LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

נכתב על ידי 
שני, 24 יוני 2013 07:44
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

אל תסתפקו בכתיבה יבשה של צעדי הבדיקה ותוצאות צפויות – סגנון כתיבה כזה יביא אתכם למצב בו בעוד מס' חודשים אתם או מישהו אחר שאמור לבצע או לשכתב את הבדיקות, פשוט לא יבין למה התכוונתם ומדוע בחרתם בצעדים אלו.

  1. הכי חשוב "מטרת הבדיקה" ו"מטרת סט הצעדים" -  >לפני< שאתם משקיעים זמן רב בתיאור מפורט של הבדיקה, ושל הפעולות שצריך לבצע בכל סט צעדים – כתבו את מטרת הבדיקה, באופן שיאפשר לבא אחריכם (או לכם בעוד מס' חודשים או שנים) להבין "למה התכוון המשורר"?
    מה אתם מתכוונים לבדוק?, כיצד אתם תוקפים זאת?, מדוע דווקא כך?, שיקולים נוספים?, מגבלות והתניות שצריך לשים אליהן לב.
  2. כאשר הבדיקה כוללת מס' רב של צעדים – ו/או הבדיקה מורכבת ממס' תת-מטרות שונות – הקפידו לכתוב לפני כל סט-צעדים את מטרתו באופן דומה ל#1 מעל.
  3. הקפידו להדגיש את מבנה הבדיקה וה"זרימה" הפנימית בבדיקה – לפני כל סט צעדים ציינו בהבלטה (Bold) כותרת קצרה וממצה המציגה את מטרתו, לעיתים כדאי אפילו להבליט חלק מן הטקסט הרלוונטי מתוך תיאור הצעד, המתאר מהי מטרת אותו הצעד.
  4. לעיתים קרובות "מרוב עצים לא רואים את היער" – ולכן אם נצלול מהר מדיי לתיאור מפורט של הבדיקה, נאבד את התמונה הכללית.
    לכן נכתוב תחילה את שלד הבדיקה, ורק אח"כ (במידת הצורך) נרחיב לצעדים מפורטים ותוצאות צפויות.
  5. מבט על – קצר יחסית זה – יאפשר גם לקבל משוב יעיל על הבדיקה בתהליכי ה"בקרה" (Review) – שהרי לעמיתינו אין זמן להתעמק במסמך בן מאות עמודים – ולכן עדיף אם נשלח להם עותק עם פירוט מטרות אך לא צעדים,
    עותק זה גם יכול להיות מוכן לפחות כשבוע לפני העותק המפורט הדורש השקעה נוספת ניכרת – כך שהרווחנו פעמיים – וגם יקל עלינו לבצע השינויים שנובעים מהמשוב, על שלד מסמך מאשר על מסמך מפורט (פחות עבודה חוזרת – ReWork)
  6. כאשר הצוות המבצע הנו מנוסה – עדיף לעיתים לא לפרט יתר על המידה – זה גורם למעקב עיוור אחר צעדי הבדיקה, מבלי שהבודק נפתח ומפעיל שיקול דעת נוסף (אשר יאפשר לו להביא מניסיונו ולזהות חסרים אפשריים בבדיקה המקורית)
    הניסיון מראה כי חזרה על אותן הנחיות (או הנחיות דומות מאוד) שוב ושוב – רק מביאה לכך שהמבצע מפסיק לקרוא ולשים לב לפרטים.
  7. מאידך – רצוי מדיי פעם לפרט את צעדי הבדיקה, על-מנת לוודא כי הבדיקה ישימה, לזהות אילו כלי עזר נדרשים, דבר שגם מאפשר ל"מבקרים" (Reviewers) להתחבר לפרטי הבדיקה ולזהות מראש כשלים אפשריים בדרך בה נכתבה.

בצורה זו כאשר אתם או אחרים תבואו לבצע את הבדיקה – יהיה לכם ברור יותר לא רק מה לבצע – אלא גם למה אתם מבצעים זאת,

תאפשרו קבלת משוב מהיר ויעיל יותר,

כך אם תתקלו בתופעה שלא צפיתם מראש, תדעו על בסיס מה לשקול האם היא תקינה – או שרצוי לתחקר אותה ואף לפתוח לגביה באג.

