שאלות ותשובות

חלק גדול מאתר ®ITCB מוקדש להסמכה וכולל מידע על תוכנית הלמידה, בחינות ההסמכה , מרכזי הדרכה מוסמכים ועוד. בנוסף האתר מקשר לאתר ®ISTQB הבינלאומי הנותן מידע נוסף על הארגון הבינלאומי ופעילותיו.

בהחלט!, ®ITCB מוכנה לקבל פניות ושאלות ע"י "צור קשר", בטלפון, פקס או מייל. פרטי יצירת הקשר בעמוד "צור קשר" שבאתר

מידע מעודכן על מועדי בחינות ההסמכה ניתן למצוא בטופס הרישום לבחינה.

עלות הבחינה לניגשים בפעם הראשונה היא 800 ש"ח, לניגשים בפעם השנייה ואילך המחיר 600 ש"ח.

  1. הרישום לבחינה הוא פרטי ועל שמך בלבד, לא ניתן להעביר רישום על שם אדם אחר.
  2. אם חלילה לא תוכל/י להגיע למועד שבחרת מכל סיבה שהיא, תישמר לך הזכות להיבחן במועד אחר בטווח של עד חצי שנה מהמועד המקורי – ללא תשלום נוסף.
  3. אין החזר כספי לאחר שמבוצע התשלום.
  4. הרשמתך לבחינה מעוגנת סופית רק לאחר העברת התשלום, מומלץ לשלם עד שבוע לפני המועד המבוקש אחרת לא נוכל להבטיח את מקומך ב

אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן לגשת לבחינת ההסמכה, יש לבדוק באתר על מועד קרוב לבחינה.

במידה וקיבלת ציון 65 או יותר ובמידה והתשלום לבחינה התקבל, העמותה תנפיק תעודות עד כחודש מקבלת הציון, קיימות שתי אפשרויות: איסוף התעודה באופן עצמאי, התעודה ממוסגרת וניתן לשלוח כל אדם לאסוף אותה בתיאום מראש, והאפשרות השניה היא משלוח התעודה לכתובת הנבחן, התעודה מגיעה בפולדר ללא מסגרת. הנבחן יכול להחליט כיצד יקבל את התעודה שלו ברגע שיקבל הודעה שהתעודה מוכנה ממשרד ®ITCB.

הבחינה בחומר סגור, השימוש במילון מודפס (לא אלקטרוני) מותר לאחר בדיקה של הבוחן בחדר הבחינה, כמו כן ניתן להוריד תרגום של מונחי יסוד מאנגלית לעברית באתר זה ולהשתמש בהם בבחינה. כל חומר אחר כולל טלפונים, טאבלטים או דפי עזר וטיוטה אסורים בהחלט.

לא, השאלות נלקחות ממאגר שאלות בינלאומי לכן הבחינות כל הזמן משתנות תוך שמירה על אותה רמת איכות המתבקשת מבודק תוכנה מוסמך של ®ISTQB.

השאלות בבחינה נלקחות מכל פרקי הסילבוס, לכן ניתן לבטוח שיהיו שאלות מכל התכנים. ההמלצה היא ללמוד את כל הסילבוס ולשלוט בכל מושגי היסוד, יחד עם זאת מספר השאלות ורמת הקושי שלהן מושפעות מזמן הלמידה ורמת הידע הנדרשות לכל פרק כפי שמצוין בסילבוס.

במקרה של העתקה בבחינה או במידה ותנאי הקדם לא מולאו ניתן לשלול זכאות לתעודה גם אם עוברים את הבחינה עצמה בהצלחה, במקרה של העתקה מחמירים ושוללים זכאות לגשת לבחינה חוזרת למשך חצי שנה ויש לשלם שוב עבור הבחינה החוזרת.

הציון הוא מספרי ונע בין 0-100, ציון עובר בכל רמת בחינה הנו 65, ציון "מצטיין" הוא 90 ומעלה ויש אזכור בתעודה עצמה למצטיינים. לפי נוהל, תשובות נשלחות לכתובת המייל שהנבחן סיפק במעמד הבחינה בין שלושה לארבעה שבועות ממועד הבחינה. במקרה של חברה שרושמת את עובדיה מקובל לשלוח בנוסף דיווח מסכם להנהלת החברה.

משך הבחינה הבסיסית בשפה העברית היא שעה ולנבחני אנגלית שעה ורבע, קיימת הארכת זמן בכפוף להצהרה חתומה של הנבחן אך ורק במידה ונבחן בעברית וזו אינה שפת האם שלו. מקרים נוספים המוכרים הם בעיות למידה המאושרות ע"י אבחון של פסיכולוג או מאבחן דידקטי, במקרה זה יש ליצור קשר עם ®ITCB לפחות שבועיים לפני מועד הבחינה ולבקש אישור להארכת זמן.
משך הבחינה המתקדמת היא שלוש שעות וארבעים וחמש דקות, ניתן להיבחן רק באנגלית.

הבחינה הנה בינלאומית וכפופה לנהלים מחמירים התקפים לכל מדינה שמקיימת את בחינות ההסמכה, לא ניתן לראות את הבחינה לאחר הגשתה גם לא בכדי לראות תשובות נכונות או שגויות.

קיים נוהל מוסדר לארגונים המעוניינים להירשם ולהתפרסם כמרכז הדרכה מוסמך של הארגון ולהשתמש בלוגו ®ISTQB, להורדה

נא לפנות אלינו דרך "צור קשר" לפרטים נוספים

בכדי לקבל הסמכה, עליך לעבור בהצלחה את בחינת ההסמכה של ®ITCB. בחינות ההסמכה מתקיימות מידי חודש במרכז הבחינות הארצי של ®ITCB. בכדי לעבור את הבחינה עליך לרכוש את הידע המקצועי הנדרש בתחום הבדיקות ולשלוט במונחי היסוד והתהליכים המקובלים בעולם. מידע נוסף על תיאום ורישום לבחינה ניתן למצוא בעמוד הבחינות שבאתר זה.