users, and they tend to have diverse and sometimes competing interests. I’d like to represent and highlight the interests of users that might have been forgotten or overlooked. There’s another trap, though. As Cem Kaner has pointed out, it’s worth remembering that practically everyone else on the team represents the interests of end users in some sense. “End users want this product in a timely way at a reasonable price, so let’s get things happening on schedule and on budget,” say the project managers. “End users like lots of features,” say the marketers. “End users want this specific feature right away,” say the sales people. “End users want this feature optimized like I’m making it now,” say the programmers. I’d be careful about claiming that I represent the end user—and especially insinuating that I’m the only one who does—when lots of other people can credibly make that claim. Meanwhile, I aspire to test and find problems that threaten the value of the product for anyone who matters. That includes anyone who might have an interest in the success of the product, like managers and developers, of course. It also includes anyone whose interests might have been forgotten or neglected. Technical support people, customer service representatives, and documentors spring to mind as examples. There are others. Can you think of them? People who[…]

    15.12.2018 | 11:33 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>