LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

מבט טרי מביא באגים טריים

נכתב על ידי 
שני, 01 יולי 2013 04:56
דרגו כתבה זו
(2 הצבעות)

מבט טרי מביא באגים טריים laugh

באופן טבעי אנו כבודקים מתמחים בעבודה עם המוצר שאותו אנו בודקים,

בהרבה מקרים זהו יתרון (אנו יכולים לזהות בעיות, לעבוד מהר יותר וכן הלאה),

אך לעיתים זהו חיסרון – אנו מפתחים "עיוורון" לבעיות מסוימות – פשוט כי כבר התרגלנו לעקוף אותן,

אנו לא שוגים מספיק (וכמובן שהאוטומציה שלנו אינה שוגה בתפעול המערכת), ולכן אנו לא מזהים  בעיות הנובעות כתוצאה מבחירה שגוייה, אשר לעיתים התופעה שהן יוצרות תחלחל ותופיע רק מס' צעדים אח"כ – ולעיתים קרובות אף רק בשדרוג המערכת הבא.

ולכן:

  1. נסו לחשוב מהן הטעויות שמשתמש יכול לעשות – בצעו אותן במודע.
  2. בדקו במיוחד מקרים של הכנסת ערכים שגויים, ולאחריהם תיקון הערכים, ושימור הערכים הנכונים בשלב הבא בו במערכת נזקקת להם וגם לאחר שדרוג.
  3. נצלו כל הזדמנות בה מגיע בודק חדש – מבט טרי מביא באגים טריים – עודדו אותו לא להגיד "טעיתי – אף משתמש לא יעשה זאת" – אם הוא טעה – כנראה שתכנון המערכת שגוי (או לפחות לא מספיק אינטואיטיבי) וכל משתמש אחר עשוי לטעות – זה באג.
  4. לבדיקה ספציפית של מקרים מסוג זה – הזמינו אנשים ללא היכרות עם המערכת להשתמש במערכת, ולוו אותם בכדי לזהות היכן התקשו, ואילו באגים נבעו כתוצאה "משגיאותיהם" בתפעול המערכת.
    אל תכוונו אותם יותר מדיי מה לעשות – השאירו המקלדת והעכבר בידיהם!
  5. גם הדרכות של עובדים חדשים וותיקים, ואף לקוחות (אם לא מצאנו זאת קודם) יכולים לשמש לזיהוי מקרים מסוג זה.

 

שונה לאחרונה ב שני, 01 יולי 2013 05:06

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

טיפים

לרשימה המלאה >>