LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

נכתב על ידי 
שני, 24 יוני 2013 07:44
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

איך לכתוב בדיקות שישמשו אתכם גם בעתיד?

אל תסתפקו בכתיבה יבשה של צעדי הבדיקה ותוצאות צפויות – סגנון כתיבה כזה יביא אתכם למצב בו בעוד מס' חודשים אתם או מישהו אחר שאמור לבצע או לשכתב את הבדיקות, פשוט לא יבין למה התכוונתם ומדוע בחרתם בצעדים אלו.

  1. הכי חשוב "מטרת הבדיקה" ו"מטרת סט הצעדים" -  >לפני< שאתם משקיעים זמן רב בתיאור מפורט של הבדיקה, ושל הפעולות שצריך לבצע בכל סט צעדים – כתבו את מטרת הבדיקה, באופן שיאפשר לבא אחריכם (או לכם בעוד מס' חודשים או שנים) להבין "למה התכוון המשורר"?
    מה אתם מתכוונים לבדוק?, כיצד אתם תוקפים זאת?, מדוע דווקא כך?, שיקולים נוספים?, מגבלות והתניות שצריך לשים אליהן לב.
  2. כאשר הבדיקה כוללת מס' רב של צעדים – ו/או הבדיקה מורכבת ממס' תת-מטרות שונות – הקפידו לכתוב לפני כל סט-צעדים את מטרתו באופן דומה ל#1 מעל.
  3. הקפידו להדגיש את מבנה הבדיקה וה"זרימה" הפנימית בבדיקה – לפני כל סט צעדים ציינו בהבלטה (Bold) כותרת קצרה וממצה המציגה את מטרתו, לעיתים כדאי אפילו להבליט חלק מן הטקסט הרלוונטי מתוך תיאור הצעד, המתאר מהי מטרת אותו הצעד.
  4. לעיתים קרובות "מרוב עצים לא רואים את היער" – ולכן אם נצלול מהר מדיי לתיאור מפורט של הבדיקה, נאבד את התמונה הכללית.
    לכן נכתוב תחילה את שלד הבדיקה, ורק אח"כ (במידת הצורך) נרחיב לצעדים מפורטים ותוצאות צפויות.
  5. מבט על – קצר יחסית זה – יאפשר גם לקבל משוב יעיל על הבדיקה בתהליכי ה"בקרה" (Review) – שהרי לעמיתינו אין זמן להתעמק במסמך בן מאות עמודים – ולכן עדיף אם נשלח להם עותק עם פירוט מטרות אך לא צעדים,
    עותק זה גם יכול להיות מוכן לפחות כשבוע לפני העותק המפורט הדורש השקעה נוספת ניכרת – כך שהרווחנו פעמיים – וגם יקל עלינו לבצע השינויים שנובעים מהמשוב, על שלד מסמך מאשר על מסמך מפורט (פחות עבודה חוזרת – ReWork)
  6. כאשר הצוות המבצע הנו מנוסה – עדיף לעיתים לא לפרט יתר על המידה – זה גורם למעקב עיוור אחר צעדי הבדיקה, מבלי שהבודק נפתח ומפעיל שיקול דעת נוסף (אשר יאפשר לו להביא מניסיונו ולזהות חסרים אפשריים בבדיקה המקורית)
    הניסיון מראה כי חזרה על אותן הנחיות (או הנחיות דומות מאוד) שוב ושוב – רק מביאה לכך שהמבצע מפסיק לקרוא ולשים לב לפרטים.
  7. מאידך – רצוי מדיי פעם לפרט את צעדי הבדיקה, על-מנת לוודא כי הבדיקה ישימה, לזהות אילו כלי עזר נדרשים, דבר שגם מאפשר ל"מבקרים" (Reviewers) להתחבר לפרטי הבדיקה ולזהות מראש כשלים אפשריים בדרך בה נכתבה.

בצורה זו כאשר אתם או אחרים תבואו לבצע את הבדיקה – יהיה לכם ברור יותר לא רק מה לבצע – אלא גם למה אתם מבצעים זאת,

תאפשרו קבלת משוב מהיר ויעיל יותר,

כך אם תתקלו בתופעה שלא צפיתם מראש, תדעו על בסיס מה לשקול האם היא תקינה – או שרצוי לתחקר אותה ואף לפתוח לגביה באג.

בהצלחה,

קובי הלפרין

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • The challenge of prioritizing bugs

    The challenge of prioritizing bugs ...

    20.10.2019 | 11:07 קרא עוד...
  • 92: 9 Steps to Crater Quality &amp; Destroy Customer Satisfaction - Cristian Medina

    Cristian Medina wrote an article recently called "Test Engineering Anti-Patterns: Destroy Your Customer Satisfaction and Crater Your Quality By Using These 9 Easy Organizational Practices" Of course, it's sarcastic, and aims to highlight many problems with organizational practices that reduce software quality. The article doesn't go out of character, and only promotes the anti-patterns. However, in this interview, we discuss each point, and the corollary of what you really should do. At least, our perspectives. Here's the list of all the points discussed in the article and in this episode: Make the Test teams solely responsible for quality Require all tests to be automated before releasing Require 100% code coverage Isolate the Test organization from Development Measure the success of the process, not the product. Metrics, if rewarded, will always be gamed. Require granular projections from engineers Reward quick patching instead of solving Plan for today instead of tomorrow Special Guest: Cristian Medina.Sponsored By: Azure Pipelines: Automate your builds and deployments with pipelines so you spend less time with the nuts and bolts and more time being creative. Many organizations and open source projects are using Azure Pipelines already. Get started for free at azure.com/pipelines Support Test & CodeLinks: Test Engineering Anti-Patterns: Destroy Your Customer Satisfaction and Crater Your Quality By Using These 9 Easy Organizational Practices — The article we discuss in the show. tryexceptpass — Cris's blog

    20.10.2019 | 2:00 קרא עוד...
  • What is a Customer?

    What Is A Customer? In the world of Agile, and the world of business too, we hear a lot about “customer value”. Folks seem to have some kind of handle on “value” (although not everyone can agree on that one – see my post “What Is Value” for my take, based on Goldratt and his Theory of Constraints). And for the record, we might also choose to frame the question of value within the Antimatter Principle frame, and vocabulary: Value: The degree to which folks’ needs, in aggregate, are being (or have been) met. But what about “customer”? So simple and straightforward. Do we even need to define it? I thought not, until a recent conversation on Twitter gave me pause for reconsidering. Specifically, the idea that maybe folks are talking at major cross-purposes, with significantly differing assumptions and definitions for the term. If we can’t agree on a basic term like “customer”, what chance alignment of a whole host of fundamental questions about software, products and business generally? Here’s my definition, again using the Antimatter Principle as a frame: Customer: Someone (could be either a person, or a collection of people) whose needs we’re attending to. I’m pretty sure you’ll have a different definition of customer. I’d love to hear your take. Before I close this post, here’s a different definition, informed by Crosby and his Zero-Defects (ZeeDee) approach to quality: Customer: Anyone who receives or anticipates receiving something (e.g. a good or a service) from someone else. This[…]

    19.10.2019 | 5:51 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>