בהצלחה,

קובי הלפרין

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Look what I’ve found ep. 5 (Apple edition)

    Hey! welcome to another edition of “Look what I’ve found”. This time our guest is one of the biggest companies out there. This is surely not worthy of one of those $1M bounties but still, pretty easy to spot and fix, one of the classic errors of the automated emailing world.

    23.08.2019 | 8:04 קרא עוד...
  • Your 2 basic visual regression testing options

    Can you spot the visual bug on Netflix (as of August 2019, at https://devices.netflix.com/de/)? No wonder, there is a trend to visual regression testing of websites. Most current approaches to that problem are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. Instead, deep visual regression testing considers the CSS attributes of all elements, giving you unique advantages.Pixel-comparison based visual regression testingWhen you see that Netflix has a simple visual bug on the German version of their website for over two months now (as of August 2019, visit https://devices.netflix.com/de/), the trend towards visual regression testing of websites is understandable. This approach guards you from unexpected changes (for which writing assertions is impossible) and is much more complete than assertion-based testing. Most current approaches today are pixel based, meaning that they compare screenshots of the pages pixel-by-pixel. This makes a lot of sense: The first version of a pure pixel-diffing tool is easy to implement. It works for any browser, app or other situation, as long as a screenshot can be retrieved. It gives instant results. However, there are also some downsides to pixel-based visual regression testing: Similar changes cannot easily be recognized: e.g. if the header or footer of the site changes, this affects all tests. You usually get a lot of false positives, as even a small change can result in many elements changing e.g. position. Filtering these false positives is tricky, because it can result in either too many false positives (irrelevant changes being reported) or false negatives (important[…]

    23.08.2019 | 2:46 קרא עוד...
  • Influence Equals Impact

    ”That’s VANITY, isn’t it?” a friend asked ”What’s the point to playing that social media game? Why would you take pics of yourself doing workshops? Or even do a vlog?””It’s 2019. Internet is everywhere. Influence equals impact” I replied.Your domain makes no difference. The value of your results is not just about the results you produce.It all boils down to the impact your results make on the people you serve. Are others willing to change their thinking, decisions or actions based on what you deliver?To create impact, you first need the skill. That’s obvious. Without skill, all the rest is pointless. Great results that create value to the people you serve are the precondition for everything else.Second, you need style. Nobody likes to work with an annoying smart ass even though they might have great results. It’s the how you deliver your results that matters. Do you see yourself as the El Hefe of a Michelin restaurant or a clerk at the junk food joint?Finally you need the status. Who are you when you deliver these results? Are you just a random passerby or are you a total guru of your field? Regardless of your title on the business card, are you a professional who commands respect in the minds of your clients, colleagues and bosses? Do you have social reference?It’s true that some might call it vanity; I call it professional reputation. The influence that you gather over time equals the impact your results later make!Would today be a great to day to start that[…]

    23.08.2019 | 2:41 קרא עוד...

טיפים

  • בדוק מוקדם ככול הניתן
    בדוק מוקדם ככול הניתן "בדוק מוקדם ככול הניתן" – אחת המטרות של הבדיקות הינה לספק כמה שיותר משוב ומידע לגבי איכות המערכת מנקודות מבט שונות (פונקציונליות ולא פונקציונליות כמו עמידה בעומסים ושאר יכולות). לעיתים בודקים נוטים בטעות לחשוב כי הדרך…
    קרא עוד...
  • טיפים לאוטומציה יעילה - Dave McNulla
    טיפים לאוטומציה יעילה -  Dave McNulla במאמר Good Practices For Automating Functional Tests מאת Dave McNulla תמצאו נקודות חשובות ליישום אוטומציה בצורה יעילה. שימו לב כי keyword Driven Testing הינה דרך יעילה להפרדה בין הבדיקה לבין הקוד שעומד מאחוריה, דבר שעוזר לבודקים לכתוב בדיקות במהירות וללא…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>