LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

עליכם להיכנס כמשתמשים רשומים בכדי להשתתף בפעילויות הקהילה - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

הקהילה

אילנה קלמנוביץ חברים

אין חברים כרגע

חדשות מעולם הבדיקות

  • 5 Things to Read This Week - 22nd Oct 2019

    5 Things to Read Agile Greece Summit Last week I’ve recommended a great talk on Exploratory Testing given by Maaret Pyhäjärvi on the Agile Greece Summit. If you are interested in other talks from this even, you can go to its Youtube channel: here Continuous Delivery and the Theory of Constraints by Steve Smith Again from the Agile Greece Summit, Steve Smith talks how the Theory of COnstraints is essential to understand the practices of Continuos Delivery. Beth Skurrie - Microservices. Test smarter, not harder Have you heard of Consumer-Driven Contracts tests? Although not completely novel, this technique is getting only traction in the last couple of years, a bit after the establishment of microservices. In this talk,Beth Skurrie gives us a introduction to Pact, surely one of the best tools to create and manager contract between services. Trisha Gee: Reading Code Is Harder Than Writing It One day I will make a (long) text on everything I think is wrong on how programming and software engineering is taught (things are getting better nonetheless). One of them is how people do not read code when learning how to code. I mean… do not read good code. Some small refactoring, a bit of polymorphism, and ban, semester project written with more 2 colleagues in 2 all-night-long programming sessions. Not the best way to develop craftsmanship… Trisha here talks about how important is this skill for anyone dealing with coding. I will talk on Automation Guild! Yep… I will be one of[…]

    22.10.2019 | 6:00 קרא עוד...
  • Am I Top Performing Software Tester?

    TL;DR Being a passionate software tester means that you are a top-performing software tester in your team. As everybody thinks of themselves as top performers, this post will help you...

    22.10.2019 | 12:00 קרא עוד...
  • Sprint Zéro ou Sprint Un ?

    Sprint Zéro ou Sprint Un ?Bonne ou mauvaise pratique ?Le Sprint 0, aussi appelé phase préparatoire : pour ou contre ?Cela part de bonnes intentions, qu’on pourrait trouver a priori louables : n’est-il pas intéressant de prendre un tout petit temps à préparer un minimum avant d’aller le dur du développement ?Encore une sujet contre-intuitifLe Sprint Zéro, c’est un sujet qui divise !On a le camp de ceux qui soutiennent ce qui semble logique et naturel : on prépare son sac avant de partir en expédition ! On réfléchit à ce qu’on va dessiner avant de donner les premiers coups de crayon ! Et ainsi de suite. La conclusion est logique : il faut bien préparer des choses avant le premier Sprint. Faire donc le Sprint Zéro.Et on a le camp de ceux qu’on pourrait presque qualifier d’extrémistes du Scrum : mais non, on démarre direct par le Sprint Un, et voilà. Pourquoi un Sprint Zéro ??? Sans exclure la possibilité qu’un Sprint Zéro puisse parfois être une bonne idée, les cas de figure où c’est une pratique réellement pertinente sont minoritaires. Le Sprint Zéro est une mauvaise pratique.Pourquoi un tel clivage ?Et bien, parce que le sujet est contre-intuitif. L’intuition nous suggère bien qu’il est pertinent de faire un Sprint Zéro.“Ah oui ? Comment tu fais alors ?”En ce qui me concerne, je fais partie du camp de ceux qui militent contre le Sprint Zéro.Face à cette question du Sprint Zéro, Nadjat ATTOUMANE a pris le temps de me challenger de manière très concrète. (merci à elle !)À quel moment on se pose pour :- Commencer la construction du backlog[…]

    21.10.2019 | 11:46 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - השאר ממוקד מטרה
    בודק - השאר ממוקד מטרה בודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים…
    קרא עוד...
  • חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח
    חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח בכדי להבין למה לא נמצאו הבאגים האלו לפני ששוחרר המוצר, כמו גם - מהיכן נבע הבאג מלכתחילה.   אין כאן תהליך של חיפוש אשמים - אלא תהליך של ארגון לומד…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>