LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

עליכם להיכנס כמשתמשים רשומים בכדי להשתתף בפעילויות הקהילה - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

הקהילה

ליאור פלט תמונות - 172c930

  • 16
בתמונה זו:

חדשות מעולם הבדיקות

  • 7 Steps to Create a Test Strategy from Scratch

      I recently found myself in the situation of having to create a test strategy completely from scratch, for the “imminent” launch of a web app that I’d never actually seen or been involved in before.  Though faced with hurdles and pressured by time, it was a very interesting and enjoyable experience, where I felt […]

    20.11.2018 | 4:04 קרא עוד...
  • Five Blogs – 20 November 2018

    The (best) five blogs I read today. Check them out. Leadership by Example Written by: Wally Bock Management Must Manage Written by: Bob Marshall Tools for Systems Thinkers: The 6 Fundamental Concepts of Systems Thinking Written by: Systems Thinking Combat algorithm bias with these software test pointers Written by: Gerie Owen Five Strategies for Managing Test Automation Data Written by: Kristin Jackvony Quote of the day: “Everyone has doubts. Everyone freaks out about where they are in life. But that’s a good thing. You’re open to change and growth.” – Ari Eastman You can follow this page on Twitter

    20.11.2018 | 12:13 קרא עוד...
  • 30 Days of Security Testing – Day Seventeen

    30 Days of Security Testing – Day Seventeen The challenge for Day Seventeen is – Research a recent hack/security breach This was a fun challenge with tonnes of material to pick from. I decided to look into the HSBC breach that I heard about on the IT Governance Weekly Podcast from the 9th of November. In a BBC article posted on the 6th of November, it claims that a number of HSBC US customers were affected by a data breach that compromised “information including account numbers and balances, statement and transaction histories and payee details, as well as users’ names, addresses and dates of birth.” HSBC claimed that the breach occurred between the 4th and 14th of October and affected less than 1% of their 1.4 million US users (which still sounds like an awful lot). The affected accounts were suspended and customers were forced to change their passwords in an attempt to stop the damage. Official information on how the accounts were accessed is slim, but it’s suggested that credential stuffing was used to “guess” customer’s usernames and passwords. Credential stuffing is where attackers use an automated script to attempt to log in using a list of known compromised usernames and passwords. This is another reason why people are recommended against using the same password across different sites. You might think it’s unfair for HSBC to carry the blame for this, it’s not their fault their users had weak or repeated passwords right? Well, sort of. Yes it’s true that people are human and it’s more natural[…]

    19.11.2018 | 7:56 קרא עוד...

טיפים

  • הכירו את לקוחותיכם
    הכירו את לקוחותיכם הכירו את לקוחותיכם "הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא. האמת היא…
    קרא עוד...
  • האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה?
    האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה? האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה? אמנם צריך להגדיר בדיקות אלו, אך ייתכן מאוד שעדיף להשקיע יותר בכתיבה של בדיקות רגרסייה עמן נשתמש הרבה יותר פעמים. בדיקות גירסה ראשונה מטפלות בצורה אטומית…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>