LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

נכתב על ידי 
שני, 24 יוני 2013 07:44
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

אל תסתפקו בכתיבה יבשה של צעדי הבדיקה ותוצאות צפויות – סגנון כתיבה כזה יביא אתכם למצב בו בעוד מס' חודשים אתם או מישהו אחר שאמור לבצע או לשכתב את הבדיקות, פשוט לא יבין למה התכוונתם ומדוע בחרתם בצעדים אלו.

  1. הכי חשוב "מטרת הבדיקה" ו"מטרת סט הצעדים" -  >לפני< שאתם משקיעים זמן רב בתיאור מפורט של הבדיקה, ושל הפעולות שצריך לבצע בכל סט צעדים – כתבו את מטרת הבדיקה, באופן שיאפשר לבא אחריכם (או לכם בעוד מס' חודשים או שנים) להבין "למה התכוון המשורר"?
    מה אתם מתכוונים לבדוק?, כיצד אתם תוקפים זאת?, מדוע דווקא כך?, שיקולים נוספים?, מגבלות והתניות שצריך לשים אליהן לב.
  2. כאשר הבדיקה כוללת מס' רב של צעדים – ו/או הבדיקה מורכבת ממס' תת-מטרות שונות – הקפידו לכתוב לפני כל סט-צעדים את מטרתו באופן דומה ל#1 מעל.
  3. הקפידו להדגיש את מבנה הבדיקה וה"זרימה" הפנימית בבדיקה – לפני כל סט צעדים ציינו בהבלטה (Bold) כותרת קצרה וממצה המציגה את מטרתו, לעיתים כדאי אפילו להבליט חלק מן הטקסט הרלוונטי מתוך תיאור הצעד, המתאר מהי מטרת אותו הצעד.
  4. לעיתים קרובות "מרוב עצים לא רואים את היער" – ולכן אם נצלול מהר מדיי לתיאור מפורט של הבדיקה, נאבד את התמונה הכללית.
    לכן נכתוב תחילה את שלד הבדיקה, ורק אח"כ (במידת הצורך) נרחיב לצעדים מפורטים ותוצאות צפויות.
  5. מבט על – קצר יחסית זה – יאפשר גם לקבל משוב יעיל על הבדיקה בתהליכי ה"בקרה" (Review) – שהרי לעמיתינו אין זמן להתעמק במסמך בן מאות עמודים – ולכן עדיף אם נשלח להם עותק עם פירוט מטרות אך לא צעדים,
    עותק זה גם יכול להיות מוכן לפחות כשבוע לפני העותק המפורט הדורש השקעה נוספת ניכרת – כך שהרווחנו פעמיים – וגם יקל עלינו לבצע השינויים שנובעים מהמשוב, על שלד מסמך מאשר על מסמך מפורט (פחות עבודה חוזרת – ReWork)
  6. כאשר הצוות המבצע הנו מנוסה – עדיף לעיתים לא לפרט יתר על המידה – זה גורם למעקב עיוור אחר צעדי הבדיקה, מבלי שהבודק נפתח ומפעיל שיקול דעת נוסף (אשר יאפשר לו להביא מניסיונו ולזהות חסרים אפשריים בבדיקה המקורית)
    הניסיון מראה כי חזרה על אותן הנחיות (או הנחיות דומות מאוד) שוב ושוב – רק מביאה לכך שהמבצע מפסיק לקרוא ולשים לב לפרטים.
  7. מאידך – רצוי מדיי פעם לפרט את צעדי הבדיקה, על-מנת לוודא כי הבדיקה ישימה, לזהות אילו כלי עזר נדרשים, דבר שגם מאפשר ל"מבקרים" (Reviewers) להתחבר לפרטי הבדיקה ולזהות מראש כשלים אפשריים בדרך בה נכתבה.

בצורה זו כאשר אתם או אחרים תבואו לבצע את הבדיקה – יהיה לכם ברור יותר לא רק מה לבצע – אלא גם למה אתם מבצעים זאת,

תאפשרו קבלת משוב מהיר ויעיל יותר,

כך אם תתקלו בתופעה שלא צפיתם מראש, תדעו על בסיס מה לשקול האם היא תקינה – או שרצוי לתחקר אותה ואף לפתוח לגביה באג.

בהצלחה,

קובי הלפרין

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • New eBook series on the Digital Transformation

    New eBook series on the Digital Transformation Proud to present the first edition of three eBooks on the Digital Transformation: Title “Why your organization will not survive the next 5 years, and how to avoid that.” In this first eBook I describe trends that force organizations to adapt their business model and invest in a flexible and adaptive development process. In this eBook I give some examples of disruptive changes and explain how this could impact organizations like yours…. You can download the eBook for free (if you leave behind a few details) on the Valori Website. Currently the publication is in Dutch, I am sorry for that. This first edition will be followed by two more eBooks….we are currently working on the 2nd edition that will describe what organizations do to become adaptive. To be Continued…  

    18.03.2019 | 9:28 קרא עוד...
  • Ethical Dilemma #MachineLearning #AI

    Everyone talks about AI, I am ready to give you my 5 cents. I started to study IT 20 years ago. In my circle AI was a thing, I thought I want to belong to the cool gang make it as my topic as well. But my enthusiasm did not last for a long time. … Continue reading Ethical Dilemma #MachineLearning #AI

    18.03.2019 | 6:12 קרא עוד...
  • These are my confessions…..(as a Huddler)

    These are my confessions…..(as a Huddler) So, UKSTAR 2019 has finished, as has my fourth stint volunteering as Community Huddle host (at EuroSTAR and UKSTAR*). *other wonderful conferences are available It’s a long old slog, but a very rewarding one, here’s my way of running my very own retrospective of them all to date….in no particular order, because I’m still tired. Huddler supreme @christovskia in full flow during the coffee break at #UKSTARConf pic.twitter.com/pIyUjykRch — UKSTAR (@UKSTARconf) March 11, 2019 What is the Huddle? This community huddle has two guises: The online community presence of EuroSTAR; blogs, tester’s chat, webinars etc. are hosted from there. https://huddle.eurostarsoftwaretesting.com/ is where you can find it. That isn’t the focus of this blog, as I can’t confess to have contributed to that. The expo booth hosted at EuroSTAR and UKSTAR conferences, formerly the Community Hub. The conference’s team wrote a nice little intro to this year’s UKSTAR conference here. I would say, there was some added pressure with the message on the sign: How did I become a Huddle volunteer? This was pure chance. I follow a lot of Twitter accounts, if I find the word tester in the bio, I’m likely to follow. One such account is EuroSTAR’s Huddle account. I was browsing Twitter one evening; while sitting on the floor of my youngest son’s bedroom, whilst I held his hand to help him sleep; and came across a call for volunteers for the upcoming EuroSTAR conference in Copenhagen (2017). There were four areas that you could volunteer: Cadets,[…]

    18.03.2019 | 3:57 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>